Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Participatief Actieonderzoek (PAO) is een benadering die ons in staat stelt complexe problematiek aan te pakken met datgene wat we in overvloed hebben op aarde: mensen. Wanneer al die mensen vanuit intrinsieke motivatie bijdragen aan een betere wereld op een manier die bij hen past, kunnen we enorme sprongen vooruit maken. Met PAO onderzoeken we waar die energie in de samenleving zit en laten we mensen ontdekken hoe ze met die energie kunnen samenwerken. Zij maken hun eigen actieplannen en voeren die samen uit.Het Handboek Participatief Actieonderzoek. Samen werken aan een betere wereld biedt praktische handvatten voor het uitvoeren van PAO, of dat nu is op het gebied van gezondheidszorg, natuurbescherming, sociale problematiek of een ander domein. Het is gebaseerd op de nieuwste inzichten en ervaringen uit de praktijk. Diverse PAO-methoden worden stap voor stap toegelicht en het is aan de lezer om er een combinatie van methoden uit te halen, die het best aansluit bij de lokale context.(https://www.swpbook.com/boek/2214/handboek-participatief-actieonderzoek)
Qualitative methods in social research --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- sociaal onderzoek --- 301.08 --- 300.6 --- 770.7 --- educatieve master --- 454.2 --- social design --- participatory design --- participatief onderzoek --- interaction design, participatory design, social design --- Onderwijsstrategieën --- Methodiek --- Participatiesamenleving --- Sociaal werk --- Actieonderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodologisch onderzoek --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Disability gaat in oorsprong terug naar een fenomeen dat ontstaat wanneer iemand met een beperking/stoornis/label op een negatieve manier geconfronteerd wordt met gebouwde, fysieke, sociale, georganiseerde en culturele omgevingen. Dergelijke op zijn minst onaangename confrontaties ontstaan omdat een groot deel van de huidige samenleving gespiegeld wordt aan wat een normaal persoon wordt genoemd.Disabilty studies scholars zijn lange tijd blijven hangen in een modellenstrijd. De laatste tijd wordt echter een heel andere discussie gevoerd. Het gaat immers om een complex en relationeel probleem met vele armen. Precies dit geheel wordt in dit boek vanuit diverse invalshoeken geanalyseerd.
personen met een beperking --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- 460 --- Inclusie. --- Orthopedagogiek. --- ergotherapie. --- gehandicapten. --- inclusie. --- orthopedagogiek. --- personen met een beperking. --- 376. --- inclusie --- gehandicapten --- ergotherapie --- Orthopedagogiek --- Inclusie --- 376 --- Gehandicapten --- Mindervaliden --- Mensen met een beperking --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Participatie --- Dementie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Opbouwwerk --- Verhalend ontwerpen --- Inclusief onderwijs --- Ervaringsdeskundigen --- Participatief onderzoek --- E-health --- Persoon met een handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Ervaringsdeskundige --- Actieonderzoek --- Digitale kloof --- Geestelijke gezondheidszorg --- ouder --- Ondersteuning --- Samenleving --- Oudere --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Door met een open en kritische blik te kijken naar de wereld om je heen, te signaleren wat beter kan, op zoek te gaan naar verklaringen, en kennis en ideeën te delen, draag je bij aan de ontwikkeling van je beroep. Praktijkgericht onderzoek in de (paramedische) zorg leert je problemen uit de praktijk gericht te onderzoeken, onderzoek te waarderen, wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te komen tot oplossingen voor praktijkproblemen.In vier delen wordt het onderzoeksproces beschreven en volgt zo een student?s journey. Deel een gaat in op het waarom van onderzoek in de (paramedische) zorg, de ethische aspecten en de waarde van evidence-based practice. Deel twee leert hoe je van een praktijkprobleem tot een goede onderzoeksvraag komt en hoe je vervolgens een projectplan schrijft. Deel drie beschrijft hoe je eigen onderzoek uitvoert, tot en met de analyse en weergave van de resultaten. Kwantitatieve designs, kwalitatief onderzoek, actie-onderzoek, ontwerponderzoek en literatuuronderzoek worden uitgewerkt. In deel vier tenslotte wordt aandacht besteed aan de impact van onderzoek in de praktijk.https://www.coutinho.nl/nl/praktijkgericht-onderzoek-in-de-paramedische-zorg-9789046907825
Onderzoeksvaardigheden --- Paramedische beroepen --- Praktijkgericht onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Literatuuronderzoek --- Ethiek --- Onderzoeksmethoden --- Kritisch denken --- Kwaliteitscriteria --- Kwantitatief onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Participatief onderzoek --- Actieonderzoek --- Valorisatie --- Presentaties --- Onderzoeksvaardigheid --- Paramedisch beroep --- Praktijkonderzoek --- Evidence-based medicine --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksmethode --- Kwaliteitscriterium --- Presentatie --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- gezondheidszorg --- kwantitatief onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- actieonderzoek --- literatuuronderzoek --- evidence-based practice --- onderzoek --- wetenschappelijke literatuur
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe participatief onderzoek met kinderen en jongeren op een wetenschappelijke en ethisch verantwoorde wijze uitgevoerd kan worden. Er worden vragen beantwoord als:- hoe richt je een onderzoeksproces zo in dat de stem van kinderen en jongeren echt boven tafel komt?- wat is ethisch verantwoord onderzoek met kinderen en jongeren?- hoe betrekken we kinderen en jongeren bij de implementatie van onderzoeksprojecten?Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden wordt duidelijk wat het oplevert om kinderen en jongeren te betrekken in onderzoek.Interdisciplinaire visieHet boek geeft een interdisciplinaire visie op participatie van kinderen en jongeren in onderzoek. Dit boek geeft een aanzet tot een discussie tussen onderzoekers over het actief betrekken van kinderen en jongeren bij onderzoek en het daagt ervaren onderzoekers uit om een stap verder te zetten in de kennis- en kwaliteitsontwikkeling van participatief onderzoek.Deze publicatie is een initiatief van het NederlandsVlaams Platform Researching Children. Onderzoekers vanuit verschillende disciplines (pedagogiek, antropologie, sociologie en rechten) en verschillende onderzoeksvelden (waaronder jeugdzorg, gezondheidszorg, gehandicaptenzorg en ruimtelijke ordening) hebben bijgedragen aan dit boek.
ethiek --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Philosophical anthropology --- jeugd --- participatie --- onderzoeksmethoden --- Qualitative methods in social research --- Jeugd ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Vlaanderen --- Jeugd ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Nederland --- Youth --- Research --- #SBIB:303H0 --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- #SBIB:314H160 --- 300.6 --- 474.21 --- Onderzoekend leren --- 37.012 --- 450.8 --- 37.012 Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bevolkingsstudies: onderzoeks- en analysemethoden --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Didactische werkvormen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Sociaal onderzoek --- Kinderen --- Participatief onderzoek --- Kinderen en jeugd --- Nederland --- Wetenschappen --- Vlaanderen --- Methodiek --- Jeugdonderzoeken --- Jeugd --- Kind --- Actieonderzoek --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Natuurwetenschappen --- Wetenschap --- Jeugdonderzoek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Emigratie --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Onderzoek (wetenschap) --- Jongere
Choose an application
Actieonderzoek is bezig aan een opmars. Steeds vaker kiezen professionals in zorg, welzijn, wonen, onderwijs en HRM ervoor om zelf met actieonderzoek aan de slag te gaan. De Kern van participatief actieonderzoek biedt deze professionals, of zij die dit willen worden, een beproefd model voor het doen van actieonderzoek. Actieonderzoek Actieonderzoekers richten zich al meer dan veertig jaar op maatschappelijk relevante thema's. Actieonderzoek is een methode die is ontstaan vanuit de wens naar dienstbaar onderzoek voor maatschappij en beroepspraktijk. Actieonderzoek is onderzoek waarbij het gaat om de participatieve creatie van kennis én actie. In tegenstelling tot 'traditioneel' onderzoek dat alleen een kennisdoel heeft, leidt actieonderzoek ook tot verandering. Actieonderzoek is participatief onderzoek. Actieonderzoekers werken actief samen met de deelnemers. Zij beschikken door het actieonderzoek over meer inzicht in hun doen en laten in bepaalde situaties en tegelijkertijd over kennis voor het verbeteren van hun handelen. Ontstaan boek Dit nieuwe boek is ontstaan uit de onderwijs- en onderzoekspraktijk met het vorige boek (Actieonderzoek voor professionals in zorg en welzijn). In dit boek zijn de ervaringen van de auteur, zijn collega's en die van honderden studenten en onderzoekers verwerkt. Het boek sluit aan bij de actuele ontwikkelingen in actieonderzoek en neemt een duidelijk standpunt in over wat actieonderzoek is. Het is een compleet en praktisch boek meteen geschikt voor actieonderzoek door studenten en professionals in hun beroepspraktijk. In dit nieuwe boek Het boek geeft benaderingen, ideeën, werkwijzen, handvatten en praktische aanwijzingen voor het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van actieonderzoek. Vanuit Ferdie Migchelbrink Consultancy wordt ondersteuning gegeven met het werken van dit boek in onderwijs en professionele praktijk (www.ferdiemigchelbrink.nl)
Gezondheidszorg ; sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Sociale welzijnszorg. --- methoden van het sociaal werk --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- HRM (human resource management) --- Qualitative methods in social research --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek ; Nederland --- Sociale welzijnszorg ; Nederland --- Gezondheidszorg ; Nederland --- Gezondheidsbeleid ; Nederland --- sociaal onderzoek --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- PXL-Healthcare 2017 --- hoger onderwijs --- didactische werkvormen --- wetenschappelijk onderzoek --- beroepspraktijk --- Wetenschappelijk onderzoek --- Actieonderzoek --- Methodologisch onderzoek --- Participatief onderzoek --- Reflectie --- Methodologie --- Groepsgesprekken --- Gesprekstechnieken --- Verhalen --- Intervisie --- Ervaringsgericht werken --- Swot-analyse --- Werkvormen --- Rollenspel --- human resource management --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Groepsgesprek --- Gesprekstechniek --- Verhaal --- Sterkte-zwakteanalyse --- Werkvorm --- Natuurwetenschappen --- Onderwijs --- Onderzoek (wetenschap) --- Onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderzoek. --- Onderzoeksmethoden. --- Onderzoeksvaardigheden.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|