Listing 1 - 10 of 84 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Business management --- leidinggeven --- leiding geven --- bedrijven, management --- psychologie, bedrijven
Choose an application
"De overgang van een voortreffelijk medewerker naar een bekwaam manager is een uitdagend proces. In 'Medewerker tot manager 'geeft Linda Hill de ervaringen weer van negentien nieuwe managers gedurende hun eerste jaar als manager. Zij schetst een beeld van het complexe karakter van dit proces en beschrijft de verwachtingen van de managers zelf, hun ondergeschikten, collega-managers en superieuren. De nieuwe managers vertellen hoe hun inzichten inzake hun functie en verantwoordelijkheden veranderden, hoe ze leerden effectieve relaties met hun ondergeschikten op te bouwen, hoe en wanneer ze gebruik maakten van persoonlijke en organisatorische hulpbronnen en hoe ze leerden omgaan met de spanningen die manager zijn met zich mee kunnen brengen. Twee thema's springen er daarbij uit. In de eerste plaats zien we dat de overgang van medewerker tot manager een diepgaande psychologische herbezinning is, die optreedt zodra de managers proberen met hun nieuwe verantwoordelijkheden in het reine te komen. In de tweede plaats zien we dat het proces van manager worden vooral neerkomt op 'Al doende leren'. Met vallen en opstaan, door observeren en interpreteren leren nieuwe managers hun functie effectief vervullen."
#GROL:SEMI-335.2 --- bedrijven, management --- human resources management --- psychologie, bedrijven --- Career changes --- Management
Choose an application
Stress management methods : muscle relaxation - hypnotic methods - biofeedback - breathing retraining and exercise - methods based on Eastern meditative and therapeutic disciplines - cognitive methods - other methods ; Integration
Psychiatry --- Stress management --- arbeid, geneeskunde --- gedrag --- human resources management --- Preventie --- psychologie, bedrijven --- Management, Stress --- Health
Choose an application
Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende nationaliteiten soms tot chaos leidt. In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In The Culture Map, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft ze acht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerd wereld.
Interculturele communicatie. --- Intercultureel management --- Bedrijfscultuur --- Personeelsbeleid --- Psychologie, bedrijven --- Diversiteit --- Globalisering --- Samenwerking --- Cultuurverschil --- Interculturaliteit --- Interculturele communicatie
Choose an application
Ben jij een 'hartwerker'? Hartwerkers zijn hard nodig in hedendaagse werksituaties waar wordt samengewerkt. De hedendaagse werksituatie moet flflexibel zijn. De toekomst en de dagelijkse praktijk is minder voorspelbaar. Dit komt door onrust in de wereld, crisissen, personeelstekorten, werkdruk en de complexiteit waar organisaties mee kampen. Medewerkers en teams worden gevraagd om hard te werken.Alleen hard werken, helpt niet om met werkdruk en gestelde werkeisen om te gaan en tevreden personeel te behouden. De weg is samen 'hart' werken bij de uitdagingen die de organisatie tegenkomt. Medewerkers die samen hart werken, ervaren meer eenheid, verbinding en werkplezier.Wiep Staal beschrijft het gedrag van hartwerkers, de nieuwe professionals van deze tijd. Hoe gedragen zij zich in teams? Hoe gedreven zijn ze? Wat zijn hun kenmerken, eigenschappen en vaardigheden? Op welke manier leveren zij een bijdrage in de teamontwikkeling? En hoe kunnen zij een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van de organisatie?Aan de orde komen de aandachtspunten voor deze organisatieontwikkeling en ze koppelt bestaande theorieën aan samenwerkingsuitdagingen, behoeften van medewerkers en ontplooiingskansen. Daarnaast beschrijft Staal veel teamcoachingstools. Zij introduceert hierbij het Zes E's-model. De benodigde zes E's zijn: Eenheid, Evenwicht, Enthousiasme, Energie, Eerlijkheid en Eigenaarschap. Bij elke E licht zij vier aspecten toe. Hierdoor wordt er ook praktisch met de zes E's gewerkt.https://www.standaardboekhandel.be/p/samen-hart-werken-9789085602712
Teamontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Werknemer --- Eigenschap --- Professionele houding --- Arbeidsvreugde --- Samenwerking --- Psychologie, bedrijven --- Teamwork --- Zorg- en welzijnssector
Choose an application
personeelsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- 367.2 --- human resources management --- personeelsbeleid --- psychologie, bedrijven --- personeelsbeleid, HRM --- HRM --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Business 2014 --- Human resources management --- Personeelsbeleid --- Psychologie, bedrijven
Choose an application
Choose an application
Personnel management --- 8 --- #gsdbP --- Evaluation Evaluatie --- Psychologie Psychologie --- Tests Tests --- 419.2 --- psychodiagnostiek --- psychologische tests --- sollicitatie --- Solliciteren --- personeelsselectie --- personeelswerving --- psychologie, bedrijven --- Taalkunde. Literatuur --- Psychotechnisch onderzoek --- 8 Taalkunde. Literatuur
Choose an application
How can we understand the relationship between employer and employee? What determines the give and take of such relationships and what happens when they go wrong? This book is the first to provide a comprehensive and critical overview of what is now the major way of trying to understand the employment relationship - the concept of the psychological contract. - ;How can we understand the relationship between employer and employee? What determines the give and take of such relationships and what happens when they go wrong? This book is the first to provide a comprehensive and critical overview o
Organizational behavior. --- Social psychology. --- Comportement organisationnel --- Psychologie sociale --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- human resources management --- organisatieleer --- psychologie, bedrijven --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen
Choose an application
#KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Stress --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Arbeidsongeschiktheid --- #KVHB:Ziekteverzuim --- arbeid --- gezondheidszorg --- human resources management --- organisatieleer --- psychologie, bedrijven
Listing 1 - 10 of 84 | << page >> |
Sort by
|