Narrow your search

Library

ULB (4)

ULiège (3)

UGent (2)

KU Leuven (1)

UCLouvain (1)

Vlerick Business School (1)


Resource type

book (5)


Language

French (4)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2017 (1)

2013 (1)

2008 (1)

2006 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
A la recherche de l'inconscient : les nouvelles théories des neurosciences.
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Paris : Pour la science,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aujourd'hui, l'inconscient n'est plus vu comme un sanctuaire d'idées refoulées, mais plutôt comme l'ensemble des processus automatiques de traitement des informations dans notre cerveau avant que certaines ne parviennent à la conscience. C'est la conclusion à laquelle parviennent les plus récents travaux décrits dans ce numéro. Elle est la fois étayée par des réflexions théoriques issues des sciences de l'information, mais aussi par des investigations expérimentales permises par l'avènement de la neuro-imagerie.


Book
Psychologie du consommateur : pour mieux comprendre comment on vous influence
Author:
ISBN: 9782100523122 2100523120 Year: 2008 Publisher: Paris : Dunod,


Book
La publicité est dans le film : placement des produits et stratégie de marque au cinéma, dans les chansons, dans les jeux vidéo...
Author:
ISBN: 2708136437 9782708136434 Year: 2006 Publisher: Paris : Editions d'Organisation,


Book
Psychology of Entertainment Media : Blurring the Lines Between Entertainment and Persuasion.
Author:
ISBN: 9781848729445 1848729448 1138110604 9786613638014 113680935X 0203828585 1280661089 9781138110601 9781136809354 9781136809309 9781136809347 1136809341 Year: 2017 Publisher: Abingdon Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this volume, psychologists and communication experts present theory on understanding and predicting how learning occurs through media consumption. As the impact of traditional advertising has declined over the last couple of decades, marketers have scrambled to find other ways to effectively communicate with consumers. Among other approaches, marketers have utilized various forms of product integration. Product integration is mixing a commercial message in with the non-commercial message via TV, movie, video, and other entertainment venues. This book will be of interest to students and researchers in psychology, marketing, communication, advertising, and consumer behavior.


Book
Les produits et les marques au cinema
Authors: ---
ISBN: 9782336008752 Year: 2013 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Etude de la place accordee aux marques et aux produits dans la creation cinematographique. Au-dela de l'objectif publicitaire, ces insertions peuvent representer un veritable ressort narratif et dramatique. Ils permettent aussi au realisateur de s'approprier l'univers et les valeurs d'une marque.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by