Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
romettre, caricaturer, complaire. L’image politique utilise les mêmes ressorts rhétoriques que la publicité, les mêmes moyens et les mêmes outils. Mais alors que cette dernière fait mine d’induire un mode de vie, l’image politique se différencie en exaltant des valeurs qui consacrent une cause, un candidat ou un leader, et parfois même en usant d’intimidation voire de menace.A travers l’étude d’une centaine supports de communication traditionnelle (affiches, logos, photos officielles, dessins), Pierre Fresnault-Deruelle analyse les effets utilisés pour produire sur le public une réaction particulière, dépassant parfois même la vision de leurs auteurs. --Presses universitaires François-Rabelais
Communication en politique. --- Arts graphiques --- Aspect politique. --- 741.5:32.019 --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- Politieke spotprenten
Choose an application
Politics --- Sculpture --- Dessins (genres) --- Politiek --- Politique --- Tekenen --- 741.5:32.019 --- 32-05 --- Politieke spotprenten --- Politici --- 32-05 Politici --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- beeldverhalen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
The absurdities of fashion, the perils of love, political machinations and royal intrigue were the daily subject matter of Thomas Rowlandson, one of the leading caricaturists of Georgian England. Rowlandson was working at a time when English satirical prints were prized by collectors across Europe. A number of the works in the exhibition were purchased by George, Prince of Wales, later Prince Regent and King George IV. Ironically the Prince was often the butt of caricaturists' jokes and sometimes tried to prevent the publication of images that he felt were particularly offensive. Through Rowlandson's drawings and prints, the exhibition examines life at the turn of the 19th century. 0Exhibition: The Queen's Gallery, Palace of Holyroodhouse, Edinburgh, UK (11.2013).
741.5:32.019 --- kunst --- negentiende eeuw --- achttiende eeuw --- Rowlandson Thomas --- beeldverhaal --- Groot-Brittannië --- karikaturen --- tekenkunst --- 741.571 ROWLANDSON --- 741.071 ROWLANDSON --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- Politieke spotprenten --- Exhibitions --- Great Britain --- Drawing --- Graphic artists --- beeldverhalen
Choose an application
741.5 --- 741.5:32.019 --- 070.84 --- Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Politieke spotprenten --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- 741.5 Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Drawing --- karikaturen --- beeldverhalen
Choose an application
741.5:32.019 --- 76 <492> "18/19" --- 76 <492> "18/19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Nederland--Hedendaagse Tijd --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Nederland--Hedendaagse Tijd --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- Politieke spotprenten --- Graphic arts --- History of the Netherlands --- political cartoons --- anno 1800-1999
Choose an application
Bunbury, Henry William --- 741.5 --- 741.5:32.019 --- 76 <41> "17/18" --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- Politieke spotprenten --- 741.5 Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Spotprenten. Karikaturen. Cartoons. Striptekeningen. Satirische tekeningen --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland--18e eeuw. Periode 1700-1899 --- Exhibitions --- karikaturen --- 18de eeuw --- karikaturen. --- Bunbury, Henry William. --- 18de eeuw. --- Meryon, Charles.
Choose an application
De figuur van Zwarte Piet is sinds 1871 ontelbare keren gebruikt in cartoons en spotprenten. Cultuurhistoricus Jan de Bas analyseerde bijna 1200 van dit soort prenten en laat zien welke betekenis zij hadden in de Nederlandse beeldcultuur. De spotprenten met Zwarte Piet gaan vooral over onderwerpen uit de binnen- en buitenlandse politiek, maar behandelen ook maatschappelijke thema?s. Tevens is Zwarte Piet te zien op honderden cartoons met als doel de kijker aan het lachen te brengen. Aan de hand van 135 prenten beschrijft De Bas de ontwikkeling van spotprent en cartoon met Zwarte Piet, waarbij hij ook ingaat op de invloed van de beeldvorming rond Zwarte Piet op de kijkers en de invloed van de zwartepietendiscussie op de tekenaars. In het boek staan prenten van onder andere Albert Hahn sr., Leo Jordaan, Opland, Fritz Berendt, Tom Janssen, Hein de Kort, Berend Vonk en Len Munnik.
Drawing --- History of civilization --- anno 1800-1999 --- anno 2000-2099 --- Netherlands --- 741.5:32.019 --- 070.84 --- 316.347 <6> --- 316.347 <6> Stratificatie volgens ras, cultuur, nationaliteit--Afrika --- Stratificatie volgens ras, cultuur, nationaliteit--Afrika --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- Politieke spotprenten
Choose an application
Belgique --- Belgique ; politique --- België --- België ; politiek --- Cartoons --- 316.774:82-931 --- 741.5:32.019 --- 070.84 --- 323 <493> <084.11> --- 949.3 <084.11> --- 741.5:32 <493> --- Strips, beeldverhalen--(communicatiesociologie) --- Politieke spotprenten --- Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 070.84 Comics. Stripverhalen--(in de krant) --- 741.5:32.019 Politieke spotprenten --- 316.774:82-931 Strips, beeldverhalen--(communicatiesociologie) --- French literature (outside France) --- Caricatures --- Rétrospective --- Alidor,
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|