Listing 1 - 10 of 10
Sort by
Pianoforte : a social history of the piano
Authors: --- ---
ISBN: 0807611824 Year: 1988 Publisher: New York George Braziller

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Giraffes, black dragons, and other pianos : a technological history from Cristofori to the modern concert grand
Authors: ---
ISBN: 0804733163 9780804733168 0804745498 9780804745499 Year: 2001 Publisher: Stanford, Calif. Stanford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Die Klavierlieder Engelbert Humperdincks
Author:
ISBN: 3875372069 9783875372069 Year: 1984 Volume: 135 Publisher: Kassel Merseburger


Book
The piano : a history
Author:
ISBN: 0460042467 9780460042468 Year: 1976 Publisher: London Dent

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Makers of the piano : volume 2 1820-1860
Authors: ---
ISBN: 9780198163237 9780198166252 0198163231 0198166257 Year: 1999 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The early piano has grown in popularity over recent years. It is now recognized as a window to the past and indispensable in revealing the sounds in the ears of eighteenth- and nineteenth-century composers. Yet rarely are two instruments more than superficially alike: the earliest instruments were constructed individually to the taste of each maker and often to that of his customer. Furthermore, pianos built in the same year by the same maker - even in a series - often have not enjoyed the same standard of conservation: one may have its original strings and hammers, while another may have suffered the improper replacement of its entire action with parts designed for the modern Steinway. Many old pianos are still well-maintained and are in playable condition, while others need extensive and careful restoration.Fulfilling a need for a comprehensive study of early pianos, Makers of the Piano 1700-1820 is the first book to present details about all known extant pianos built during the earliest years of the instrument's existence. Biographical information about each maker and such details about his instruments as the place and date of manufacture, style, compass, case description and measurements, strings, action, stops, pedals, and present and former owners are given. Bibliographical references are listed separately for the individual pianos. Builders whose pianos have been lost are identified; however, anonymous pianos have not been included unless an attribution to a known maker is likely. Principal collections with their catalogues and an exhaustive bibliography complete this valuable reference work.

The pianoforte in the classical era.
Author:
ISBN: 0198166346 9780198166344 Year: 1998 Publisher: Oxford Clarendon Press

The Cambridge companion to the piano
Author:
ISBN: 052147986X 0521474701 9780521474702 9781139002080 9780521479868 Year: 2000 Publisher: Cambridge Cambridge University press


Book
Evolutie van de speeltechniek en van de methoden voor piano van Mozart tot Varró (ca.1770-ca.1930)
Author:
ISBN: 9065694293 9789065694294 Year: 1990 Volume: 50 Publisher: Brussel Koninklijke academie voor wetenschappen, letteren en schone kunsten van België


Book
Chopin et Pleyel
Author:
ISBN: 9782213619224 2213619220 Year: 2010 Volume: *2 Publisher: Paris : Fayard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Les pianos Pleyel sont non plus ultra. » Chopin n’a cessé de confirmer cette affirmation de 1831 par une fidélité au facteur et à sa manufacture. Celui dont l’instrument est le moyen de communiquer avec d’autres mondes, avec lui-même, avec autrui, le lieu tactile et sonore où s’incarne son improvisation, lieu de l’envol de sa création sans cesse remise sur le métier, a trouvé en Camille Pleyel le répondant nécessaire. Sa prédilection se fait jour de différentes façons : les quatre plus importants concerts parisiens de Chopin ont lieu dans les locaux de Pleyel ; aussi bien pour le concert et le salon que pour l’enseignement, il utilise exclusivement ces instruments.La personne et l’œuvre de Camille Pleyel, bien peu connues jusqu’alors, sont abordées ici dans leur relation avec Chopin, sous des angles divers et complémentaires qui constituent une étude transversale convoquant l’histoire et la sociologie musicales, la facture instrumentale, l’esthétique sonore, le style de jeu pianistique. Par l’examen de documents exhumés lors d’années de recherche, Jean-Jacques Eigeldinger met en lumière un circuit musical et social insoupçonné sous la monarchie de Juillet. Dans les livres de vente des pianos défilent les noms des élèves, des protecteurs, amis et collègues de Chopin, de maintes familles de l’aristocratie française, polonaise, européenne, des milieux diplomatiques ou de la haute finance. Cette ronde de noms est menée en filigrane par le pianiste et professeur adulé dans les salons parisiens de son choix. C’est toute une société qui se mire en lui, attendant en retour qu’il l’ennoblisse : avec le musicien poète et ses pianos d’élection se met en place un circuit d’excellence qui gravite autour de Pleyel et le consacre. Une iconographie largement inédite fait se répondre texte et images, en un contrepoint documentaire et esthétique qui suscitera chez le lecteur mainte résonance à son écoute des œuvres.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by