Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
014
#KVHB:Dementie --- 605.93 --- Alzheimerziekte --- dementie --- geheugenproblemen --- mantelzorg --- praktijkboek --- zorginstellingen --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- 606.5 --- geriatrische psychiatrie --- geriatrische verpleegkunde --- psychogeriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- familiebegeleiding --- Dementie --- Mantelzorg --- Hulpverlening --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
dieet --- Pathology of the metabolism --- Nutritionary hygiene. Diet --- obesitas --- kinderen --- Diététique --- Enfants --- Kinderen --- Therapieën --- Thérapies --- Voedingsleer --- Zwaarlijvigheid ; kinderen --- dieetvoeding --- 433.9 --- 416.5 --- dikke kinderen --- hulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- praktijkboek --- zwaarlijvigheid --- 613.24 --- Bewegen --- Obesitas --- Psychologie --- Voeding --- Kinderen : dieten --- Kinderobesitas : behandeling --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Medische psychologie --- gezondheidspsychologie --- 605.16 --- Stofwisselingsziekten - Endocrinologie --- gezondheidspsychologie. --- Gezondheidspsychologie.
Choose an application
Dit boek reikt modellen aan uit de neuolinguïstiek om de relaties met anderen succesvol te laten verlopen, een beter evenwicht hierin te bereiken en meer plezier te beleven in het leven. De lezer vindt in dit boek hoe hij zijn leven beter in eigen handen kan nemen, hoe zijn emoties hem hierbij kunnen helpen en hoe hij met meer mensenkennis succesvoller door het leven kan gaan.
Psychology --- #PBIB:2000.1 --- emotionele intelligentie --- psychologie --- 415.3 --- communicatie --- emoties --- neuro-linguïstiek --- sociale vaardigheden --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Persoonlijkheid --- Relaties --- 305.9 --- D100900.jpg --- Uitvoerende functies --- Intelligentie --- 070 Psychologie --- neurolinguïstiek --- Gevoelens --- Lichaamstaal --- Neurolinguistiek --- Zelfsturing --- 415.4 --- praktijkboek --- Hogere geestelijke functies --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- Emotie --- Psychologie
Choose an application
In dit boek worden lesperiodes voorgesteld binnen de bewegingsdomeinen basketbal, frisbee, badminton, volleybal, judo en Urban Workout voor het secundair onderwijs. Vertrekkend vanuit concrete periode- en lesdoelen worden formatieve en summatieve evaluaties ontwikkeld om na te gaan of deze doelen bereikt worden. De selectie van sterke leerstof moet ervoor zorgen dat alle leerlingen de doelen halen.Met dit boek willen de auteurs (toekomstige) leraren lichamelijke opvoeding ondersteunen bij de ontwikkeling van kwalitatief bewegingsonderwijs. Leraren met diepgaande vakkennis zijn immers beter in staat om relevante leerstof te selecteren én aan te passen zodat alle leerlingen leren, ongeacht hun vaardigheid of voorkennis. Daarom gaat veel aandacht naar de ontwikkeling en organisatie van kwalitatieve instructie, voorgesteld in een content map. Verschillende differentiatievormen moeten de leraar helpen om te anticiperen op moeilijkheden die leerlingen kunnen ervaren. Een duurzame leerervaring vraagt echter ook tijd. Om die reden worden periodes van acht lessen uitgewerkt.De meesten die van sport en bewegen genieten, hebben de nodige bewegings- en sociale vaardigheden geleerd om succesvol te zijn in deze activiteiten. Hierin ligt de verantwoordelijkheid van de leraar lichamelijke opvoeding. Succeservaring is immers een belangrijke voorwaarde voor bewegingsvreugde. Dit boek wil leraren inspireren bij het opvoeden van leerlingen tot competente en enthousiaste bewegers.Bron: flaptekst
616 --- Basketbal --- Frisbee --- Volleybal --- Badminton --- Judo --- Fitness --- Didactics of sports and games --- volleybal --- badminton --- basketbal --- judo --- SO (secundair onderwijs) --- fitnesstraining --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding. --- Praktijkboek. --- Secundair onderwijs. --- Bewegingsopvoeding --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Ultimate frisbee --- Urban Workout --- Conditietraining
Choose an application
In dit boek staan de ervaringsgerichte werkvormen vanuit drama, dans en beweging centraal. Deze werkvormen worden toegepast in diverse begeleidingssituaties, zoals vaktherapie, psychotherapie, training en supervisie, met als doel het bewust stilstaan bij de ervaring en de beleving, het bewust ervaren van mogelijkheden en het zich bewust worden van lichaamssignalen en verborgen gevoelens. In scène stelt de praktijk van de gezondheidszorg centraal en beschrijft - als handboek - op heldere wijze het proces van observeren, indiceren en beantwoorden van de hulpvraag. Vanuit de dramatherapeutische praktijk worden theoretische achtergronden uit de dramatherapie, de psychologie, de orthopedagogiek en de psychiatrie belicht. Het boek beschrijft de theorie vanuit de praktijk. In scène is voor de student aan de beroepsopleiding een praktisch handboek dankzij een veelvoud van helder beschreven opdrachten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden. Voor de ervaren dramatherapeut is het een werkboek met hedendaagse toepassingen en theoretische achtergronden. Tot slot biedt het inzicht in ervaringsgerichte werkvormen aan overige beroepsbeoefenaren, zoals agogen, verpleegkundigen, vaktherapeuten, psychiaters, psychologen, trainers en supervisoren. Zowel de meer ervaren als de beginnende werker in de gezondheidszorg zal uit dit boek inspiratie en informatie putten en zo de eigen werkwijze kunnen verrijken.
creatieve therapie --- Hygiene. Public health. Protection --- Psychiatry --- psychiatrische behandelingsmethoden --- beeldende expressie --- 607.53 --- ADHD --- borderlinesyndroom --- mentaal gehandicapten --- methodisch werken --- praktijkboek --- Asielzoekers (politieke vluchtelingen, vluchtelingen) --- Borderline --- Creatieve therapie (beeldende therapie, bezigheidstherapie) --- Creativiteit bij personen met een verstandelijke handicap --- Depressie --- Eetstoornissen (dwangmatig eten) --- Gezinstherapie --- Incest --- Pedofilie --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- Persoonlijkheidsstoornissen (multiple persoonlijkheid) --- Rouw / rouwverwerking --- Seksuele delinquenten --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- 615.85 --- Creatieve therapie --- Beeldende expressie als therapie --- Ergotherapie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Vluchtelingen --- Stemmingsstoornissen --- Persoonlijkheidsstoornissen --- Borderlinestoornis --- Seksuele mishandeling --- Anorexia nervosa --- Agressiviteit --- Gezinssociologie --- Rouwproces --- Beeldende therapie --- Eetstoornissen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Vluchteling --- Stemmingsstoornis --- Persoonlijkheidsstoornis --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Eetstoornis --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|