Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Inleiding : het strategisch probleemoplossende 4-stappenplan - een boomdiagram maken - in tegenovergestelde richting werken met de omgekeerde bewerking - eenvoudigere getallen gebruiken - problemen met verschillende oplossingswijzen en oplossingen - analyseren en onderzoeken - logisch redeneren - leerlingenfiche
Probleemoplossend denken. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 475.4 --- Lager onderwijs --- Logisch denken --- Probleemoplossend denken --- Schoolboeken --- Vraagstukken --- Contractwerk --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Meichenbaum --- Schoolbooks - Didactic material --- Probleemoplossingsvaardigheden ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 062669.jpg --- Wiskunde: handboek lagere school --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Rekenproblemen --- Zelfinstructiemethoden --- Meichenbaum, Donald --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Rekenprobleem --- Zelfinstructiemethode --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde)
Choose an application
Deze training recht zich tot kinderen van 7 tot 12 jaar en hun ouders, en is bijzonder geschikt voor kinderen met problemen ten gevolge van pesten en kinderen met sociale angst of bewegingsangst. Ook kinderen met kenmerken van ADHD, NLD of milde vormen van contactstoornissen kunnen baat hebben bij deze training. De cursus voor de kinderen bestaat uit twaalf sessies. In kleine groepjes (zes tot acht kinderen) vinden communicatie en interactie plaats, via opeenvolgend bewegen, spel en praten. Er wordt gebruikgemaakt van methoddieken uit de bewegingstherapie, de cognitieve gedragstherapie, NLP en imaginatie. In deze training leren de kinderen via spel en beweging beter te luisteren naar hun lichaamssignalen en intuïtie en daar voor zichzelf of naar de ander toe iets mee doen. Ook voor de ouders (en anderen opvoeders) is er een cursus opgesteld. Deze bestaat uit een informatiebijeenkomst en vier sessies. In deze training worden Rogeriaanse uitgangspunten gecombineerd met gedragstherapeutische vaardigheden De ouders worden aangemoedigd om actief te luisteren naar de gevoelens van hun kind. Zij leren ook te onderscheiden wie de meest actieve persoon moet zijn bij het oplossen van problemen. De training biedt kinderen en hun ouders een ondersteuning in de groei naar zelfvertrouwen en de acceptatie van zichzelf en de ander. De kinderen wordt een leerervaring aangereikt, waarbij de volwassenen (therapeuten, ouders, leerkrachten..) structurerend, voorwaardenscheppend en mediërend aanwezig zijn. (Bron: covertekst)
#PBIB:+108.31 --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- sociale vaardigheden --- kinderen --- weerbaarheid --- gedragstherapie --- 433.4 --- Afscheid nemen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Basisonderwijs --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Pesten --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale vaardigheden --- Zelfstandigheid --- Sociale vaardigheden kinderen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- assertiviteit --- Educational sciences --- opvoedingsproblemen --- sociale weerbaarheid --- Thérapie comportementale --- NLP --- kinderen met problemen --- oudercursus --- Grenzen --- assertiviteitstraining --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- 433 --- 607.33 --- pedagogiek --- pesten --- psychiatrie --- seksualiteit --- zelfbeeld --- 37.032 --- Kinderen --- Samenleving --- Training --- Weerbaarheid --- Opvoeding in de praktijk --- Gedragstherapie --- 007 --- kinderpsychiatrie --- Gedragsstoornissen --- Ouderschap
Choose an application
De auteur belicht in zijn boek een bijzondere oorzaak van schools mislukken, namelijk de 'werkhouding', omschreven als de manier waarop leerlingen leerstof opnemen, verwerken en weergeven. Hij onderscheidt vanuit zijn onderwijservaring en vanuit de literatuur een achttal verschijningsvormen van werkhoudingsproblemen die voor leerkrachten zeker herkenbaar zijn. De ADHD-problematiek wordt afzonderlijk behandeld.
ADHD --- Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Onderwijs. --- Orthopedagogics --- onderwijsonderzoek --- werkhoudingsproblemen --- Educational psychology --- Flanders --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- kinderen met leerproblemen --- zorgverbreding --- 464 --- leerproblemen --- onderwijskunde --- orthodidactiek --- orthopedagogiek --- basisonderwijs --- concentratiestoornissen --- kinderen --- leraren --- remedial teaching --- 467 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Feuerstein --- Instructie --- Kinderen --- Koning, L --- Onderwijskunde --- Probleemoplossingsvaardigheden --- Werkhoudingsproblemen --- Zelfstandig werk --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ADHD --- kinderen met concentratieproblemen --- kinderen met werkhoudingsproblemen --- werkhoudingsproblemen (ler) --- Werkhouding ; basisonderwijs --- 090737.jpg --- leerlingbegeleiding --- leerlinggedrag --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: Pedagogiek) --- 371.21 --- 376 --- ADHD : attention deficit hyperactive disorder --- concentratiemoeilijkheden --- onderwijs --- NLD : Non-Verbal Learning Disorder --- Meichenbaum --- Zorgverbreding --- Meichenbaum, Donald --- Feuersteinmethode --- Remediërend onderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Kind --- Werkhoudingsprobleem --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Ieder kind loopt in zijn leven tegen meerdere problemen aan. Deze problemen kan je voorstellen als bergen. Sommige bergen zijn voor kinderen moeilijk te beklimmen. Ze vallen steeds weer over dezelfde boomstronk of ze glijden uit, waardoor er geen vooruitgang in zit. Maar elke berg kan je overwinnen! In dit boek staan vijfentwintig 'helende' verhalen om kinderen over deze bergen te helpen. Ouders, leerkrachten, therapeuten... krijgen door deze verhalen inzicht in verschillende soorten problemen: faalangst, depressie, stress, scheiding... De verhalen schetsen op een leuke manier de probleemsituatie en geeft aan waar en hoe er oplossingen kunnen worden gezocht. Daarnaast worden er suggesties gegeven voor activiteiten om in de thuis- of schoolsituatie met het probleem aan de slag te gaan. (Bron: www.abimo.net)
emotionele problemen --- Primary education --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- fantasie --- Personality development --- socio-emotionele opvoeding --- agressie --- echtscheiding --- faalangst --- gedragsproblemen --- hoogbegaafdheid --- pesten --- zorgverbreding --- 467 --- Agressie --- Angsten --- Depressieve kinderen --- Echtscheiding --- Eenzaamheid --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Faalangst --- Hoogbegaafde kinderen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jaloers zijn --- Koppig zijn --- Pesten --- Verlegenheid --- Weerbaarheid --- Zorgverbreding --- Hoogbegaafdheid --- Koppigheid --- Stress --- 615.851 --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Probleemaanpak --- Probleemoplossingsvaardigheden ; basisonderwijs --- Problemen --- Therapie --- Verhalen --- 478.8 --- Emoties : basisonderwijs --- Kinderen met emotionele en psychische problemen --- Kinderen met gedragsproblemen --- Probleemgedrag; leerlingen --- Zorgverbreding; ba.o --- 102720.jpg --- Emoties --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Narratieve psychologie ; kinderen --- Voorlezen ; basisonderwijs --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- verhalen --- voorleesboek --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele problemen --- Psychotherapie --- Narratieve psychologie --- Voorlezen --- Verhalenbundels --- fantasie (verbeelding) --- Verhaal --- Kind --- Sociaal-emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Emotie --- Orthopedagogics
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|