Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

LUCA School of Arts (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

UGent (3)

VIVES (3)

VUB (2)

ULB (1)


Resource type

book (8)


Language

English (7)

French (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2013 (1)

2010 (1)

2008 (1)

1984 (1)

More...
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Agir, jouer, penser : Étayage de la pratique psychomotrice éducative et thérapeutique
Author:
ISBN: 2807328083 Year: 2017 Publisher: Louvain-la-Neuve (Rue du Bosquet, 7 B-1348) : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un ouvrage qui affine une pratique originale centrée sur l'agir et l'expressivité motrice de l'enfant. Un livre pour les spécialistes qui s'intéressent à l'aide à l'enfant par la voie corporelle. Spontanément, tout enfant joue. Pourquoi ? Bernard Aucouturier nous invite à comprendre cette activité comme le moyen d'expression privilégié d'une histoire relationnelle archaïque, parfois douloureuse. Le jeu spontané constitue dès lors un procédé de réassurance de l'enfant face aux angoisses issues de ce passé.Pour favoriser le développement harmonieux de l'enfant, et son parcours vers la pensée autonome, l'auteur propose une méthodologie pédagogique, éducative et thérapeutique qui remet le corps, le jeu, l'action et le plaisir au centre de l'attention. Dans cet ouvrage, Bernard Aucouturier approfondit les concepts fondateurs de sa méthodologie. Il en affine les objectifs, expose les jeux spontanés de l'enfant et explique les exigences de formation ainsi que les contextes où la pratique psychomotrice ferait de l'expérience, de la coopération et du plaisir d'apprendre les principes fondateurs de la relation à l'enfant.En interrogeant leurs pratiques quotidiennes à la lueur de ce livre, psychomotriciens, psychothérapeutes, orthophonistes et pédopsychiatres apprendront à mieux encadrer le développement de l'enfant par la voie du corps et du mouvement.

Keywords

Play groups


Book
Developmentally appropriate play
Author:
ISBN: 1605541745 9781605541747 9781605540375 1605540374 Year: 2010 Publisher: St Paul, MN

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Help children participate in purposeful play to promote the development of a number of important skills.

Keywords

Play. --- Play groups.


Book
A playworker's guide to understanding children's behaviour : working with the 8-12 age group
Authors: ---
ISBN: 0429910436 0429896204 0429471432 1283070405 9786613070401 1849406170 Year: 2008 Publisher: London ; New York : Karnac,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How do I manage an aggressive child positively when I have twenty other children who need my attention? How can I develop a good relationship with a child I seem to dislike? How do I maintain a positive working relationship with the parents of a disturbed and disturbing child? Written in a jargon-free, readable style, with many real life examples, this book is a must-have resource for playworkers seeking to enhance their skills as a whole. It highlights how the way we think about children's behaviour colours the way we react to it. It offers playworkers a different way of understanding many ordinary childhood behaviours such as lying, stealing and bullying, and gives practical advice not only on management but on how practitioners can identify, trust and develop their own skills.


Book
Disadvantaged families and playgroups
Authors: ---
ISBN: 0856331333 Year: 1977 Publisher: Windsor NFER

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Childwatching at playgroup and nursery school.
Authors: --- ---
ISBN: 0862160030 Year: 1980 Publisher: London : McIntyre,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Group filial therapy
Authors: ---
ISBN: 1299471811 0857005162 9780857005168 9781843109112 1843109115 Year: 2013 Publisher: London Philadelphia, PA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Group Filial Therapy (GFT), therapists train parents to conduct play sessions with their children. This book provides an accessible guide to the theory and practice of GFT, and for the first time offers step-by-step guidelines for implementing the GFT program developed by Dr Guerney.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by