Narrow your search
Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Les peintres de genre et de portraits
Author:
Year: 1850 Publisher: Paris : Librairie Renouard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Höfische Bildnisse des Spätbarock : Ausstellung, 15.9 bis 30.10.1966, Schloss Charlottenburg, Berlin.
Authors: ---
Year: 1966 Publisher: Berlin : Verwaltung der Staatlichen Schlösser und Gärten,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Portrait painters. European portraits to the end of the nineteenth century and English twentieth-century portraits
Author:
Year: 1950 Publisher: London Phoenix House

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The bold and the beautiful in Flemish portraits
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463887403 9463887407 Year: 2020 Publisher: Antwerp Veurne The Phoebus Foundation Hannibal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Portraits from the late Middle Ages and the early modern period, what should we do with those long forgotten people from centuries ago ? They stare at us, sometimes with a little monk, or ignore us completely. Without saying a word. Yet they have so much to tell us. About their fascinating lives, who they were or hoped to be. This book wants to offer the reader an appointment with history, or rather, a blind date with portrayed men and women from days gone by. Blind Date shows an exceptional sample of portraiture from the past. The Phoebus Foundation possesses a wealth of such portraits, so many and diverse that they could compile an exhibition and a book that illuminate the genre of portrait painting in all its facets, from selfie to group portrait.--éd.


Book
Rubens : portraits of unidentified and newly identified sitters painted in Antwerp
Authors: ---
ISBN: 9781912554638 1912554631 Year: 2021 Volume: 19/3 Publisher: London: Harvey Miller,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book, one of four devoted to Rubens’s portraiture, contains a catalogue of all the portraits of unidentified individuals attributed by Ludwig Burchard or by the authors to Rubens and executed in Antwerp. The volume thus complements the catalogue of all the portraits of known persons painted by Rubens in Antwerp, published in the Corpus Rubenianum Ludwig Burchard as Part XIX.2 in 1987. A decade earlier the volume on the portraits painted by Rubens outside Antwerp (XIX.1) had inaugurated the series on Rubens’s portraits. In 2016, the book dealing with Portraits after Existing Prototypes (XIX.4) also appeared, so that now the cataloguing of Rubens’s entire oeuvre in the field of portraiture is complete. Not all the works discussed in the present book (XIX.3) are, however, portraits of unidentified sitters – initially the volume’s title. Recent scholarly research has not only allowed insights into sitters previously unrecognised, but has indeed made it possible to give an identity to a number of persons portrayed in works that were not included in the second volume (XIX.2). Among these sitters are members of Rubens’s own family, as well as his contemporaries, including significant figures in the political, economic or religious life of the period.


Book
Esquif sur l'océan de la peinture = 芥舟學畫編
Authors: ---
ISBN: 9782251449470 2251449477 Year: 2019 Publisher: Paris: Les Belles Lettres,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’Esquif sur l’océan de la peinture (1781) de Shen Zongqian est un traité de peinture à l’usage des pratiquants et des connaisseurs, qui rend la peinture chinoise accessible à tous. C’est certainement la raison principale de son succès auprès des artistes et théoriciens chinois du XXe siècle.À mi-chemin entre le Manuel du jardin grand comme un grain de moutarde et le Traité de peinture du moine Citrouille-Amère de Shitao, le texte de Shen Zongqian frappe par son côté pratique et concret allié à un raisonnement théorique poussé. Les deux premiers chapitres portent sur la peinture de montagnes et d’eaux (shanshui), c’est-à-dire le paysage pictural et littéraire. Le chapitre trois est dédié à la « transmission de l’esprit », autrement dit, le portrait, alors que le chapitre quatre conçoit la peinture de personnages comme l’union du shanshui et du portrait.L’Esquif sur l’océan de la peinture, se référant à ses célèbres prédécesseurs, développe et explique quantité de notions techniques, philosophiques ou esthétiques employées en calligraphie et peinture, de façon claire et concrète. Produit de « l’orthodoxie », il en soulève également les contradictions et propose des solutions.Jusque là inédit dans des langues occidentales, l’Esquif est un témoignage précieux de la place et du rôle social, historique, esthétique, technique et idéologique de la peinture lettrée au XVIIIe siècle.


Book
Hidden faces : covered portraits of the Renaissance
Authors: ---
ISBN: 9781588397751 1588397750 Year: 2024 Publisher: New York, N.Y. The Metropolitan Museum of Art

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This exhibition is the first to examine an intriguing but largely unknown side--in the literal sense--of Renaissance painting: multisided portraits in which the sitter's likeness was concealed by a hinged or sliding cover, within a box, or by a dual-faced format. The covers and reverses of these small, private portraits were adorned with puzzlelike emblems, epigrams, allegories, and mythologies that celebrated the sitter's character, and they represent some of the most inventive and unique secular imagery of the Renaissance. The viewer had to decode the meaning of the symbolic portrait before lifting, sliding, or turning the image over to unmask the face below. This widespread tradition in Italy and Northern Europe during the 15th and 16th centuries will be explored through approximately 60 double-sided and covered portraits from The Met collection and other American and European institutions, including the reunion of several portraits and their covers that had been split and made part of separate collections. Painted by artists such as Hans Memling, Lucas Cranach, Lorenzo Lotto, and Titian, the works range from portraits intended as portable propaganda to those designed to conceal a lover's identity. These varied three-dimensional, hand-held ensembles shed significant light upon the intimate and personal nature of portraits designed as interactive objects." --éditeur


Book
Clouet : à la cour des petits Valois : [exposition, château de Chantilly, cabinet d'Arts graphiques du musée Condé, 4 juin - 2 octobre 2022]
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782878443189 Year: 2022 Publisher: Dijon : Editions Faton,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

C'est sous le règne de François Ier, grâce aux commandes passées auprès de Jean Clouet, que le portrait individuel d'enfant connaît un développement sans précédent en France. La redécouverte de deux exceptionnels portraits peints d'une fille et d'un fils du souverain, appartenant à la même série que l'un des Clouet du musée Condé et basés sur des dessins préparatoires également conservés à Chantilly, forme le début d'une histoire passionnante sur la fabrique du portrait d'enfant royal au sein des cours de François Ier, d'Henri II et de Catherine de Médicis. Des portraits dessinées ou peints par Jean et François Clouet, par Germain Le Mannier ou encore Jean Decourt viennent raconter non seulement l'épanouissement de ce genre aux codes propres, mais surtout l'histoire des petits princes et princesses Valois : celle des toutes premières années des célèbres Henri II, François II, Marie Stuart, Henri III ou encore de la jeune reine Margot.


Book
Autoportraits de Cézanne à Van Gogh : Collections du musée d'Orsay et des musées Auvergne-Rhône-Alpes
Author:
ISBN: 287844339X 9782878443394 Year: 2023 Publisher: Quétigny : Faton Editions,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Depuis la Renaissance, les artistes se plient à l'exercice de l'autoportrait. Pourquoi se choisir comme modèle principal d'une oeuvre ? Étude du visage, narcissisme ou travail d'introspection... Davantage qu'un simple reflet dans un miroir, l'autoportrait se révèle être un questionnement de l'artiste sur sa place dans la société, la nature de son art, son adhésion au courant académique ou son émancipation vers la modernité. Grâce à un ensemble de 70 autoportraits des années 1830 à 1925, une véritable histoire de l'art se dessine pour un siècle qui a vu un foisonnement de mouvements artistiques sans précédent. Les visages de Paul Cézanne, Gustave Courbet, Vincent Van Gogh sont aujourd'hui des icônes familières mais bien d'autres artistes, célébrés en leur temps et aujourd'hui plus confidentiels, méritent d'être redécouverts. Vingt-trois auteurs, historiens de l'art, conservateurs du patrimoine, chargés de collection, dévoilent les secrets de ces portraits. Cette exposition est le fruit du soutien exceptionnel du musée d'Orsay, avec le prêt de 40 oeuvres, mais aussi de la collaboration de neuf musées de la Région Auvergne-Rhône-Alpes. Exhibition: Musée Crozatier, Le Puy-en-Velay (29.04-17.09.2023).


Book
Beeld en zelfbeeld in de Nederlandse kunst, 1550-1750
Author:
ISBN: 904009747X Year: 1995 Volume: 46 Publisher: Zwolle Waanders

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by