Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Construit autour des dix exigences de l'École inclusive en tissant des liens forts entre la théorie et la pratique ainsi qu'en exemplifiant constamment les possibilités d'application, cet ouvrage intéressera, au premier plan, les étudiants en Sciences de l'Éducation, les enseignants et les directions d'école engagés, souhaitant s'engager dans cette transformation de l'École ou simplement intéressés par cette question
Inclusive education. --- Mainstreaming in education. --- Intégration scolaire. --- Adaptation scolaire. --- Enfants handicapés --- Enfants difficiles --- Pédagogie sociale. --- Éducation. --- Intégration scolaire. --- Enfants handicapés --- Pédagogie sociale. --- Éducation. --- Student adjustment --- Children with disabilities --- Problem children --- Education --- Inclusive education --- Mainstreaming in education
Choose an application
Politieke opvoeding. Nederland. --- Sociale opvoedkunde / in het onderwijs (Secundair). Nederland. --- Staatsburgerlijke opvoeding. Nederland. --- Socialisation politique. Pays-Bas. --- Education politique. Pays-Bas. --- Pédagogie sociale / dans l'enseignement secondaire. Pays-Bas. --- Education civique. Pays-Bas. --- Politieke socialisatie. Nederland.
Choose an application
Adult education --- Democracy and education --- History --- -Adults, Education of --- Education of adults --- Education --- Continuing education --- Open learning --- -History --- Onderwijs (Humanistisch). Japan. --- Sociale opvoedkunde / in het onderwijs. Japan. --- Democratie. Japan. --- Démocratie. Japon. --- Enseignement post-scolaire. Japon. --- Enseignement humaniste. Japon. --- Pédagogie sociale / dans l'enseignement. Japon. --- Onderwijs voor volwassenen. Japan. --- Education and democracy --- Adults, Education of
Choose an application
In het contact met hun speelkameraadjes leren kinderen wie zij zelf zijn en wie de anderen zijn. Het leren omgaan met zichzelf en met elkaar gebeurt in een groeiproces dat door onderwijzers en kleuteronderwijzers wordt ondersteund en begeleid. Dit boek wil een hulp zijn om in de dagdagelijkse klaspraktijk kinderen te vormen tot relationaal vaardige individuen met een positief zelfbeeld.
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Pédagogie sociale --- Sociale opvoedkunde --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- relationele opvoeding --- basisonderwijs --- 433.4 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Wereldoriëntatie ; ba.o. --- 478.9 --- Groepsdynamica --- Relationele opvoeding --- Seksuele en relationele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Verbondenheid --- basisonderwijs : relationele vorming (ler) --- 37.032 --- Onderwijs --- Relaties --- 032288.jpg --- Relationele vorming: didactiek lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- Didactics of secundary education --- relationele vorming --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- Wereldoriëntatie ; ba.o
Choose an application
Après une réflexion critique sur le concept d'équité en matière d'éducation, l'ouvrage s'attache à un bilan des recherches sociologiques et pédagogiques afin de cerner les acquis et d'identifier les champs d'incertitude et-ou d'ignorance.
Enseignement --- Levensstandaard --- Niveau de vie --- Onderwijs --- Pédagogie sociale --- Sociale opvoedkunde --- Sociologie --- Educational equalization --- Education --- Démocratisation de l'enseignement --- Research --- Recherche --- Educational surveys. --- Comparative education. --- Comparative education --- Educational surveys --- #PBIB:2000.4 --- School surveys --- Social surveys --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equalization, Educational --- Affirmative action programs in education --- Education, Comparative --- Aims and objectives --- History --- Démocratisation de l'enseignement --- Écoles publiques --- Pédagogie de la maîtrise --- Éducation --- Sociologie de l'éducation --- Pédagogie --- Évaluation --- Finalités --- Pédagogie de la maîtrise. --- Démocratisation de l'enseignement. --- Sociologie de l'éducation. --- Évaluation. --- Recherche. --- Finalités. --- Qualité de l'enseignement. --- Educational equalization - Cross-cultural studies.
Choose an application
Het is vermoeiend om achter de feiten aan te hollen. Die simpele vaststelling is het uitgangspunt van dit boek. Al te vaak wordt preventie in onderwijs herleid tot het inspelen op problemen die zich reeds stellen. De lijst met mogelijke problemen is quasi eindeloos. Het moet mogelijk zijn een beleid te voeren dat bij voorbaat rekening houdt met risicofactoren, dat trouw is aan de eigenheid van kinderen, en waar je ook als leerkracht een goed gevoel aan overhoudt. Dit boek is opgebouwd rond 9 kwesties en leefomstandigheden waarmee vrijwel alle kinderen te maken hebben. Een goed besef daarvan kan problemen voorkomen of minstens sneller zichtbaar maken. In twee hoofdstukken komt de basisidentiteit van kinderen aan bod: ze zijn meisje of jongen. Dat heeft belang voor hoe ze benaderd moeten worden en voor hoe ze leren. Bovendien moeten ze gezond leren omgaan met hun eigen en elkaars seksualiteit. Even onvermijdelijk als seks en gender zijn emoties. Daarom komt het belang van gevoelens in het algemeen aan bod, en gaat het meer specifiek over verlies en rouw. Ook ouderlijke scheiding en verandering van de gezinssamenstelling brengt emoties teweeg en komt zodanig vaak voor dat het een apart hoofdstuk vereist. Dat kinderen elkaars voornaamste opvoeders zijn, wordt door volwassenen al te vaak miskend. Een volgend hoofdstuk is een militant pleidooi voor meer eigen leefruimte voor kinderen. Dat pleidooi rijmt met het erkennen van volwaardig burgerschap voor kinderen, zoals dat ook bepleit wordt door het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind. Die positieve benadering moet gerelativeerd worden. We leven in een samenleving waarin voortdurend verwenning dreigt. Het is een hoofdstuk waard te verkennen hoe dit de vrijheid en de ontwikkelingskansen van kinderen bedreigt. Even kordaat is het hoofdstuk over inclusie. Het doet er niet toe dit als utopisch of een concreet streven te beschouwen. In beide gevallen gaat het om passende antwoorden op de speciale behoeften van alle kinderen. In een slothoofdstuk komt die basisgedachte nadrukkelijk aan bod. Preventie dient wenselijke preventie te zijn, en die staat in contrast met repressieve, vrijheidsbeperkende preventie. De uitgechreven info en de goede raad in dit boek mogen het gezond verstand en de concrete omstandigheden nooit in de schaduw stellen. Een persoonlijke afweging is altijd vereist. Vandaar de onvermijdelijke titel van dit boek: Soms vaak misschien. Alleen de lezer heeft het antwoord.
Assistance à la jeunesse --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Jeugdwerk --- Pédagogie sociale --- Sociale opvoedkunde --- Preventieve jeugdzorg --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- #KVHB:Preventie --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Orthopedagogie --- #A0405A --- 772 Basisonderwijs --- 663 Jeugd --- 700 Pedagogie --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 474.23 --- Echtscheiding --- Inclusief onderwijs --- Preventie --- Rechten van het kind --- Rouwproces --- Seksualiteit --- Verdriet bij kinderen --- Verwennen --- 37.06 --- Gender --- Kinderen --- Persoonlijkheid --- 050935.jpg --- Preventie: lagere school --- Didactische principes --- Sociale opvoeding --- basisonderwijs --- schoolmaatschappelijk werk --- Primary education --- Educational psychology --- pedagogiek --- pedagogische psychologie --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Preventieve jeugdzorg. --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Provincie West-Vlaanderen --- inclusief onderwijs
Choose an application
Psychopédagogie --- Psychologie --- Pédagogie --- Orientation professionnelle. --- Psychopédagogie. --- Éducation spéciale. --- Psychologie clinique. --- Enfants --- Canada. --- Québec (Canada) --- Child psychology --- Educational psychology --- Éducation spéciale --- Psychologie clinique --- Canada --- Écoles pour enfants handicapés --- Éducation spécialisée --- Psychoéducation --- Enseignement adapté --- Enseignement spécial --- Enseignement spécialisé --- Orthopédagogie --- Pédagogie curative --- Pédagogie curative et spécialisée --- Pédagogie spécialisée --- Psycho-éducation --- Adaptation scolaire --- Éducateurs spécialisés --- Enseignants spécialisés --- Instituts médico-pédagogiques --- Observation en éducation --- Projets personnalisés de scolarisation --- Services d'éducation spécialisée et de soins à domicile --- Écoles de plein air --- Enfants difficiles --- Enfants handicapés --- Enfants inadaptés --- Enseignement en milieu hospitalier --- Enseignements généraux et professionnels adaptés --- Intégration scolaire --- Interventions précoces (éducation) --- Scénarios sociaux (pédagogie) --- Éducation --- Pédagogie sociale --- Québec --- Quebec City --- Québec (ville) --- Amérique du Nord britannique --- British North America --- Canada (Dominion) --- Canada (Province) --- Canada-Uni --- Nouvelle-France --- Amérique du Nord --- Région frontalière canado-américaine
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|