Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
754 --- 839.3 --- Poëzie --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Duits --- België --- China --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
Middels interviews komen enkele leerkrachten aan het woord over hun benadering van taaldrukken. De lezer krijgt een gevarieerd beeld van hoe taaldrukken op de school er uit kan zien en wat het kan opleveren. De artikelen gaan over uiteenlopende onderwerpen als onderwerpskeuze, werken met kleuters, taaldrukken in het Turks, taaldrukken en taalmethode, teksten herschrijven, rubberdrukken, opbergsystemen. Alles voorzien van veel voorbeelden, kinderteksten en druksels. (Bron: boekcover)
754 --- 475.24 --- Basisonderwijs --- Stellen --- Taaldrukken --- Taalonderwijs --- Taal: lagere school --- Didactiek --- Schrijven --- Alfabetisering --- Basiseducatie --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
Didactics of Dutch --- Graphics industry --- talenonderwijs --- taalverwerving --- jeugdliteratuur --- 754 --- didactiek lagere school --- druktechnieken --- moedertaal --- Didactiek --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands --- talenonderwijs --- taalverwerving --- jeugdliteratuur --- #BSCH: vak: Nederlands --- 754 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Moedertaalopvoeding ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Taalspelletjes --- taalspelletjes --- Didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
Social policy and particular groups --- Primary education --- Orthopedagogics --- Children's literature. Juvenile literature --- Nederlands --- lezen --- jeugdliteratuur --- 456.1 --- 433.7 --- literatuur : kinderen (ler) --- 754 --- Jeugdliteratuur ; opvoeding en onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Didactiek --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek
Choose an application
In een eerste, theoretisch deel wordt - uitgaande van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen - een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's : associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten ; op die manier gaan de schriftelijk verworven inzichten geleidelijk aan functioneren als oplossingsmethodes bij het ontwikkelen van een eigen leesstrategie. In een eerste, theoretisch deel wordt, uitgaanden van een visie op creativiteit als het vermogen om problemen op te lossen, een didactisch model opgesteld voor creatief schrijven in de poëzieles. Het tweede deel geeft een groot aantal concrete lessuggesties rond drie thema's: associaties, anders gaan zien, vormaspecten. Daarenboven worden de schrijfoefeningen aangevuld met de lectuur van poëtische teksten. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- poëzie --- creatief schrijven --- Poetry --- Letterkunde --- Littérature --- Methodologie --- Méthodologie --- Art d'écrire (Littérature) --- Creatief schrijven --- Creative writing --- Création littéraire --- Créativité (Ecriture) --- Créativité (Littérature) --- Créativité littéraire --- Génie littéraire --- Métier d'écrivain --- Stelkunst --- Écriture (Littérature) --- 82-1 --- Academic collection --- 840 --- Didactiek --- Lezen --- Nederlands --- Poëzie --- 456.1 --- didactiek nederlands (ler) --- * 485.1 --- Schrijven --- 485.12 --- Poëzie : secundair onderwijs --- 070095.jpg --- Poëzie ; didactiek --- 82-1 Poëzie --- Study and teaching (Elementary) --- Flanders (Belgium) --- Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Ce numéro spécial, dans le cadre de l'année du centenaire de Léopold Sédar Senghor, est offert avec le numéro 344 de la revue Le Français dans le monde
840 "19" SENGHOR, LEOPOLD SEDAR --- poëzie --- Frans --- Senghor, Léopold Sédar --- #KVHA:Poëzie; Frans --- #KVHA:Muziek; Frans --- #KVHA:Senghor; Frans --- 840-1 "19" --- 78 --- Afrika : kunst --- Afrikaanse muziek --- Afrikaanse poëzie --- 061209.jpg --- Poëzie: didactiek Frans --- Senghor, Léopold --- 840-1 "19" Franse literatuur: poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Franse literatuur: poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 840 "19" SENGHOR, LEOPOLD SEDAR Franse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--SENGHOR, LEOPOLD SEDAR --- Franse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--SENGHOR, LEOPOLD SEDAR --- Franse literatuur --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Poëzie --- Poëzie-onderwijs --- Didactics of French --- Afrikaanse cultuur --- traditionele muziek --- Africa: persons
Choose an application
Gevoelens en gedachten omzetten in poëzie. Poëzie lezen en je eigen gevoelens, ervaringen en gedachten herkennen in de woorden van anderen. Jongeren houden er van. Niet alleen talige jongeren, ook mindertalige jongeren slagen er in met een bijzondere gevoeligheid wat hen beroert in beeldspraak, in een spel met woorden, een vorm te vatten.De werkmap "Dingen die je niet kunt zeggen-Werkvormen" (+ dvd) bevat suggesties en ideeën om jongeren met verstandelijke of auditieve beperkingen en anderstalige jongeren te stimuleren zelf gedichten te schrijven. Uitgangspunt zijn gedichten die door jongeren zelf geschreven werden. Hierbij krijg je een palet van kijk-, lees- en doeopdrachten aangeboden. In de werkvormen werden verschillende lagen en niveaus aangebracht om zoveel mogelijk jongeren te bereiken. Een aantal gedichten wordt ondersteund met Beta-prenten voor jongeren die op deze alternatieve manier lezen. In de werkmap zitten ook ideeën voor kooklessen, knutselmomenten en schoolfeesten gebaseerd op gedichten. Voor de jongeren is er een dichtdagboek en kleurplaten om de illustraties bij de gedichten in te kleuren. De trefwoordenregisters op inhoud, vorm en werkvormen achteraan maken de werkmap extra gebruiksvriendelijk.Bij de werkmap hoort een dvd met verrijkend beeldmateriaal: interviews met jongeren over poëzie; de vertolking van een tiental gedichten in gebarentaal voor jongeren met gehoorproblemen; drie korte animatiefilms over teksten geschreven door leerlingen. De werkmap met dvd kan niet alleen gebruikt worden door leraren, begeleiders, ouders maar ook door individuele jongeren zelf in de klas, de leefgroep, de instroomklas of thuis
Dutch literature --- Poëzie --- Didactische werkvormen --- Orthodidactiek --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een auditieve beperking --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- Secundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Werkvormen --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Poetry --- SO (secundair onderwijs) --- poëzie --- leesbevordering --- 82.1 --- Gedichten --- Jeugdpoëzie --- Nederlands 870 --- kinderen --- KHCA --- Anderstalige nieuwkomers --- Fiction --- Gehandicapten --- Jeugdboeken --- Poëzie ; didactiek --- Poëzie(Gedichten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Dichtwerken --- Didactische werkvorm --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een auditieve handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Werkvorm --- Duits --- België --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek is bedoeld als lees- en interpretatiehulp bij het wellicht moeilijkste en raadselachtigste onder de literaire genres: het moderne lyrisch gedicht. Elke bijdrage biedt een grondige analyse van één gedicht uit de eigen literatuur of uit een van de literaturen die onze cultuur en traditie het meest nabij zijn. Gemeenschappelijk hebben alle bijdragen dat ze teksten willen lezen, herlezen en verstaan. Het gaat dus niet om historische of biografische inleidingen, niet om formule of sociologische studies, niet om het bewijzen van een of andere theorie. Kortom: het is een leesbaar boek over het lezen van poëzie, origineel en in onze taal enig in zijn soort. Het richt zich tot al wie met lyriek bezig is en zich verder wil documenteren, nieuwe poëzie wil ontdekken of op zoek is naar enige draad in het labyrint van de twintigste-eeuwse lyriek.
Letterkunde --- Littérature --- Poetry, Modern --- History and criticism. --- 82.07 --- 82-14 --- 82-1 "19" --- 878 --- Lyriek --- Poëzie --- 104318.jpg --- Poëzie ; literaire techniek --- -Modern poetry --- Literatuur: verklaring van teksten --- Lyriek. Minnezang. Religieuze poëzie. Lied --- Poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- History and criticism --- -Literatuur: verklaring van teksten --- 82-1 "19" Poëzie--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 82-14 Lyriek. Minnezang. Religieuze poëzie. Lied --- 82.07 Literatuur: verklaring van teksten --- -82-14 Lyriek. Minnezang. Religieuze poëzie. Lied --- Modern poetry --- Poetry --- 766.10 --- Dramaturgie algemeen --- Poetry, Modern - 20th century - History and criticism. --- -82.07 Literatuur: verklaring van teksten --- 754 --- Didactiek --- Theorie van proza en poëzie - Didactiek --- -History and criticism --- Poésie --- Esthétique
Choose an application
Concrete werkvormen rond 25 gedichten uit de bundel "Met duizend blote ogen".
Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Poetry --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- poëzie --- leesbevordering --- Jeugdpoëzie --- Poëzie --- Nederlands --- Didactische werkvormen --- C3 --- handleiding --- secundair onderwijs (x) --- secundair onderwijs --- 433.75 --- kinderpoëzie --- werken met jeugdboeken --- 485.1 --- Poëzie-schrijven --- Secundair onderwijs --- Voordragen --- 475.2 --- poezie --- 474.54 --- Poëzie : secundair onderwijs --- Poëzie; ba.o --- Poëzie: didactiek --- Kunst en cultuur --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- gedichten --- didactiek van het Nederlands --- didactische werkvormen --- Didactische werkvorm --- Duits --- België --- China --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|