Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
We onderzoeken nogal wat in onze schoolsamenleving. Processen, relaties, uitkomsten, succesindicatoren, beleving, waardering. We vragen het aan iedereen van wie mag worden verondersteld dat hij of zij betekenisvolle uitspraken kan doen. Toch is het opmerkelijk dat we zo weinig vragen stellen aan leerlingen zelf. Natuurlijk proberen we in het onderwijs zo goed mogelijk aan te sluiten bij wat leerlingen beweegt en interesseert. Maar toch tekenen we uit de mond van leerlingen zelf de klacht op, dat veel in gang gezet wordt zonder dat ze daarover geraadpleegd zijn. `Op stage voel ik me volwassen en in school voel ik me kind,' schrijft een leerling. Toch lijkt het van belang dat we leerlingen nadrukkelijk betrekken bij de vraag hoe we het onderwijs veiliger kunnen maken. Veiligheid, het gevoel van veiligheid, immers vormt de basis van het leren. De Tafel van tien van Veiligheid in school volgt de uitkomsten van onderzoek onder zo'n 5.000 leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Leerlingen noemen veel meer factoren dan de professionals die voor `je het veilig voelen' in school van belang zijn. De interviews met leerlingen stemmen hoopvol. Er zijn heel concreet talloze adviezen uit af te leiden om de school veiliger te maken. Camera's, hoge hekken, extra bewaking, dure programma's, grote investeringen wegen niet op tegen gemotiveerde leerlingen die zelf een aandeel willen nemen in de veiligheid van de school. (Bron: covertekst)
458.9 --- schoolorganisatie --- veiligheid ; scholen --- 090864.jpg --- Zorgverbreding --- Overige bijzondere onderwerpen
Choose an application
Hoe pedagogisch medewerkers in hun dagelijkse werk omgaan met kinderen en ouders slaat direct terug op de uitstraling van de organisatie. Een manager van een opvangorganisatie vraagt zich voortdurend af: hoe versterk ik de kwaliteit van ons pedagogische beleid? En hoe zorg ik ervoor dat onze pedagogisch medewerkers dit beleid op dezelfde manier uitdragen?''Handleiding Pedagogisch actief!'' geeft u als manager praktische handvatten om het pedagogisch beleid in uw organisatie te versterken. Onderdeel van de serie zijn twee instructieboeken voor pedagogisch medewerkers in de kinderdagverblijven (Pedagogisch Actief! KDV) en de buitenschoolse opvang (Pedagogisch Actief! BSO).De instructieboeken bevatten de vertaling van het pedagogisch beleid in concrete acties. Deze maken inzichtelijk wat pedagogisch medewerkers doen en hoe ze het doen. Ook wordt het activiteitenbeleid beschreven en activiteitenprogramma's die ervoor zorgen dat kinderen veel meer spelend leren. Kinderopvang heeft niet alleen opvangfunctie, maar ook een ontwikkeldoelstelling. Door de inzet van onder meer activiteitenprogramma's maken we de ontwikkelfunctie op een spelende manier waar.In deze Handleiding wordt u stap voor stap meegenomen: welke onderdelen dragen bij aan het versterken van uw pedagogisch klimaat en hoe kunt u dit implementeren? Kwaliteit is een keuze, die met behulp van deze aanpak sterk wordt vereenvoudigd. Naast de boeken is er een ondersteunende website www.pedagogischactief.nl met verdiepingsinformatie. Daar vindt u formulieren, checklisten, tips en ander advies om aan de slag te gaan met de methode. Wilt u de kwaliteit van het pedagogisch beleid in uw organisatie versterken? Word pedagogisch actief!
458.9 --- 322.4 --- Buitenschoolse opvang --- Overige bijzondere onderwerpen --- Kinderdagverblijven --- Pedagogie --- Kinderopvang --- Nederland --- Pedagogisch klimaat
Choose an application
Goede kinderopvang biedt kinderen veiligheid en ontwikkelingskansen. Hoe kun je te weten komen of je deze veiligheid en ontwikkeling als kinderopvangorganisatie realiseert? Met de NCKO-Kwaliteitsmonitor voor kinderdagverblijven uit 2009 hebben kinderdagverblijven een instrument in handen om de kwaliteit zichtbaar te maken en te meten op een wijze die wetenschappelijk gevalideerd is. Met deze Kwaliteitsmonitor BSO is nu eenzelfde kwaliteitsmeting mogelijk voor de buitenschoolse opvang. Het model onderscheidt zes interactievaardigheden gericht op kinderen van 4 tot 13 jaar: emotionele ondersteuning, respect voor autonomie, regie en leiding, praten en uitleggen, ontwikkelingsstimulering en begeleiden van sociale interacties. Voorbeeldfragmenten van deze vaardigheden zijn te vinden op de dvd. Er is een checklist opgenomen voor de Observatielijst kwaliteit van de leefomgeving en bij de Groepsmeter voor sociale contacten hoort een cd-rom met instructie en een Excel-programma voor het uitvoeren van de berekeningen. De dvd en de cd-rom zijn achter in dit boek te vinden. Deze Kwaliteitsmonitor BSO is het instrument waarmee BSO-organisaties of -locaties zelf een beeld kunnen krijgen van de pedagogische kwaliteit van de opvang die zij bieden.
Buitenschoolse opvang --- 458.9 --- Overige bijzondere onderwerpen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Netherlands
Choose an application
In Pedagogisch Actief staan voor de belangrijke momenten tijdens een dag op de buitenschoolse opvang concrete pedagogische acties beschreven. Elke kinderopvangorganisatie heeft een pedagogisch beleid waarin de pedagogische visie en uitgangspunten zijn beschreven. In Pedagogisch actiefis te lezen hoe een beleid concreet wordt: wat doe je, en hoe doe je het? Ook zijn er beschrijvingen van activiteiten opgenomen die passen bij de belangrijkste competenties die kinderen ontwikkelen tijdens hun verblijf. Met deze kwaliteitsbevorderende methode wordt bereikt dat alle pedagogisch medewerkers de kinderen en hun ouders op dezelfde manier benaderen. Pedagogisch actief gaat in deze uitgave uit van senior pedagogisch medewerkers die de pedagogisch medewerkers op locatie ondersteunen. Dat maakt dit werkboek in de eerste plaats interessant voor de (senior) pedagogisch medewerkers en hun locatiemanagers en het geeft tegelijkertijd pedagogisch medewerkers in opleiding een concreet beeld van de werkzaamheden op de buitenschoolse opvang. Dit werkboek is onderdeel van de methode 'Pedagogisch Actief'. In deze methode staan de onderdelen beschreven, die bijdragen aan het versterken van het pedagogisch klimaat en hoe je dit kunt implementeren.
458.9 --- 322.4 --- Buitenschoolse opvang --- Overige bijzondere onderwerpen --- Kinderdagverblijven --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- Educational sciences
Choose an application
Literature --- C3 --- brievenliteratuur --- liefde --- 002.2 literatuur --- liefdesbrieven --- 829.9 --- Kunst en cultuur --- literaire genres - overige bijzondere onderwerpen, emblemata, literaire prijzen
Choose an application
#A0003A --- 691 Informatiemaatschappij --- 200 Politiek --- internet --- politiek --- cultuur --- 330.99 --- politiek - overige bijzondere onderwerpen --- Technology --- Social aspects --- Computer networks --- Computers and civilization --- Information society --- Computer networks - Social aspects
Choose an application
In Pedagogisch Actief staan voor de belangrijke momenten tijdens een dag op het kinderdagverblijf concrete pedagogische acties beschreven. Elke kinderopvangorganisatie heeft een pedagogisch beleid waarin de pedagogische visies en uitgangspunten zijn beschreven. In Pedagogisch actief is te lezen hoe een beleid concreet wordt: wat doe je, en hoe doe je het? Ook zijn er beschrijvingen van activiteiten opgenomen die passen bij de belangrijkste competenties die kinderen ontwikkelen tijdens hun verblijf. Met deze kwaliteitsbevorderende methode wordt bereikt dat alle pedagogisch medewerkers de kinderen en hun ouders op dezelfde manier benaderen. Pedagogisch actief gaat in deze uitgave uit van senior pedagogisch medewerkers die de pedagogisch medewerkers op locatie ondersteunen. Dat maakt dit werkboek in de eerste plaats interessant voor de (senior) pedagogisch medewerkers en hun locatiemanagers en het geeft tegelijkertijd pedagogisch medewerkers in opleiding een concreet beeld van de werkzaamheden op het kinderdagverblijf. Dit werkboek is onderdeel van de methode 'Pedagogisch Actief'. In deze methode staan de onderdelen beschreven, die bijdragen aan het versterken van het pedagogisch klimaat en hoe je dit kunt implementeren. Naast de boeken is er een ondersteunende website: www.pedagogischactief.nl met verdiepingsinformatie. Daar staan formulieren, checklisten, tips en ander advies om aan de slag te gaan met de methode. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088503917/pedagogisch-actief-cor-schuurman
kinderopvang --- pedagogiek --- Social policy and particular groups --- Kinderopvang ; Nederland --- Pedagogie --- Kinderopvang --- Pedagogisch project --- Competenties --- 458.9 --- 322.4 --- Buitenschoolse opvang --- Overige bijzondere onderwerpen --- Kinderdagverblijven --- Competentie
Choose an application
De 77-jarige Amerikaanse bioloog bespreekt enige factoren in de samenleving die zijns inziens onherropelijk tot de ondergang van de mensheid zullen voeren, als de wil tot vrede niet tot een algehele verandering van mentaliteit leidt
Science --- Science and civilization. --- Moral and ethical aspects. --- #gsdbP --- 830 --- essay --- essai --- 599 --- antropologie --- antropobiologie --- 305.9 --- 307.9 --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- Sociologie ; overige bijzondere onderwerpen
Choose an application
Public administration --- Computer architecture. Operating systems --- e-gouvernement e-government --- Informatique à l'administration Informatica in de overheidsdiensten --- Communes Gemeenten --- 330.99 --- e-government --- Web 2.0 --- politiek --- België --- politiek - overige bijzondere onderwerpen --- Openbaar bestuur --- Computerarchitectuur. Operating systems
Choose an application
Inspiration: Méthodes de conception contemporaine de l'architecture est une compilation exhaustive des échantillons de travail et d'idées sur la conception et la gestalt. Ce livre présente plus de 800 exemples de compositions abstraites qui se rapportent à des méthodes et des principes de conception architecturale. Ces méthodes trouvent leur source dans le travail de la pratique contemporaine de la conception architecturale, tout en étant très applicable à d'autres domaines de la création connexes. Inspiration présente des centaines d'exemples, des modèles, des croquis, et des illustrations d'application abstraites de conception architecturale.
Architectural design --- Design architectural --- Methodology --- Méthodologie --- Conception architecturale --- Processus de création --- Processus de conception --- 72.01 --- ontwerpmethoden --- architectuur 21e eeuw --- ontwerpmethodiek --- 710.9 --- architectuurtheorie, ontwerp, vormgeving --- architectuur, overige bijzondere onderwerpen --- Méthodologie
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|