Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Niet alleen professionele woordvoerders, maar ook directeuren, sporters of artsen. Woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. Vaak heeft dat te maken met koudwatervrees. En dat is nergens voor nodig.Ga mediawoordvoering dus niet uit de weg. Dat zou zonde zijn, want media zijn de snelste en meest geloofwaardige weg naar jouw omgeving. Journalisten zijn de belangrijkste nieuwsbron voor het publiek. Beschouw ze dus als vrienden en bouw actief een relatie op met de voor jou belangrijke media. Belangrijk is wel dat je ze respecteert en zelf open en eerlijk bent.Zorg ervoor dat je woordvoering serieus neemt en dat je je goed voorbereidt. Anders loop je risico's of mis je kansen. En daarbij gaat het vooral om het maken van zorgvuldige afwegingen, de voorbereiding van interviews, het formuleren van heldere kernboodschappen en het zelf leren regisseren van de gesprekken met media.In dit boek biedt Frank Peters je de onmisbare praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. Doe er je voordeel mee en gebruik het als hulpmiddel bij de voorbereiding van media-optredens. Dit boek is eigenlijk jouw persoonlijke mediatrainer. Je zult zien dat je niet per se Barack Obama hoeft te zijn om van jouw mediaoptreden een succes te maken.De lessen in Mediatraining voor Iedereen helpen je niet alleen bij mediawoordvoering, maar kun je ook toepassen op zakelijke gesprekken en presentaties in het algemeen.Bron http://www.futurouitgevers.nl
Public relations. --- Media --- Woordvoerders --- Persrelaties --- Journalistiek --- Communicatieve vaardigheden --- Woordvoerder --- Persrelatie --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Bron : http://www.bol.com
Public relations --- Communicatiemanagement --- Overheidscommunicatie --- Politiek en media ; Nederland --- Framing --- Lobbying --- Belangenbehartiging --- Public Affairs --- Agendasetting --- Mediarelaties --- Persrelaties --- Woordvoerders --- Mediarelatie --- Persrelatie --- Woordvoerder
Choose an application
Machtswellustig, ondeskundig en ongedurig: politici en journalisten vellen hetzelfde vernietigende oordeel over elkaar. Toch zijn ze, uit het zicht van camera en microfoon, poeslief voor elkaar.Begrijpelijk, hun onderlinge afhankelijkheid is groot. Journalisten bepalen de zichtbaarheid van politici, terwijl die politici de journalisten kiezen aan wie ze een primeur geven, of verhalen van achter de schermen. Niet voor niets is Den Haag een werkplek vol geveinsde liefde en versluierde afkeer.In Wij begrijpen elkaar uitstekend beschrijft nrc-journalist Pieter van Os die werkplek van binnenuit. Hoe wordt een politieke gebeurtenis nieuws ? Welke rol spelen spindoctors en hun trucs ? Waarom besteden politici hun controlerende functie uit aan de pers ? Is trivialisering van het nieuws moeilijk te stoppen en welke rol speelt het 'salonpopulisme' van toonaangevende commentatoren daarbij ?Met gevoel voor humor vertelt Van Os hoe hij zijn weg vond op het Binnenhof, waarbij hij zichzelf allerminst spaart. Door zijn observaties als politiek verslaggever te combineren met zijn kennis als politicoloog, komt hij tot analyses waarin menige Haagse mythe sneuvelt en tot onthullingen die een dieper inzicht verschaffen in de macht van de media.Bron : http://www.bol.com
Internal politics --- Journalism --- Political sociology --- Netherlands --- Politiek --- Politieke verslaggeving --- Journalistiek --- Nieuwsgaring --- Persrelaties --- Mediarelaties --- Public Affairs --- Persrelatie --- Mediarelatie --- Lobbying --- Maatschappij --- Film --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Cette nouvelle édition entièrement mise à jour intègre la dimension 'Internet' qui a révolutionné la pratique de la communication ainsi que l'aspect évaluation des actions de communication. Proposant des définitions claires et précises il est enrichi de nombreux exemples. Cette deuxième édition entièrement mise à jour présente les principales techniques de communication média et hors-média que l'entreprise utilise pour se faire connaître, en tant qu'institution, auprès de ses différents publics. Elle intègre bien évidemment la dimension 'Internet' qui a révolutionné la pratique de la communication ainsi que l'aspect évaluation des actions de com. Proposant des définitions claires et précises il est enrichi de nombreux exemples, remis à jour à l'occasion de cette nouvelle édition.Bron : http://www.dunod.com
Corporations --- Advertising --- Communication in marketing --- Entreprises --- Publicité --- Communication en marketing --- Public relations --- Relations publiques --- Externe communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Internet --- Financiële communicatie --- Crisiscommunicatie --- Sponsoring (alle aspecten) --- Persrelaties --- Sponsoring --- Persrelatie --- Communication externe
Choose an application
Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615
Woordvoerders --- Persrelaties --- Externe public relations --- Externe communicatie --- Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- PR ; woordvoerder. --- Journalism --- Advertising. Public relations --- Woordvoerder --- Persrelatie --- Bachelor in de journalistiek --- Public relations --- Externe communicatie ; ondernemingen --- persberichten --- persconferenties --- woordvoerderschap
Choose an application
Public relations. --- AA / International- internationaal --- #A9906A --- BE / Belgium - België - Belgique --- #KVHA:Public relations --- 659 --- #KVHA:Persrelaties --- E00021.jpg --- Public relations ; methodiek --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Public relations --- Mediarelaties --- Audiovisuele media --- Brochures --- Persconferenties --- Persberichten --- Interviews --- Klachtenbehandeling --- Crisismanagement --- Evenementen --- Reclame - Public relations --- Mediarelatie --- Brochure --- Persconferentie --- Persbericht --- Interview --- Evenement
Choose an application
Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.
persconferenties --- Advertising. Public relations --- woordvoerderschap --- Journalism --- persberichten --- pers --- communicatie --- management --- 695 Communicatie --- presse --- communication --- PXL-Media & Tourism 2018 --- communicatievaardigheden --- communicatiemanagement --- persbericht --- journalistiek --- public relations --- Woordvoerders --- Persrelaties --- Externe public relations --- Externe communicatie --- Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Media 002 --- Woordvoerder --- Persrelatie --- 431 --- bedrijfscommunicatie --- opleiding management --- formation management
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|