Listing 1 - 10 of 144 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Marketing --- Accountability --- Budgettering --- Prestatiemeting
Choose an application
Het werk speelt zich steeds meer buiten het blikveld van de leidinggevende af en is specialistisch. Jij bent eindverantwoordelijk maar de professionals moeten het doen. Wat doe je als de prestaties achterblijven? Ingrijpen of zelf op laten lossen? Doorpakken of de koers bijstellen? Strakker controleren of juist meer ruimte bieden? Senior manager Ben wordt in deze businessroman geconfronteerd met de plotselinge uitval van één van zijn managers. Juist op het moment dat er een vernietigend intern rapport over deze afdeling verschijnt. Ben besluit daarom het team tijdelijk zelf aan te sturen. Tot zijn ergernis blijven de resultaten uit. Hoe kan het dat zijn beproefde aanpak hier niet werkt? Waarom komt het team tegen hem in opstand terwijl hij juist probeert te helpen? In een pakkend verhaal maak je kennis met 'Commitment Based Management'. Een praktische en effectieve methode om de performance van professionals en teams in een snel veranderende organisatie te verbeteren. Ontdek én ervaar hoe je grip houdt door vertrouwen te geven en commitment te vragen. De omgekeerde grip zal je visie op leiderschap ingrijpend veranderen.Bron : http://www.bol.com
Leiderschap --- Prestatiemeting --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Veel top-CEO's hebben een passie voor zeilen, en dat is niet voor niets. Zowel in het bedrijfsleven als in het zeilen haal je het beste resultaat door optimaal van de externe omstandigheden gebruik te maken. In Passie voor presteren delen Olympische zeilers en hun coaches hun inzichten. De coaches vertellen hoe je een organisatie inricht die individuele teams de ruimte geeft om te presteren, hoe je een plan opzet dat tot succes leidt en hoe je professionals optimaal begeleidt. De zeilers gaan in op hun innerlijke conditie die noodzakelijk is om goud te winnen en hun intuïtieve vermogen alles te overzien. Aan de hand van de geheimen en tactieken van deze topzeilers en hun coaches kunnen managers meer leren over besluitvorming, strategie en mentale kracht. Passie voor presteren is een koersbepalend boek voor leiders.Hein Dijksterhuis is executive coach in het bedrijfsleven. Hij traint CEO's en werkt internationaal voor diverse multinationals. Daarnaast was hij wereldkampioen zeilen in de Flying Dutchman-klasse. Om de zeilers en hun coaches financieel te ondersteunen, organiseerde hij - in aanloop naar de Olympische Spelen in Rio - een crowdfundingsactie. Bron : http://www.bol.com
Prestatie --- Managementvaardigheden --- Leiderschap --- Sport --- Prestatiemeting
Choose an application
025.12 --- 025.12 Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten prestatiemeting --- Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten prestatiemeting --- 025.12 Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten; prestatiemeting --- Bibliotheekbeheer: statistieken, rapporten; prestatiemeting --- Library management --- Library research --- Information user
Choose an application
Interne communicatie --- Communicatie --- Communicatiemanagement --- Interpersoonlijke communicatie --- Prestatiemeting
Choose an application
Overheidsbeleid --- Evaluatie --- Theorie --- Politicologie --- Prestatiemeting --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Direct marketing --- Marketing --- Marktonderzoek --- Methodologie --- Prestatiemeting
Choose an application
Scorecard --- Prestatiemeting --- Casestudy --- Nederland --- Toerisme --- Managementtechnieken
Listing 1 - 10 of 144 | << page >> |
Sort by
|