Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
J.H.J.B. BoelensDat de schrijfster (die veel onderzoek deed naar leesgedrag in de kinderopvang) is geslaagd in de opzet van haar boek, een inspiratiebron en hulpmiddel zijn bij het voorlezen, moge blijken uit deze herdruk. Na een onveranderde inleiding worden weer 25 prentenboeken, waaronder 7 nieuwe, volgens een vast stramien besproken. Eerst iets over de inhoud, uitvoerig gevolgd door tips bij het voorlezen. Gebaseerd op de verschillende thema?s in de boeken worden vervolgens gedetailleerde speelsuggesties gegeven, die de ontwikkeling van kinderen op vele vlakken kunnen stimuleren. Tot slot mogelijkheden tot parallelle activiteiten. De nieuwe boeken worden opgevrolijkt met nieuwe dartele, herkenbare en bespreekbare zwartwittekeningen. Dezelfde paginering is aangehouden. De lijst achterin met nog meer prentenboeken is komen te vervallen. Deze duidelijke, overzichtelijke, prettig leesbare en inspirerende handleiding bevat een schat aan tips om op speelse wijze met prentenboeken om te gaan. Voor ouders, leidsters, studenten en iedereen die voorleest aan peuters en kleuters.© NBD Biblion
Didactics of sports and games --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- mondelinge communicatie --- prentenboeken (genre) --- didactiek --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- 433.75 --- prentenboeken --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met prentenboeken --- 472.14 --- 973760.jpg --- Kleuterschool: taal --- Prentenboeken: besprekingen --- Prentenboeken: didactiek --- Voorlezen --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vertellen --- Kleuteronderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|