Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
The beginnings of social understanding
Author:
ISBN: 0674064534 Year: 1988 Publisher: Cambridge : Harvard University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Soziale Situationen in der Schulpause im emotionalen Erleben der Schüler : Versuch einer Situationstaxonomie
Author:
Year: 1982 Publisher: Münster] : [s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Navigating the social world : what infants, children, and other species can teach us
Authors: ---
ISBN: 9780199361069 Year: 2014 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Children's knowledge, beliefs and feelings about nations and national groups
Authors: --- --- ---
ISBN: 1841693014 Year: 2007 Publisher: Hove Psychology Press

Children's understanding of society
Authors: ---
ISBN: 1135426031 113542604X 1280100338 0203493605 0203463560 9780203463567 9781841692982 1841692980 9781135425999 9781135426033 9781135426040 9781841692999 Year: 2005 Publisher: Hove Psychology Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A state-of-the-art review of the research in this area, this collection covers children's understanding of family, school, economics, race, politics and gender roles. Recent changes and trends in research are summarised. This is explained in terms of a progression from the Piagetian stages model of development to the current emphasis on socially-mediated sources of information, socio-cultural context and children's own naïve theories about societal phenomena. Bringing together some of the most prominent and active researchers in this field this volume presents an advanced overview of developme

The development of commonsense psychology
Author:
ISBN: 9780805858105 0805858105 9780805841749 0805841741 Year: 2006 Publisher: Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Les représentations de la pauvreté et de l'exclusion sociale chez l'enfant
Authors: --- --- ---
Year: 2017 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A l'heure actuelle, le thème de la pauvreté est abordé par diverses disciplines (sociologie, psychologie, philosophie, etc.) et fait l'objet d'un certain nombre d'études qui cherchent notamment à mettre en évidence les représentations d'individus en situation de pauvreté ainsi que l'impact que peut avoir une telle situation. Ces études concernent fortement la population des adultes et s'intéressent donc peu à la population des enfants. Or le système représentationnel de l'enfant est fortement différent de celui de l'adulte et de celui de la société. C'est pourquoi, notre étude portera sur les représentations de l'enfant concernant la pauvreté. Approximativement, 50 enfants recrutés dans le milieu scolaire seront interrogés. Ces enfants seront âgés entre 10 et 12 ans et proviendront de milieux socio-économiques différents. Les représentations seront interrogées via des questionnaires individuels et via la méthode du focus groupe. Nous nous intéresserons à l'impact de ces représentations sur l'estime de soi de l'enfant, qui sera évaluée par l'échelle d'estime de soi d'Harter, à l'impact sur la qualité de vie, celle-ci sera évaluée par le questionnaire VSP-A ainsi qu'à l'impact sur l'inclusion sociale des enfants, cette dernière étant évaluée par l'échelle d'inclusion sociale du questionnaire VSP-A. Au final, 66 enfants ont été questionné, 34 provenant d'un milieu socio-économique particulier (B et W) et 32 provenant d'un autre milieu socio-économique (C et E). Tous les enfants ont remplis un questionnaire sociodémographique, un questionnaire évaluant leurs représentations, une échelle d'estime de soi ainsi qu'une échelle de qualité de vie. L'étude tentera de répondre aux hypothèses suivantes: 1. «Les représentations de l'enfant sur la pauvreté peuvent impacter sur son estime de soi, son inclusion sociale et sa qualité de vie.». 2. « Les représentations sur la pauvreté diffèrent en fonction du milieu socio-économique de l'enfant. ». 3. « Les moyennes pour l'estime de soi et la qualité de vie sont les mêmes pour les deux milieux socio-économiques.».

Social cognitive development: frontiers and possible futures
Authors: ---
ISBN: 0521281563 0521236878 Year: 1981 Volume: 1 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Developing theories of intention : social understanding and self-control
Author:
ISBN: 0805831428 080583141X Year: 1999 Publisher: Hillsdale Erlbaum


Book
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by