Narrow your search

Library

ULB (3)

KU Leuven (2)

ULiège (2)

KBR (1)

UGent (1)


Resource type

book (3)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Aragon et le cinéma
Author:
ISBN: 9782858939701 Year: 2015 Publisher: Paris Place

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une analyse des rapports entre le poète et le cinéma. Elle relève l'activité critique de L. Aragon mais surtout l'influence du septième art sur son oeuvre. ©Electre 2016


Book
The cinema of poetry
Author:
ISBN: 9780199337026 9780199337033 0199337039 0199337047 9780199337040 Year: 2015 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informed by the criticism of iconic filmmaker Pier Pasolini, The Cinema of Poetry offers spirited explorations of poetry's influence on classic films by Dimitri Kirsanoff, Ingmar Bergman, and Andrey Tarkovsky. It also highlights how avant-garde films made by Joseph Cornell, Lawrence Jordan, Jerome Hiler, Gregory Markopoulos, and others found rich, unexpected sources of inspiration in a diverse group of poets that includes Stéphane Mallarmé, Emily Dickinson, H.D., Ezra Pound, Robert Duncan, John Ashbery, and Aeschylus. Written with verve and panache, it represents the culmination of P. Adams Sitney's career-long fascination with the intersection of poetry, film, and the avant-garde.


Book
Pasolini, pastiche et mélange
Author:
ISBN: 9782842926007 Year: 2017 Publisher: Saint-Denis : Presses universitaires de Vincennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une analyse du cinéma de Pier Paolo Pasolini qui met l'accent sur la notion de pastiche qui est au coeur de son travail et qu'il revendiquait. L'auteure s'appuie particulièrement sur l'étude du film La ricotta pour étayer sa démonstration. ©Electre 2017 Poète, romancier, essayiste, polémiste et cinéaste, Pasolini témoignait volontiers dans ses entretiens de ± sa vocation pour le pastiche . En plongeant aux origines critiques et poétiques du pastiche pasolinien, cet ouvrage offre une clé d?analyse de la création pasolinienne tout en éclairant des notions aussi complexes que fameuses que sont le ± cinéma de poésie ou ± la subjective libre . L?ouvrage est composé de deux parties, l?une théorique tissant des liens entre la notion de pastiche et le concept du Discours indirect libre forgé par Pasolini, l?autre faisant le lien avec la pratique artistique pasolinienne et s?appuyant plus particulièrement sur le film ± La Ricotta .

Listing 1 - 3 of 3
Sort by