Narrow your search

Library

KBR (8)

UGent (7)

UAntwerpen (5)

KU Leuven (2)

UCLouvain (2)

ULB (2)

ULiège (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (9)


Language

English (4)

Dutch (3)

French (1)

Turkish (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2013 (1)

2008 (1)

1999 (1)

1997 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by
Propaganda and persuasion
Authors: ---
ISBN: 0761911472 Year: 1999 Publisher: Thousand Oaks London New Delhi Sage Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The illusion of attitude change : towards a response contagion theory of persuasion
Authors: --- ---
ISBN: 9061862272 Year: 1987 Volume: vol *36 Publisher: Leuven University Press


Book
Verkocht ! : over beïnvloeden, overtuigen en verleiden
Author:
ISBN: 9789047004554 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen verkoopt iets. Of we nu ideeën pitchen bij onze collega's, geldschieters willen interesseren voor ons bedrijfje of onze kinderen aan hun huiswerk proberen te krijgen, we zijn allemaal bezig anderen in beweging te brengen of enthousiast te maken.Dat verkopen een wetenschap én een kunst is, laat Daniel Pink zien in dit boek. Hij legt uit waarom extraverte mensen niet per se de beste verkopers zijn en waarom je het meest bereikt door je in de ander in te leven. En passant vat hij zijn inzichten samen in heldere regels. Net als in zijn vorige boeken weet Pink wetenschap, ervaring en praktische toepasbaarheid weer tot een fascinerend geheel te smeden. Verkocht! zal bij iedereen onvermoede talenten aanboren.Bron : http://www.businesscontact.nl


Book
İnsanları ikna etmek : her gün karşılaştığınız sorunlara uzman çözümler
Author:
ISBN: 9789944186728 9944186724 Year: 2008 Publisher: İstanbul : Optimist,


Book
The winning edge : effective communication and persuasion techniques for lawyers
Authors: ---
ISBN: 0471595446 Year: 1993 Volume: *1 Publisher: New York Wiley Law Publications


Book
Nudging & overtuigen : gedragsverandering in de praktijk met meer dan 100 voorbeelden & concrete inzichten.
Authors: ---
ISBN: 9789048642069 Year: 2021 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nudging won de laatste jaren sterk aan belangstelling. Verschillende overheden en organisaties maken er reeds gebruik van. Maar wat houdt nudging nu concreet in? En hoe kan je het zelf toepassen? Een ‘nudge' betekent letterlijk een duwtje geven. Het is een eenvoudige psychologische techniek die ons leidt naar een bepaalde keuze, zonder dat hierbij onze keuzevrijheid wordt afgenomen. Onderzoek laat zien dat nudging een effectieve methode kan zijn voor gedragsverandering. Zo resulteerde het bijvoorbeeld al in gezonder eetgedrag, gemotiveerde werknemers en zelfs meer orgaandonoren. Nudges zijn vaak kleine aanpassingen, maar toch zorgen ze voor een grote impact op ons gedrag. Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste nudgetechnieken en maakt deze herkenbaar aan de hand van meer dan honderd voorbeelden en concrete inzichten. Zowel wetenschappelijke onderzoeken als praktische toepassingen komen aan bod. Je ontdekt dus niet alleen wat nudging inhoudt, maar ook hoe die wordt toegepast in de praktijk en hoe je er zelf mee aan de slag kan. Omdat de grens tussen nudging en andere vormen van gedragsbeïnvloeding soms dun kan zijn, worden ook enkele bekende overtuigingstechnieken en ethische vraagstukken besproken. Na het lezen van dit boek kan je dus beter verschillende nudgetechnieken en overtuigingspogingen detecteren. De vele voorbeelden en de heldere tekst maken het boek voor iedereen toegankelijk. Er is geen voorkennis vereist.

The new public : professional communication and the means of social influence
Author:
ISBN: 0521484936 0521481465 0511520786 0511887477 9780521484930 9780511520785 9780521481465 Year: 1997 Volume: *6 Publisher: Cambridge: Cambridge university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professional specialists, using market research and promotional campaigns, have come to dominate public communication. The modern public of the Enlightenment, based on free discussion, has, in Leon Mayhew's terms, been replaced by a 'New Public,' subject to mass persuasion through systematic advertising, lobbying, and other forms of media manipulation. Mayhew examines this sociological development in terms of discourse and social influence, offering an original theory which bridges Talcott Parsons and Jurgen Habermas. Most importantly, he shows how the rhetorical techniques of the professional communicators are designed to avoid having to defend their claims, thereby precluding meaningful discussion of public issues. As a result, institutions providing forums for good-faith, two-way discourse no longer exist, community through communication cannot be achieved, and the social order is unstable.

Où va la pragmatique ? : De la pragmatique à la psychologie sociale
Authors: --- ---
ISBN: 2706105372 9782706105371 Year: 1993 Volume: 7 Publisher: Grenoble: Presses universitaires de Grenoble,

Persuasive communication
Author:
ISBN: 0898623081 Year: 1994 Volume: *1 Publisher: New York Guilford Press

Listing 1 - 9 of 9
Sort by