Narrow your search

Library

UGent (3)

KU Leuven (2)

KBR (1)

RoSa (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)

ULiège (1)

UMons (1)

UNamur (1)


Resource type

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2003 (1)

1985 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Identity, trauma, sensitive and controversial issues in the teaching of history
Authors: ---
ISBN: 9781443880923 1443880922 Year: 2015 Publisher: Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing,

Les femmes dans les livres scolaires
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 2870092342 9782870092347 Year: 1985 Volume: 145 Publisher: Bruxelles : Pierre Mardaga,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is de neerslag van een onderzoek naar het gebruik van seksestereotypen in schoolboeken voor het secundair onderwijs in België. Men komt tot de conclusie dat de vrouw ofwel wordt getoond in een onderworpen rol, ofwel wordt ontkend dat ze sowieso een rol speelt, of heeft gespeeld, in de maatschappij. Dit wordt overvloedig geïllustreerd voor de verschillende vakken. Verder wordt er gepeild naar de impact van deze stereotypering op jongeren; of welke invloed kan het seksisme in de schoolboeken hebben op de leerlingen? Een pleidooi dus voor een grondige vernieuwing van het lesmateriaal.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by