Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Leadership development strategy: PepsiCo
Year: 2007 Publisher: [Place of publication not identified] American Productivity & Quality Center APQC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

PepsiCo, Inc.


Book
Encyclopedia of Pepsi-Cola Collectibles.
Author:
ISBN: 128346618X 9786613466181 1440227624 1440225354 Year: 2011 Publisher: Cincinnati : F+W Media,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The choice is clear and this comprehensive guide on Pepsi-Cola memorabilia is the only one collectors will need. Divided into four sections - signs, containers, novelties and toys, and paper collectibles - collectors will find everything from early Pepsi trays to cardboard signs, and matchbooks to toys. The Encyclopedia of Pepsi-Cola Collectibles features 2,000 individual items with current values, accurate descriptions, rarity ratings, and full-color photographs, and also presents a fascinating historical perspective of the Pepsi-Cola Company, including the evolution of their famous

The cola wars
Authors: ---
ISBN: 0896960528 Year: 1980 Publisher: New York : Everest House,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Coke vs. Pepsi : the cola wars
Author:
ISBN: 1098229460 1098229045 Year: 2023 Publisher: Edina : Abdo Zoom a division of ABDO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This title focuses on the feud between the companies Coke and Pepsi while offering information related to their histories, combative relationships, and the legacies they leave behind. This hi-lo title includes photographs, simple text, glossary, and an index. Aligned to Common Core Standards and correlated to state standards.


Book
Soda goes pop : Pepsi-Cola advertising and popular music
Author:
Year: 2019 Publisher: Ann Arbor : University of Michigan Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
My life in full : work, family and our future
Author:
ISBN: 9780349426129 Year: 2021 Publisher: London Piatkus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De vergelijking van reclamecampagnes van Coca-Cola Company en Pepsico inc. in de Verenigde Staten van Amerika, Vlaanderen en Rusland. Sravnenie reklamnyx kampanij Coca-Cola Company i PepsiCo inc. v Soedinënnax Statax Ameriki, Flandrii i Rossii
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: Door beschrijvend onderzoek wordt bekeken of Coca-Cola Company en PepsiCo Inc. hun televisiespots vanuit de context van de Verenigde Staten van Amerika aanpassen aan Vlaanderen en Rusland. Middelen of methode: Via de websites: www.youtube.com, www.yandex.ru en rutube.ru zijn er in totaal 80 televisiespots gevonden, waarvan 59 gebruikt zijn in de Verenigde Staten van Amerika, 1 in Vlaanderen en 20 in Rusland. 53 televisiespots zijn gemaakt door Coca-Cola Company en 27 aan PepsiCo Inc. De televisiespots van de desbetreffende multinationals worden met elkaar vergeleken en besproken door middel van de volgende categorieën: (i) taal en logo, (ii) design (voorgrond, achtergrond, gebruikte kleuren en slogan), (iii) gebruikte reclameappeals en (iv) thema's die verwijzen naar de culturele dimensies van Hofstede. Resultaten: Beide multinationals volgen de strategie "standaardisering" wanneer we naar Vlaanderen kijken. De reclameboodschappen die Vlamingen te zien krijgen zijn dezelfde als degene die Amerikanen te zien krijgen. Coca-Cola company maakt spots, waar zowel alledaagse mensen als fantasiefiguren worden afgebeeld. Wanneer er in een spot fantasiefiguren worden afgebeeld, wordt deze geïmplementeerd in andere doelculturen. In de reclameboodschappen is het product de ster. Coca-Cola Company zal zo min mogelijk aanpassen aan andere doelculturen en volgt daarbij de strategie "standaardisering." De multinational gebruikt het vaakst emotionele appeals in hun televisiespots. PepsiCo Inc. probeert om de televisiespots zo veel mogelijk aan te passen aan de doelcultuur van Rusland. Zij maken gebruik van lokale beroemdheden, gebruiken andere slogans en implementeren beelden van de doelcultuur. Zij maken vooral gebruik van humoristische appeals in hun televisiespots, soms met een vergelijking met Coca-Cola. PepsiCo Inc. volgt vooral de strategie "lokalisering" voor Rusland.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by