Listing 1 - 10 of 557 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Business management --- Secretaresses --- professionalisering --- professionalisering. --- Professionalisering.
Choose an application
Er is bijzonder veel literatuur over management en leiderschap, maar nog erg weinig literatuur over vragen als: 'wat is professioneel handelen' en 'hoe word ik een goede professional?' Dit boek voorziet in die leemte. 'Floreren als professional' biedt een doorkijk op de verschillende opvattingen over professioneel handelen. De tijd is voorbij dat 'professionaliteit' een vaststaand begrip is: professionals hebben met verschillende verwachtingen te maken van vakgenoten, klanten en de collega's in de eigen organisatie. De vele praktijkverhalen van professionals illustreren de dilemma's en de mogelijkheden in het dagelijks werk. Dit boek laat zien hoe conflicterende opvattingen een constructieve kracht kunnen zijn. Net zoals je met een goede kaart handige weggetjes en doorsteekjes kunt vinden. Met de praktische adviezen kunnen professionals ervoor zorgen meer invloed op hun omgeving te krijgen en hun werk boeiender maken. Dat zijn belangrijke pijlers om te floreren in je werk. Centraal in Dit inspirerend geschreven boek staan de vragen: 'Wat is professioneel handelen?' en 'Hoe word ik een goede professional?' Beide vragen beantwoordt de auteur, organisatiepsychologe, docente en coach voor professionele ontwikkeling, aan de hand van zowel de theorie als de dagelijkse praktijk. Daarbij gebruikt zij tal van aansprekende voorbeelden die haar betoog verrijken en waarbij de diverse rollen die de professional bekleedt, van deskundige tot dienstverlener, en daaraan gerelateerde dilemma's aan de orde komen. Het boek is geschreven voor een brede doelgroep, van de professionals in de praktijk tot aankomende professionals op hbo- en wo-niveau, managers, coaches en HRM-functionarissen. Met literatuuroverzicht. Een belangrijk boek dat in de leemte binnen de literatuur op dit onderwerp voorziet Inhoudsopgave : Voorwoord Inleiding 1 Een professional 'by any other name' 1.1 De 'oude' professionals 1.2 De 'nieuwe' professionals 1.3 De professional als kenniswerker 1.4 Professionals in organisaties 1.5 Dynamiek in de werkomgeving 1.6 De huidige professionals 2 Zelfstandig maar niet alleen 2.1 Samenwerken met verschillende partijen 2.2 Rollen geven structuur aan werkrelaties 2.3 Perspectieven op het werk 2.4 De macht van het vanzelfsprekende 2.5 Positionering in werkrelaties 3 De professional als deskundige 3.1 Deskundigheid nader belicht 3.2 Kernopvatting: het belang van de kennis 3.3 De expert versus de leek 3.4 Vakbroeders zijn collega's 3.5 Hoezo organisatie? Het gaat om de individuele expertise 3.6 De 'deskundige' professional 3.7 Krachten en tegenkrachten 4 De professional als zakelijke dienstverlener 4.1 Marktdenken voor professionals 4.2 Kernopvatting: het praktisch nut van kennis 4.3 De klant is koning 4.4 Vakbroeders zijn concurrenten 4.5 De organisatie versus de ondernemer 4.6 De 'ondernemende' professional 4.7 Krachtenveld rondom het zakelijke perspectief 5 De professional als werknemer 5.1 De relatie werkgever - werknemer 5.2 Kernopvatting: de werkrelatie in stand houden 5.3 Dienstverlener Of uitvoerder? 5.4 Samenwerken volgens de regels van het spel 5.5 Voortdurend onderhandelen met de leidinggevende 5.6 De 'loyale' professional 5.7 Hoezo professionaliteit? 6 Een dynamisch perspectief op professionaliteit 6.1 Botsende perspectieven 6.2 Traditionele oplossingstrategien werken niet 6.3 Het ei van Columbus: het dynamisch perspectief 6.4 Balanceren in het dynamisch perspectief 6.5 De kunst van het vragen stellen 6.6 De 'professionele' professional in de praktijk 7 Over de grens van bureaucratie 7.1 Twee manieren om in het gareel te lopen 7.2 Grenzen van de stuursystemen bereikt 7.3 Dynamisch sturen 7.4 Drie soorten kennis als bron van stuurinformatie 8 Professionaliteit ontwikkelen 8.1 Verbeteren of vernieuwen? 8.2 Essentile opvattingen opsporen 8.3 Professionele propeller 8.4 Valkuilen 8.5 Doorsteekjes
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
DEEL 1. De focus op de officemanager 1. Hobbels en valkuilen in het leven van de officemanager 2. Ken jezelf: kwaliteiten en competenties 3. Kies in stijl: wanneer managen, wanneer coachen? 4. Denk systeemgericht: interactie en patronen DEEL 2. Het coachen van secretariaten 5. Een goed begin is het halve werk: het voortraject van coachen 6. Hulpmiddelen bij individueel coachen 7. Teamcoachingsaspecten 8. Conflicthantering 9. Lastige situaties voor een officemanager Nabeschouwing Literatuur Bijlage 1. Beknopte begrippenlijst Bijlage 2. POP: Persoonlijk Ontwikkelingsplan
Secretaresses : professionalisering --- Coaching --- Secretaresses --- Secretariaten --- professionalisering --- organisatie --- Coaching. --- professionalisering. --- organisatie. --- Professionalisering. --- Organisatie.
Choose an application
Een inspirerende aanpak nodig voor schoolverbetering? Behoefte aan doorzettingsvermogen en kracht om ideeën voor verbeteringen ook daadwerkelijk in te voeren? Dit boek geeft een practische uitwerking aan Fullan's wereldwijd toegepaste principes voor effectieve onderwijsverbetering.
Schoolontwikkeling --- Professionalisering --- Kwaliteitszorg
Choose an application
Coachen op de zes rollen van de leraar gaat over effectief leraargedrag en coaching daarop. Beide zijn aan te leren. Effectief leraargedrag is beschreven in de rollen van de leraar: Gastheer, Presentator, Didacticus, Pedagoog, Afsluiter en Leercoach (de leraar als coach van de leerlingen richting zelfregulerend leren). De coach van de leraar krijgt in dit boek vragen en praktische invalshoeken aangereikt om de leraar te helpen reflecteren. Omdat gedrag wortelt in overtuigingen, wordt ook besproken hoe je kunt coachen op onderliggende helpende of juist belemmerende overtuigingen. Er is specifieke aandacht voor coaching gericht op startende of juist ervaren leraren.Daarnaast vangt het boek aan met enige theoretische onderbouwing op de optiek van het coachen op overtuigingen. Bij de behandeling van elke rol is aan het eind van het hoofdstuk terug te vinden welke competenties met bijbehorende gedragsindicatoren kenmerkend zijn voor die betreffende rol van de leraar.Coaching van leraren in het onderwijs heeft al een hele vlucht genomen. Niet meer alleen voor beginnende leraren, maar steeds vaker wordt coaching ook ingezet bij de verdere ontwikkeling van ervaren leraren. Ook pabo's en lerarenopleiding moderniseren en bewegen mee. Coachen op de zes rollen van de leraar biedt hiervoor praktische handvatten en een eenduidige taal.https://www.cps.nl/publicaties/1401/alle-boeken/84399/coachen-op-de-zes-rollen-van-de-leraar
Leraar --- Coaching --- Professionalisering
Listing 1 - 10 of 557 | << page >> |
Sort by
|