Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Bezige burgers : inspiratiegids voor initiatieven voor en door gezinnen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789082120240 Year: 2019 Publisher: Schaarbeek Brussel Odisee Kenniscentrum Gezinswetenschappen Gezinsbond

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We zien vandaag in onze samenleving heel wat nieuwe vormen van solidariteit en ontmoeting ontstaan. Niet enkel overheden, intermediairen en professionals kunnen gezinnen ondersteunen, ook burgers en gezinnen steken zélf de handen uit de mouwen.Tijdens de Gezinsconferentie op donderdag 14 maart 2019 stelde het Kenniscentrum Gezinswetenschappen (Odisee Hogeschool) en de Gezinsbond de resultaten voor van hun verkennend onderzoek naar burgerinitiatieven die gezinnen centraal stellen. Het onderzoek brengt de verschillende soorten initiatieven in kaart, gaat vervolgens na wat faciliterende en belemmerende factoren zijn en welke rol de verschillende ondersteunende organisaties en overheden kunnen spelen voor burgerinitiatieven. Het onderzoek vormt ook de basis van een inspiratiegids boordevol praktijkvoorbeelden en handige tips voor bestaande burgerinitiatieven en iedereen die ideeën heeft om er in de toekomst één op te starten.https://www.gezinsbond.be/Publicaties/Andere/Paginas/Inspiratiegids-burgerinitiatieven.aspx


Book
Get up, stand up : jongeren op de bres tegen onrecht : praktijkboek vol voorbeelden van politisering door jongeren
Authors: --- ---
ISBN: 9789082823813 Year: 2022 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren botsen geregeld op situaties die ze als onrechtvaardig beschouwen. Vaak weten ze niet hoe te reageren. Zaken passeren zonder dat er een haan naar kraait. Maar af en toe leidt boosheid tot een reactie. Of tot actie. Al dan niet met hulp van vrienden. Of van jeugdwerkers.Wanneer kinderen of jongeren door het uiten van hun bekommernissen de maatschappij beroeren, noemen we dat 'politisering'.Dit praktijkboek illustreert hoe politisering veel meer kan zijn dan een straatactie opzetten. Hoe je verandering kan 'eisen', maar ook verandering kan 'doen'. Wat de belangrijkste vragen zijn wanneer je als jeugdwerkorganisatie politiserend aan de slag wil gaan. En waar je op kan botsen.https://www.arteveldehogeschool.be/onderzoek/mens-en-samenleving/get-up-stand-up


Multi
Uit de pedicurepraktijk : casuïstiek voor het voetlicht
Author:
ISBN: 9789036808767 9789036808774 Year: 2015 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In veertien boeiende casussen beschrijft Ellen van Kruining de aanpak van de meest uiteenlopende voetproblemen, uitgevoerd door ervaren collega’s, waaronder Toos Mennen en Tineke de Beer.&#13;&#13;&#13;&#13;Vooral bij complexere en/of minder vaak voorkomende voetproblematiek is het vinden van de beste aanpak soms lastig. Dan is het fijn om even over de schouder van collega’s mee te kijken en te zien, hoe zij met vergelijkbare situaties omgaan. Het ‘kijkje in de praktijk’ dat dit boek u geeft, biedt ondersteuning bij het uitoefenen van uw beroep.&#13;&#13;&#13;&#13;De casussen zijn gebaseerd op vakgerichte artikelen die in de jaren 2006 tot en met 2009 in Podopost verschenen. De oorspronkelijke teksten zijn herschreven en aangevuld met vele extra’s zoals nieuw beeldmateriaal en actuele informatie over achterliggende oorzaken, behandelmogelijkheden, voetgerelateerde ziektebeelden, minder bekend instrumentarium, schoenadvies en ervaringen van andere collega’s. Daarnaast vertelt de auteur, in samenspraak met de betrokken (medisch) pedicures, hoe de voeten van hun cliënten uit de casussen van weleer er in 2015 voor staan.&#13;&#13;&#13;&#13;De onderwerpen zijn divers en variëren in complexiteit. Zowel de instrumentele behandelingen als het toepassen van specialistische technieken krijgen aandacht. Dat maakt deze uitgave aantrekkelijk voor zowel beginnende als ervaren (medisch) pedicures.


Book
Nee zeggen loont : dump de klanten voor wie je niet wilt werken
Author:
ISBN: 9789089656780 Year: 2023 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen. De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk.Zo?n 55 procent van de (MKB-) bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp?ers zijn voor duizenden of tienduizenden euro?s het schip in gegaan. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming. Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen.Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.Bron: www.managementboek.nl


Book
Als de koning je klant zou zijn : inspiratie voor een vorstelijke klantbeleving
Author:
ISBN: 9789083159928 Year: 2023 Publisher: Amsterdam Sydney Brouwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De klant is koning. Een veelgebruikte uitspraak bij organisaties die klantgerichter willen worden. Maar wat als de koning opeens je klant wordt? Deze uitdaging zorgt ervoor dat elke organisatie met een andere blik naar haar eigen dienstverlening, klantbeleving en klantgerichtheid gaat kijken.In deze businessroman gaat Lizzy, directeur van het bedrijf KaasGaaf, op zoek naar de sleutel tot een koninklijke klantbeleving. Ze wil niet alleen de koning, maar alle klanten van het bedrijf een ervaring bieden waarvan ze woest enthousiast worden. Onderweg leert ze wat er nodig is om een klantgerichte organisatie te bouwen, aan welke knoppen het team kan draaien om van klanten fans te maken en uiteindelijk wat de kroon is op een vorstelijke klantbeleving.Als de koning uw klant zou zijn is een aanstekelijk verhaal om iedereen in de organisatie die te maken heeft met klantgerichtheid ? van medewerker tot manager ? te inspireren om de volgende stap naar een betere klantbeleving te zetten. Dankzij de vele praktische tips in dit boek kun je direct de vertaalslag maken naar je eigen organisatie.-Inspiratie voor alle branches: commercieel, zorg en overheid-Lessen over klantgerichtheid in een verhalend jasje-Van de auteur van Klantgericht leiderschap en Six Star ServiceBron: www.standaardboekhandel.be


Book
Six star service : maak een onvergetelijke indruk op je klanten
Author:
ISBN: 9789089655431 Year: 2020 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel organisaties willen fans maken van klanten, maar weinig organisaties lukt dit echt. Om dat te bereiken is geweldige service nodig. Service die zo buitengewoon goed is, dat klanten het gaan delen op verjaardagen, social media en online reviews. Service die de verwachting van klanten overtreft en daarom een extra ster verdient: een zesde ster. Dat is Six star service en dat maakt van klanten fans voor het leven.In zijn nieuwe boek six star service deelt Sydney Brouwer de simpele maar doeltreffende formule om die service te verlenen. Door het volgen van drie eenvoudige stappen kan iedereen die contact heeft met klanten een positieve emotie en memorabele beleving creëren. Een boek boordevol voorbeelden en anekdotes uit de praktijk die inspireren om ook een extra stap te zetten voor de klant!https://www.bol.com/nl/f/six-star-service/9200000123961641/?country=BE


Book
Uit de pedicurepraktijk : Casuïstiek voor het voetlicht
Authors: ---
ISBN: 9789036808767 9789036808774 Year: 2015 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum Imprint Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In veertien boeiende casussen beschrijft Ellen van Kruining de aanpak van de meest uiteenlopende voetproblemen, uitgevoerd door ervaren collega's, waaronder Toos Mennen en Tineke de Beer.   Vooral bij complexere en/of minder vaak voorkomende voetproblematiek is het vinden van de beste aanpak soms lastig. Dan is het fijn om even over de schouder van collega's mee te kijken en te zien, hoe zij met vergelijkbare situaties omgaan. Het ˜kijkje in de praktijk' dat dit boek u geeft, biedt ondersteuning bij het uitoefenen van uw beroep.   De casussen zijn gebaseerd op vakgerichte artikelen die in de jaren 2006 tot en met 2009 in Podopost verschenen. De oorspronkelijke teksten zijn herschreven en aangevuld met vele extra's zoals nieuw beeldmateriaal en actuele informatie over achterliggende oorzaken, behandelmogelijkheden, voetgerelateerde ziektebeelden, minder bekend instrumentarium, schoenadvies en ervaringen van andere collega's. Daarnaast vertelt de auteur, in samenspraak met de betrokken (medisch) pedicures, hoe de voeten van hun cliënten uit de casussen van weleer er in 2015 voor staan.   De onderwerpen zijn divers en variëren in complexiteit. Zowel de instrumentele behandelingen als het toepassen van specialistische technieken krijgen aandacht. Dat maakt deze uitgave aantrekkelijk voor zowel beginnende als ervaren (medisch) pedicures.   Journalist, schrijver en pedicure Ellen van Kruining publiceert sinds 2005 zeer regelmatig artikelen in Podopost.


Book
Mijn tien geboden : een leven als ondernemer
Author:
ISBN: 9789401484701 9401484708 Year: 2023 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Willy Naessens is om meer dan één reden een monument in het Vlaamse ondernemerslandschap. Van nul begonnen, bouwde hij een veelzijdig én gediversifieerd concern uit. Zijn visie op ondernemerschap berust op een no nonsense-aanpak, gezond verstand en 'osan deure doen'. Gemotiveerde medewerkers zijn daarbij een belangrijke pijler. Voor hen gaat hij door het vuur en vice versa.In dit boek vat hij zijn ondernemersrecept samen dat als model kan worden gehanteerd voor bedrijven uit allerlei sectoren. Het wordt doorspekt met de successen én tegenslagen uit zijn persoonlijk leven en anekdotes van tientallen vrienden en getuigen.De 10 geboden van Willy Naessens 1. Wees gezond en gelukkig 2. Wees ambitieus en gemotiveerd 3. Werk hard 4. Zie en bestudeer kansen 5. Omring je met bekwame medewerkers 6. Delegeer goed 7. Volg je concurrenten 8. Besteed geld en tijd aan PR 9. Draag zorg voor je bedrijfsimago 10. Ga mee met je tijdBron: www.acco.be


Book
Leiders doen groeien
Author:
ISBN: 9789463934619 9789463934626 Year: 2022 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel organisaties verwachten dat leidinggevenden en managers niet alleen uitblinken als expert, maar ook hun rol als leider opnemen. Dat blijkt echter niet zo eenvoudig te zijn. Mieke Audenaert verklaart in Leiders doen groeien waarom het zo moeilijk is om te groeien als leider. En vooral hoe het beter kan.Het boek toont ons vijf leiderschapsstijlen. Eerder dan die leiderschapsstijlen als een doel op zichzelf voor te stellen, vertrekt de auteur vanuit actuele uitdagingen die bepaalde handelingen van de leider vergen, waardoor hij of zij een impact heeft op het welzijn en de prestaties van medewerkers. Die impact kant als leidraad fungeren voor leiders om doordachte gedragskeuzes te maken. Om leiders nog verder te helpen komen er twintig aanleerbare competenties aan bod in dit boek, zoals feedback geven, digitaal communiceren en conflict managen.(https://www.standaardboekhandel.be/p/leiders-doen-groeien-9789463934626)


Book
Kloteklanten 3.0
Author:
ISBN: 9789024421947 9024421942 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek stelt u en uw medewerkers in staat om winst te behalen met klantvriendelijkheid.Resultaten en trends uit 10 jaar onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland bijeengebracht in een praktisch boek.Hoe kijken Nederlandse klanten naar klantvriendelijkheid. Wat werkt wel in Nederland, en vooral, wat werkt niet!Met praktische tips en ervaringen waarmee u direct aan de slag kunt.Tot slot met wetenschappelijk bewijs dat er een harde relatie bestaat tussen klantvriendelijkheid en klantentrouw.Vijf professionals, vijf topmanagers en alle vijf winnaar van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Egbert Jan van Bel interviewde deze ware klantgerichte managers, zodat u kunt leren van hun ervaringen, de strategie die ze hebben gehanteerd, de hobbels die moesten worden genomen, het gewonnen plezier en de geboekte winst. Het zijn mensen zoals u en ik, met hun dagelijkse sores. Wat heeft klantvriendelijkheid hen gebracht? Hoe kunt u deze opgedane ervaringen zelf direct inzetten in uw eigen organisatie?*Bron: www.standaardboekhandel.be

Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by