Narrow your search

Library

KU Leuven (12)

ULiège (5)

KBR (4)

UGent (4)

UAntwerpen (3)

UHasselt (3)

ULB (3)

UCLouvain (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

More...

Resource type

book (11)

dissertation (1)


Language

English (8)

Dutch (4)


Year
From To Submit

2005 (1)

2003 (3)

2001 (2)

1998 (1)

1985 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Digitale foto's : maken, bewerken, afdrukken en publiceren
Authors: --- ---
ISBN: 9045634414 Year: 2003 Publisher: Brussel Haarlem Easy Computing

Digital picture processing : an introduction
Author:
ISBN: 3540119345 3642819311 364281929X Year: 1985 Publisher: Berlin Springer


Book

Dissertation
Adaptive structured light
Authors: ---
ISBN: 9056826069 Year: 2005 Publisher: Heverlee Katholieke Universiteit Leuven. Faculteit Toegepaste Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heden ten dage kent men een sterk groeiende vraag naar hoogwaardige 3D-modellen. Hoewel veelal traditionele opnametechnieken onder druk komen van meer flexibele en schaalbare alternatieven, blijven er toch heel wat uitdagingen bestaan. Deze vormen dan ook het uitgangspunt voor het onderzoek binnen dit werk. Deze thesis draagt bij tot dit domein door middel van technieken voor 3D-acquisitie aan hoge snelheden, die toelaten tot de gedetailleerde opname van dynamische en vervormbare objecten. De technieken die worden geïntroduceerd zijn zelf-adaptief met betrekking tot de scène. Bovendien, hoe sneller de opnametechniek, des te relevanter de informatie die vervat is in de laatste 3D-data over wat men kan verwachten in de volgende opname. Dit maakt het werken aan hoge snelheden tot een belangrijk aspect om een dergelijke online adaptie mogelijk te maken. Naast deze interne systeemadaptaties, wordt via een onmiddellijke weergave aan de gebruiker de nodige feedback gegeven die toelaat het opnameproces te beoordelen. In het geval van een statische scène zijn meer uitgebreide patroonadaptaties mogelijk. Onder deze omstandigheden worden nu ook oppervlaktereflectantie-eigenschappen samen met een schatting van de ruwe geometrie en de resolutie van de opname- en projectie-apparatuur expliciet in rekening gebracht. Ook hybride combinaties worden voorgesteld, waarmee we het beste van twee werelden pogente combineren: snelheid voor een dynamische scène en robuustheid indien er geen beweging is. Hierdoor kan men tot betere modellen komen, die op een meer automatische manier worden gecreëerd. An increased demand for high quality 3D models can be witnessed nowadays. Traditional acquisition techniques got competition from more flexible and scalable alternatives. Nevertheless, several challenges remain, which form the basis for theresearch in this work. This thesis contributes to this domain by proposing techniques for high speed 3D acquisition which allow for the detailed capture of dynamic and deformable objects. The proposed techniques for 3D scanning areself-adaptive w.r.t. the current scene. The faster the system, the more relevant the information contained within the latest 3D data, about what is to be expected in the next snapshot. This renders high speed operation an important ally in making online adaptations possible. Next to these internal system adaptations, immediate visualization of the partial results to the user provides the necessary feedback to evaluate the ongoing acquisition process. In case of a static scene more extended online pattern adaptations are possible. The object's surface reflectance, approximated geometry and the device resolutions are explicitly taken into account. Furthermore, also hybrid combinations of both techniques are proposed, which try to combine the best of both worlds: speed in case of a dynamic scene and robustness for a static scene. Better models result, which can be created in a more automated way. Heden ten dage kent men een sterk groeiende vraag naar hoogwaardige 3D-modellen. Hoewel veelal traditionele opnametechnieken onder druk komen van meer flexibele en schaalbare alternatieven, blijven er toch heel wat uitdagingen bestaan. Deze vormen dan ook het uitgangspunt voor het onderzoek binnen dit werk. Deze thesis draagt bij tot dit domein door middel van technieken voor 3D-acquisitie aan hoge snelheden, die toelaten tot de gedetailleerde opname van dynamische en vervormbare objecten. De technieken die worden geïntroduceerd zijn zelf-adaptief met betrekking tot de scène. Bovendien, hoe sneller de opnametechniek, des te relevanter de informatie die vervat is in de laatste 3D-data over wat men kan verwachten in de volgende opname. Dit maakt het werken aan hoge snelheden tot een belangrijk aspect om een dergelijke online adaptie mogelijk te maken. Naast deze interne systeemadaptaties, wordt via een onmiddellijke weergave aan de gebruiker de nodige feedback gegeven die toelaat het opnameproces te beoordelen. In het geval van een statische scène zijn meer uitgebreide patroonadaptaties mogelijk. Onder deze omstandigheden worden nu ook oppervlaktereflectantie-eigenschappen samen met een schatting van de ruwe geometrie en de resolutie van de opname- en projectie-apparatuur expliciet in rekening gebracht. Ook hybride combinaties worden voorgesteld, waarmee we het beste van twee werelden pogente combineren: snelheid voor een dynamische scène en robuustheid indien er geen beweging is. Hierdoor kan men tot betere modellen komen, die op een meer automatische manier worden gecreëerd. An increased demand for high quality 3D models can be witnessed nowadays. Traditional acquisition techniques got competition from more flexible and scalable alternatives. Nevertheless, several challenges remain, which form the basis for theresearch in this work. This thesis contributes to this domain by proposing techniques for high speed 3D acquisition which allow for the detailed capture of dynamic and deformable objects. The proposed techniques for 3D scanning are self-adaptive w.r.t. the current scene. The faster the system, the more relevant the information contained within the latest 3D data, about what is to be expected in the next snapshot. This renders high speed operation an important ally in making online adaptations possible. Next to these internal system adaptations, immediate visualization of the partial results to the user provides the necessary feedback to evaluate the ongoing acquisition process. In case of a static scene more extended online pattern adaptations are possible. The object's surface reflectance, approximated geometry and the device resolutions are explicitly taken into account. Furthermore, also hybrid combinations of both techniques are proposed, which try to combine the best of both worlds: speed in case of a dynamic scene and robustness for a static scene. Better models result, which can be created in a more automated way.


Book
Digitale fotografie
Author:
ISBN: 905167399X Year: 2001 Publisher: Brussel Easy Computing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave : 1.Kennismaken met digitale camera's 2.Betere foto's maken 3.Foto's omzetten in digitale afbeeldingen 4.Afbeeldingen beheren en opslaan 5.Afbeeldingen in de goede vorm gieten 6.Magische trucs voor digitale beelden 7.Filters voor speciale effecten 8.Digitale afbeeldingen elektronisch weergeven 9.Andere nuttige en leuke dingen doen met uw afbeeldingen 10.Buitengewone dingen doen met afbeeldingen 11.Afbeeldingen elektronisch delen 12.Internet gebruiken voor het delen van afbeeldingen 13.Digitale afbeeldingen omzetten in afdrukken

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by