Listing 1 - 10 of 189 << page
of 19
>>
Sort by

Book
Doen wat kan : patiëntenvoorlichting door verpleegkundigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789035226913 Year: 2008 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

46


Book
Psychologische voorbereiding op een gastroscopie : de invloed van informatie in medische situaties.
Author:
ISBN: 9789039326770 Year: 2001 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naast het behandelen is het de taak van artsen en verpleegkundigen om hun patiënten goed te informeren. Dat lijkt niet meer dan vanzelfsprekend, toch schept dit soms problemen. Immers, niet iedereen verlangt uitgebreid ingelicht te worden. Niet altijd is het opportuun om de patient uitgebreid te informeren. Is het m.a.w. wel zo heilzaam om de patiënt steeds alle informatie te geven? En waar moet de grens dan getrokken worden?


Dissertation
Patiëntenvoorlichting bij PTCA : beperkt kwantitatief onderzoek naar de informatiebehoefte van patiënten die een PTCA hebben ondergaan en de informatievoorziening door verpleegkundigen.
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Oostende : Hogeschool West-Vlaanderen. Departement Vesalius-HISS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zorg voor de ziel bij ziekte : ondersteuning van patiënten, hun familie, dokters en zorgverleners
Author:
Year: 2010 Publisher: Amsterdam Servire

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn maar weinig ervaringen die een mens zo emotioneel beroeren als ziek zijn - niet alleen het lichaam maar ook geest en ziel worden geraakt. Toch is de huidige gezondheidszorg daar niet op ingericht. Dokters en verpleegkundigen worden opgeleid om vooral het lichaam te behandelen en niet de mens als geheel. Thomas Moore geeft advies aan zowel mensen die in de gezondheidszorg werken als aan patienten om waardigheid en menselijkheid te behouden in de omgeving van een ziekenhuis.


Periodical
MagUZA : informatiemagazine van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen
Author:
ISSN: 17816300 Year: 2004 Publisher: Edegem UZA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Verpleegkundige aandachtspunten bij het aanleren van zelfsondage aan de volwassen patiënt.
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Oostende : Hogeschool West-Vlaanderen. Departement Vesalius-HISS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Het opstellen van een meetinstrument en een psycho-educatieles m.b.t. de fysiologische gevolgen van eetstoornissen.
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Oostende : Hogeschool West-Vlaanderen. Departement Vesalius-HISS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De informatieverstrekking bij een ECT.
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Oostende : Hogeschool West-Vlaanderen. Departement Vesalius-HISS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Health promotion in midwifery : principles and practice
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: London Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Triage : klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789031384655 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende voorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Bij veel telefoongesprekken is geen noodzaak voor triage, zoals de patiënt die belt voor het maken van een afspraak, het aanvragen van een (herhaal)recept of een verwijsbrief. In het nieuwe, vierde hoofdstuk wordt hierbij stilgestaan en wordt besproken hoe ook die gesprekken op een patiëntvriendelijke en patiëntgerichte wijze kunnen verlopen. Het vijfde en laatste hoofdstuk gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.

Listing 1 - 10 of 189 << page
of 19
>>
Sort by