Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een vernieuwde versie van de uitgave Onderwijs aan jonge risicokinderen. In de opvoeding en het onderwijs krijgen we steeds meer belangstelling voor de vroeg-kinderlijke ontwikkeling. In die periode wordt immers de basis gelegd voor het latere sociale en schoolse leren. Daarom wordt naast de leeftijdgroep van kinderen van 4 t/m 7 jaar in dit vernieuwde boek aandacht geschonken aan de groep zeer jonge kinderen (0 t/m 3 jaar). Vroegtijdige onderkenning en begeleiding van deze doelgroep is niet alleen belangrijk, maar vraagt ook specifieke deskundigheid. Dit boek beoogt de leidster daarbij vanuit verschillende visies de nodige nodersteuning te geven in de dagelijkse praktijk. Om een antwoord te kunnen geven op de ondersteuningsvraag van een kind moet de leidster goed observeren. De gegevens die door dat gerichte kijken worden verzameld, zijn richtinggevend voor het aanbod dat zij kan ontwikkelen. Maar hoe kijkt de leidster? Waar gaat haar aandacht naar uit, en welke keuze maakt zij vervolgens voor dat aanbod? Hecht zij waarde aan het resultaat van het onderwijs of vindt zij het leerproces van belang? Gaat het voor haar om de wijze waarop het kind aandachtig bezig kan zijn of is het uitvoeren van taken en opdrachten belangrijker? Hoe zij hierover denkt is afhankelijk van haar visie op opvoeding en onderwijs. Deze uitgave heeft als doel het zicht te vergroten op de eigen ideeën en uitgangspunten, die zo bepalend zijn voor de wijze waarop onderwijs en onderwijs gestalte krijgen. (Bron: covertekst)
leerproblemen --- programmagericht onderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Leerproblemen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Programmagericht onderwijs --- 101777.jpg --- Leerstoornissen --- Risicokinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kinderdagverblijven --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Didactiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Risicokind --- Opvoeding --- Peuter --- Kinderdagverblijf --- Leerprobleem --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Om een antwoord te kunnen geven op de hulpvraag van een kind moet de leerkracht goed observeren. De verzamelde gegevens zijn richtinggevend voor het aanbod dat de leerkracht kan ontwikkelen.Maar hoe kijkt de leerkracht? Waar gaat haar aandacht naar uit, en welke keuze maakt zij dan voor dat aanbod? Hecht zij waarde aan het resultaat van het onderwijs of vindt zij het leerproces van belang? Gaat het voor haar om de wijze waarop het kind aandachtig bezig kan zijn of is het uitvoeren van taken en opdrachten belangrijker? Hoe zij hierover denkt is afhankelijk van haar visie op het onderwijs. Deze uitgave beoogt het zicht te vergroten op de eigen ideeën en uitgangspunten die zo bepalend zijn voor de wijze waarop het onderwijs gestalte krijgt. Daartoe worden drie onderwijsvisies vergeleken.Deze uitgave is vooral bedoeld als werkboek voor studenten van de Pabo en cursisten in de nascholing Bespreekt programmagericht onderwijs, ervaringsgericht onderwijs en ontwikkelingsgericht onderwijs.
450.41 --- 464 --- 467 --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Handelingsplannen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Observatie --- Programmagericht onderwijs --- Risicokleuters --- Leerstoornissen --- Onderwijsfilosofie --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Kleuteronderwijs --- Zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Gedragsproblemen --- Didactiek
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|