Narrow your search
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
Op welke manier kan Plan België de methodiek peer to peer sterker benutten in de werking van de Plan Youth Board ?
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het Peer Educators Trainers project

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Peer-education bij jongeren : bekoringen en belemmeringen
Author:
Year: 2001 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Jongeren helpen jongeren : een evaluatie van het Jogi-project
Author:
Year: 2003 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Peer education als preventiemethodiek : met bijzondere referentie naar een project rond HIV/AIDS in een weeshuis in Tanzania
Author:
Year: 2006 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Big deal? : peereducatie als methode voor de preventie an riskant gebruik van genotmiddelen door jeugdigen
Author:
ISBN: 9066655518 Year: 2004 Publisher: Amsterdam SWP


Dissertation
Kindermaatjes! : Kinderen als bemiddelaar bij conflicten tussen leeftijdsgenoten
Author:
Year: 2006 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het belang van school, ouders, vrienden en buurt.
Author:
ISBN: 9789023242727 9023242726 Year: 2006 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders, school, vrienden en buurt zijn alle van belang voor de gedragsontwikkeling van kinderen en jongeren. Ook probleemgedrag ontstaat onder invloed van de sociale omgeving. Dit gegeven biedt professionals in zowel jeugdzorg als onderzoek aanknopingspunten voor programma's en andere interventies. 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' belicht dit thema van meerdere kanten. Verschillende auteurs laten zien hoe de sociale omgeving de ontwikkeling van gedrag bij kinderen en jeugdigen in gewenste of ongewenste richting kan benvloeden. Ook komt een aantal interventiemogelijkheden aan bod, waaronder het groepsbehandelingsprogramma 'Zelfcontrole', het programma 'Families in Transition' en 'TripleP' (Positief Pedagogisch Programma). Ten slotte komt de vraag aan de orde in hoeverre je op basis van vaak beperkte informatie toch tot zinvolle uitspraken kunt komen over bijvoorbeeld gezinskenmerken of de effecten van specifieke interventies. Voor professionals in beleid en praktijk Maar ook voor onderzoekers biedt 'Het belang van school, ouders, vrienden en buurt' stof tot kritisch nadenken over de vele samenhangen tussen de sociale omgeving in al haar facetten en gedragsuitkomsten bij kinderen en jongeren Inhoudsopgave : 1 Hoe beoordelen leerkrachten psycho-sociaal functioneren van leerlingen, en hoe hangt dit samen met leerprestaties? 2 De sociale aspecten van pesten op school 3 Sociale cognitie en zelf-controle bij agressieve kinderen. Diagnostiek en behandeling 4 Opvoeding en delinquent gedrag: Een meta-analyse 5 Romantische relaties van adolescenten en jongvolwassenen 6 Jeugddelinquentie: Wat is de invloed van de buurt? 7 Gezinnen in beweging: Hoe als gezin om te gaan met veranderingen in de puberteit? 8 Gezinsdiagnostiek: Een beschrijving van een gezin als georganiseerd geheel met samenhangende subsystemen 9 Triple P: Positief Pedagogisch Programma 10 Peergroupinterventieprogramma voor delinquente jongeren


Multi
Leren durven coachen : praktische gids voor coaching in onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789401480499 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom is coaching de sleutel tot levenslang leren? Hoe vind je de goede balans tussen een werk- en vertrouwensrelatie?Welke rollen neem je best op als leraar-coach?Leraren en docenten krijgen steeds meer de rol van coach. Ze verwachten dat leerlingen en studenten zelf hun stages, eindwerken, scripties en projecten in handen nemen. Hoe doe je dit nu concreet? Wat met studenten die liefst de leraar aan zet houden? Hoe zet je hen aan om zelf doelen te bepalen?LEREN DURVEN COACHEN reikt een helder coachingskader aan met rijke voorbeelden voor alle verschillende fases van procesbegeleiding. Het vertelt je over de verschillende rollen die je als leraar-coach kunt opnemen en hoe je leerlingen elkaar laat coachen. Dankzij dit boek leer je gepast reageren op wat je studenten nodig hebben, werk je efficiënter en genereer je meer impact.https://www.lannoo.be/nl/leren-durven-coachen


Book
Wij lossen het zelf wel op : een handleiding bij peer mediation of leerlingbemiddeling op school
Author:
ISBN: 9782509033178 Year: 2018 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Peer mediation is een methode waarbij kinderen en jongeren leren om zelf conflicten aan te pakken. Het is een bouwsteen van een herstelgericht schoolklimaat dat iedereen betrekt en waar iedereen verantwoordelijkheid krijgt. Iedereen wordt uitgenodigd om samen een vangnet te vormen voor elkaar en er dus voor te zorgen dat het risico om geschaad te worden beperkt blijft. Het boek ?We lossen het zelf wel op! Een handleiding bij peer mediation of leerlingbemiddeling op school? wil scholen helpen om nog straffer te worden in het oplossen van conflicten en het stimuleren van leerlingbetrokkenheid, hen kennis te laten maken met het project peer mediation en er zelf mee aan de slag te gaan.Bron: https://politeia.be/nl-be/book/wij-lossen-het-zelf-wel-op/16413.htm

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by