Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
489.59 --- 378.1 --- verslagen --- Projecten --- Scripties --- Evaluatietechnieken --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- organisatie van het hoger onderwijs --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs
Choose an application
Probleemgestuurd onderwijs wordt in een toenemend aantal studierichtingen in het hoger onderwijs toegepast. Het werken in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd, is kenmerkend voor deze onderwijsbenadering. Die taken zijn een stimulans voor een scala van gezamelijke enindividuele studieactiviteiten. In kleine onderwijsgroepen analyseren studenten problemen, formuleren leerdoelen, en rapporteren wat ze gevonden hebben bij de bestudering van literatuur en andere leermiddelen. In dit boek komen de belangrijkste studie-vaardigheden in probleemgestuurd onderwijs aan de orde.
489 --- 489.59 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- Hoger onderwijs algemeen --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- Didactics of higher education --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- probleemgestuurd leren
Choose an application
OP WEG NAAR STAGE EN WERK is bedoeld voor jongeren met een stoornis in het autistisch spectrum en/of andere leer- en gedragsstoornissen die stage gaan lopen of een plek op de arbeidsmarkt zoeken. In een twintigtal lessen worden sociale en communicatieve vaardigheden die nodig zijn op de werkvloer besproken en geoefend om zo de kansen op een succesvol verloop van een stage of toetreding tot de arbeidsmarkt te laten toenemen. De training kan individueel of groepsgewijs gevolgd worden.In deze handleiding voor de begeleider staan per les de doelen, de benodigde materialen en aandachtspunten van de communicatie met de jongere uitgewerkt. Bij dit handboek hoort een werkboek, waarin elk van de lessen geoefend en besproken wordt.
mondelinge communicatie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Sollicitatie --- #KVHB:Stage --- 489.59 --- arbeidsmarkt --- autismespectrumstoornissen --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen --- stage --- stagebegeleiding --- werken --- 371.388 --- Communicatieve vaardigheden --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Stages --- 007.1 --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Sociale vaardigheden --- Leermiddelen --- Communicatie --- Autisme --- Leerstoornissen --- Gedragsproblemen --- Solliciteren --- Licht mentaal gehandicapten --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- 376.4 --- Stage --- Leermiddel --- Leerstoornis --- Gedragsprobleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Sollicitatie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Taalonderwijs --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Leraren zijn tijdens hun loopbaan voortdurend op zoek naar oplossingen voor uitdagingen in hun school- of klaspraktijk. Omgaan met een moeilijke klasdynamiek, diversiteit of digitalisering zijn maar enkele voorbeelden. Meestal volgen leraren daarbij hun buikgevoel. Ze zoeken naar antwoorden in de literatuur of proberen zelf iets uit, vaak met wisselend succes. Onderzoekende leraren wil leraren (in opleiding) ondersteunen om op een systematische manier hun onderwijspraktijk te verbeteren. Het boek beschrijft de onderzoekscompetenties die daarvoor nodig zijn en bevat technieken, instrumenten en voorbeelden die onmiddellijk toepasbaar zijn in de praktijk. Op die manier kan de leraar zelf of in teamverband de meest geschikte oplossing creëren voor elk specifiek probleem. Via het gratis platform eCAMPUS biedt Onderzoekende leraren heel wat digitale mogelijkheden: - Schema's en stappenplannen om de theorie naar praktijk om te zetten - Digitale aantekeningen die gedeeld kunnen worden met docenten en medestudenten - Extra achtergrondinformatie als pop-ups in de tekst.
Onderwijskunde. --- onderwijspraktijk --- onderzoeken --- 450.4 --- Onderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijspraktijk --- onderzoeksvaardigheden --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderzoeksvaardigheden --- 450.49 --- 450.7 --- onderzoek --- onderwijs --- lerarenopleiding --- Onderwijskunde --- wetenschappelijk onderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- actieonderzoek --- Methods in social research (general) --- praktijkonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- kunsteducatie --- onderwijssystemen --- onderzoeksmethoden --- onderzoek in de kunsten --- onderzoeksproject --- onderzoeksontwerp --- Wetenschappelijk onderzoek --- scripties --- hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- 489.59 --- 450.8 --- 300.6 --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Studie en studieresultaten, overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Research on teaching
Choose an application
Studeren aan het huidige, competentiegerichte hbo vraagt van studenten specifieke kennis, vaardigheden en ervaring. Vooral het projectmatig opzetten en uitvoeren van een praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet zomaar vanzelf te kunnen. Dit boek behandelt in tien stappen de competenties die zij hiervoor nodig hebben. Het is daarmee een leidraad voor hbo-studenten die hun studie tot een goed einde willen brengen. Jef Mertens behandelt niet alleen de regels voor praktijkonderzoek, maar ook het hele traject vanaf de onderzoeksopzet tot en met de scriptie waarmee de student als bachelor afstudeert. Het boek is geschikt voor voltijd- en deeltijdstudenten binnen drie opleidingsclusters: Organisatie, bedrijf en bestuur, Mens en maatschappij, en Techniek en natuur.
Eindwerken. --- Studiemethodes. --- Science policy --- projectonderwijs --- projectaanpak --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Didactic strategies --- onderzoeksmethoden --- Higher education --- Science --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- competenties --- praktijkonderzoek --- Scripties --- S20080339.JPG --- hoger onderwijs --- sociaal onderzoek --- 378 --- 301.08 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- bachelors --- eindwerk --- 450.8 --- 489.59 --- competentiegericht onderwijs --- onderwijs --- onderzoeken --- projecten --- scriptie --- 001.891.5 --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Praktijkonderwijs --- Research (onderzoek) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijkonderzoek --- Methodiek van het studeren --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen --- Diagnose --- Sociologisch onderzoek --- Hogescholen --- Bachelors --- Hogeschool --- Bacheloropleiding
Choose an application
Binnen hogescholen wordt meer en meer onderzoek verricht. Zo ook in de professionele bacheloropleidingen. Dit onderzoek heeft een sterk toegepast karakter. Het verloopt in nauwe samenwerking met de opleidingen en met bedrijven en organisaties uit het werkveld. Daarom noemen we het praktijkgericht onderzoek. Dit boek doorloopt het proces van een idee tot de uitwerking ervan in een onderzoeksvoorstel, van het zoeken van partners en financiering tot het opstarten van nieuw onderzoek, en van het verrichten van onderzoek tot het verspreiden van de resultaten ervan. Het boek is geen handleiding onderzoeksmethoden, maar een praktische gids voor beginnende onderzoekers. De focus ligt op de efficiënte organisatie van praktijkgericht onderzoek. Gerichte vragen en checklists zorgen ervoor dat je stilstaat bij alle noodzakelijke stappen om een succesvol onderzoek te verrichten.Als beginnend onderzoeker kan je met dit boek onmiddellijk aan de slag. Het helpt je een onderzoeksvoorstel neer te schrijven, een onderzoek uit te voeren en de resultaten bij het door jou beoogde publiek te brengen. Het bevat een veelheid aan verwijzingen naar bijkomende informatie. Ook administratieve, juridische en ethische aspecten van onderzoek worden belicht
wetenschappelijk onderzoek --- praktijkonderzoek --- Science --- Methods in social research (general) --- 001.891.5 --- 001.8 --- informatievaardigheden --- onderzoek --- projectmanagement --- dissertaties --- essays --- heuristiek --- papers --- praktijkgericht onderzoek --- scripties --- verhandelingen --- 489.32 --- België --- hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Research (onderzoek) --- 489.59 --- kwaliteitszorg --- projecten --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 001.891 --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- 113593.jpg --- sociaal onderzoek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoek --- 300.6 --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- eindwerk --- 001.891.5 Praktisch onderzoek. Experimenteel onderzoek --- Praktisch onderzoek. Experimenteel onderzoek --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Hoger onderwijs ; algemeen - België --- 301.08 --- Studie en studieresultaten, overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijskunde --- departement Algemeen 11 --- Onderwijsfilosofie --- eindwerken --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoeksvaardigheid --- onderzoeksvaardigheden --- methodologie --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Cases geven aan de studenten de uitdaging de theorie van het betreffende vakgebied in de praktijk te brengen door de opgedane kennis en inzichten te leren toepassen op de concrete probleemsituaties
Educatief ontwerpen --- Praktijklessen --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- praktijklessen --- Higher education --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Educational sciences --- Didactics --- techniques [processes] --- presentations [communicative events] --- Teaching --- Audiovisual methods --- Architecture --- higher education --- School management --- Computer. Automation --- Educatief ontwerpen ; hoger onderwijs --- Praktijklessen ; hoger onderwijs --- Praktijkgevallen --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Case studies --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- cases --- didactiek --- hoger onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- 489 --- 489.4 --- 489.59 --- Cases --- Hoger onderwijs --- casestudies --- leerdoelstellingen --- leermiddelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- rapporteren --- studiebegeleiding --- 371 --- Casuïstiek (casus, gevalsbeschrijving, gevalsstudie) --- Didactiek --- Gevallenstudie --- Praktijk --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 371.39 --- Cases : ontwerp --- Onderwijs: cases --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- 371.3 --- Leerstrategieën --- Didactische werkvormen --- Casework --- Onderwijs --- Leerstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Bij probleemgestuurd onderwijs werken studenten in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd. Het boek geeft praktische informatie over de (studie)vaardigheden die studenten nodig hebben om op deze manier te werken. O.a.: Taakgericht werken - Vaardigheden voor de onderwijsgroep - Individuele studievaardigheden.
Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Probleemgestuurd leren. --- Zelfstudie. --- Didactiek. --- Algemeen. --- studievaardigheden --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education --- Hoger onderwijs ; methodiek en didactiek --- PGO --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Studeren --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- 371.31 --- 378.147 --- 37.02 --- Probleemgestuurd onderwijs ; hoger onderwijs ; studievaardigheden --- 489.4 --- Nederland --- hoger onderwijs --- 371.3 --- 489 --- 489.52 --- 489.59 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden --- Taakgericht werken --- Zelfstandig leren --- leerdoelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- studiebegeleiding --- studieplanning --- zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- probleemgestuurd leren (ler) --- zelfstandig leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|