Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
453.9 --- Coöperatief leren --- Freinet, Célestin --- Onderwijskunde --- Overige onderwijsstelsels --- (zie ook: Pedagogiek)
Choose an application
7368-2-1
Methodescholen --- Sudbury Valley School --- Verenigde Staten --- 453.9 --- Gesprekken met kinderen --- Mondelinge communicatie --- Onderwijsstelsels --- Spelen --- Vrijheid --- Zelfstandig leren --- Zelfsturend leren --- Zelfsturing --- Overige onderwijsstelsels --- Methodeschool --- Sudbury-onderwijs
Choose an application
453.9 --- Adolescenten --- Ecuador --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsstijlen --- Taalontwikkeling --- Overige onderwijsstelsels --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderwijsvernieuwing --- Amerika --- Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek. --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie)
Choose an application
In de vormgeving van Ontwikkelingsgericht Onderwijs zijn theorievorming, onderzoek en praktijk nauw met elkaar verbonden. In dit boek komen zij bij elkaar in vier delen over identiteitsvorming en betekenisvol leren, burgerschapsvorming en participatie van leerlingen, verwerving van het cognitieve gereedschap van de cultuur en de kwaliteit van de leerkracht. De bijdragen van auteurs werkzaam op universiteiten, hogescholen, nascholings- en educatieve instellingen en basisscholen zijn ook interessant voor een breder dan alleen OGO-publiek. De hoofdstukken gaan o.a. over spel, taal, de onderneming in de klas, wereldoriëntatie in thematisch onderwijs, onderzoek doen, en kwaliteitsbewaking in de klas en van de school. De rode draad wordt gevormd door het beeld van de OGO-leerkracht: creatief, responsief, innovatief en reflectief. (Bron: covertekst)
onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren --- Leraren basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- 453.9 --- Overige onderwijsstelsels --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Directie
Choose an application
8-0-415-34504-0
Pedagogie ; Reggio Emilia --- Kinderdagverblijven ; opvoeding --- Early childhood education --- Education, Preschool --- Reggio Emilia approach (Early childhood education) --- 453.9 --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Teaching --- Children --- Infant education --- Prekindergarten --- Preschool education --- Nursery schools --- Education --- Overige onderwijsstelsels --- Education (Preschool) --- Kleuteronderwijs --- Kinderopvang --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
pedagogiek --- Educational systems. Teaching systems --- Initial didactic situation --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Freinetonderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Institutionele pedagogie --- 691 --- 453.9 --- Controle --- Coöperatief leren --- Freinet, Célestin --- Onderwijskunde --- Sociometrie --- Pedagogie en didactiek --- Overige onderwijsstelsels --- (zie ook: Pedagogiek) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- experimentele pedagogiek --- experimentele pedagogiek.
Choose an application
03 p.
Biographies. --- biografieën (genre) --- Pestalozzi, Johann H. --- onderwijsmethoden --- pedagogiek --- Educational systems. Teaching systems --- 691 --- 431.4 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis --- Pedagogiek --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- 453.9 ) Overige onderwijsstelsels --- Pestalozzi --- 431.5 --- 841 --- #gsdbP --- Pedagogie en didactiek --- Opvoedkunde; tot c. 1800 --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Pedagogie - didactiek --- 960 --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Theoretische benadering van de methodescholen. Praktische uitwerking in 5 fasen : Geborgenheid en veiligheid, Sociale fase (wij-gevoel), fase van het kiezen, fase van het ordenen en het begrijpen, fase van het in-grijpen en initiatief nemen
Leefscholen. --- Methodescholen. --- kleuteronderwijs --- scholen --- methodescholen --- Educational systems. Teaching systems --- Ervaringsleren ; basisonderwijs --- Methodescholen --- leefschool --- #PBIB:2005.1 --- basisonderwijs --- onderwijsstelsels --- onderwijs --- 453 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Documentatiecentra --- Ervaringsgericht onderwijs --- Klasinrichting --- Leefscholen --- Projectonderwijs --- Teamwerk --- 453.9 ) Overige onderwijsstelsels --- methodescholen (ler) --- methodenscholen --- Methodenscholen --- Onderwijsstelsels --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Methodeschool
Choose an application
Beschrijving van een actueel onderwijsconcept, waarbij integraal jeugdbeleid, lokaal onderwijsbeleid en sociaal beleid worden geïntegreerd.
#SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 453.9 --- 471.2 --- Brede school --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Montessorionderwijs --- Schoolbeleid --- Schoolomgeving --- Schoolorganisatie --- Sociale vaardigheden --- Vensterscholen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwijsstelsels --- Politiek, wetgeving en organisatie --- brede school --- jeugdbeleid --- Teaching --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- Netherlands --- Brede school. --- Nederland.
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|