Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ADHD --- PDD-NOS --- Hyperkinesie --- Kind
Choose an application
PDD-NOS --- Puber --- Adolescent --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Aspergersyndroom --- PDD-NOS --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Secundair onderwijs --- Syndroom van Asperger
Choose an application
Syndroom van Gilles de la Tourette --- PDD-NOS --- ADHD --- Kind
Choose an application
ADHD --- Orthodidactiek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Sociale vaardigheidstraining --- PDD-NOS --- Behandeling --- Ontwikkelingsprobleem --- Orthopedagogiek
Choose an application
Autisme --- Psychologie --- Kinderen --- PDD-NOS --- Aspergersyndroom --- Niet-verbale leerstoornis --- Rettsyndroom --- PDD --- Pervasieve ontwikkelingsstoornissen. --- autisme --- psychische syndromen --- 376.44 --- Agressie --- Angsten --- APOS --- Diagnostiek --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- 616.2 --- 462.4 --- agressiviteit --- angststoornissen --- hulpverlening --- sociale vaardigheden --- Autistische kinderen --- Aspergersyndroom. --- Autisme.
Choose an application
'Behandelend trainen' beschrijft 3 behandelprogramma's - sociale vaardigheidstraining, cognitieve vaardigheidstraining en agressieregulatietraining - gericht op het verbeteren van sociale en cognitieve vaardigheden bij kinderen met ontwikkelingsproblematiek, zoals ADHD en PDDNOS. De term behandelprogramma verwijst daarbij naar het behandelende karakter van de trainingen. Daarin ligt ook het verschil met andere boeken over vaardigheidstrainingen: in deze uitgave zijn de geprotocolleerde behandelingen ingebed in het totale behandelplan van het individuele kind. Kern hierbij is het actief betrekken van ouders en leerkrachten bij de behandeling om generalisatie van het geleerde naar het handelen in de dagelijkse situatie te bevorderen.Alle 3 de vaardigheidstrainingen worden apart beschreven, van de theoretische verantwoording tot en met de praktische uitvoering. De cd-rom bevat het per behandelprogramma gerubriceerde, printklare werkmateriaal (een draaiboek voor de trainers, de oefenmap voor het kind en een ondersteuningsmap voor ouders en de leerkracht). Zo zijn de behandelprogramma's direct bruikbaar maar het gebruik ervan is alleen mogelijk met gedegen kennis van het beschreven cognitieve gedragstherapeutische kader van technieken en procedures die worden toegepast in de trainingen
ADHD --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Sociale vaardigheden --- PDD-NOS --- Ontwikkelingsprobleem --- Therapie --- DSM-4 --- Cognitieve ontwikkeling --- Agressie --- Kind
Choose an application
Kinderen met ontwikkelingsstoornissen worden vaak als 'lastig' ervaren. Er wordt in de omgeving van deze kinderen nogal eens gedacht dat hun gedrag te wijten is aan opvoeding of dat het kind gewoon expres niet doet wat hem of haar gezegd wordt. Ouders krijgen vaak kritiek en horen regelmatig: 'Geef hem maar eens een weekje aan mij, dan zul je eens zien dat hij het wel kan.' Om meer begrip te krijgen voor deze kinderen en hun ouders schreven Monique Baard en Désirée van der Elst Ongewild lastig. In deze uitgave vertellen ze wat kinderen met bijvoorbeeld autisme spectrumstoornissen, ADHD, ADD, OCD of het syndroom van Gilles de la Tourette dagelijks voelen en voor welke problemen ze komen te staan. Er worden veel tips gegeven waarmee je deze kinderen kunt helpen te overleven in onze samenleving. Verder komen de gedragsstoornissen ODD en CD aan bod, omdat deze stoornissen steeds vaker voorkomen bij kinderen en jongeren. Uitgangspunt bij dit alles is de acceptatie van de handicap. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingsstoornis --- Kind --- Syndroom van Asperger --- PDD-NOS --- MCDD --- Niet-verbale leerstoornis --- ADHD --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Dwangstoornis --- ODD --- Gedragsstoornis --- Leerprobleem --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek biedt een beschrijving en een analyse van de kenmerken van het syndroom van Asperger. Ook worden vele praktische strategieën geboden om de effecten van de stoornis te beperken. Door het gehele boek zijn citaten en uitspraken van mensen met het syndroom opgenomen, om het begrip te bevorderen. 1. Diagnose 2. Sociaal gedrag 3. Taal 4. Preoccupaties en rigide patronen 5. Motorische onhandigheid 6. Cognitieve vaardigheden 7. Overgevoeligheid voor zintuigelijke waarneming 8. Veel gestelde vragen Appendix 1 : Spelend leren Appendix 2 : Hoe voel je je vandaag ? Appendix 3 : Diagnostische criteria
Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Psychiatry --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Aspergersyndroom --- autisme --- PDD-NOS --- emotionele problemen --- 462.9 --- orthopedagogiek --- aspergersyndroom (gez) --- 462.4 --- Autisme --- 376.44 --- Cognitieve vaardigheden --- Diagnostiek --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Zintuigen --- autistische kinderen --- Orthopedagogics --- Autistische kinderen
Choose an application
Trainingsmethode voor kinderen met gedragsproblemen.
autisme --- sociale vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- PDD-NOS --- Niet-verbale leerstoornis --- ADHD --- Gilles de la Tourettesyndroom --- Autisme --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|