Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
489.51 --- 513 --- Algebra --- Hoger onderwijs --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- Wiskunde --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Didactics of mathematics --- algebra --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- voortgezet onderwijs --- Netherlands
Choose an application
Leren kiezen én leren leren worden als vakoverschrijdende eindtermen in opdracht gegeven aan het secundair onderwijs. In dit cahier voor didactiek wordt gepleit voor een geïntegreerde keuzebegeleiding van de leerlingen van de derde graad van het secundair onderwijs ddor samenwerking tussen leraars en medewerkers van centra voor leerlingenbegeleiding. Daarnaast is een optimale ondersteuning door professoren en diensten voor studieadvies van hogescholen en universiteit aangewezen. De aandacht gaat vooral naar het verwerven van een beter inzicht in mogelijkheden en beperkingen van de abituriënten én naar een optimale studeerstrategie. Dit zijn trouwens ook terecht verwachte begintermen voor verder studeren in het hoger onderwijs, zowel aan de hogescholen als aan de universiteiten. Een waaier van concrete werkmiddelen en instrumenten wordt aangereikt om bovengenoemde doelen te bereiken, rekening houdend met de psychologische attitudes van abituriënten.
Secondary education --- keuzebegeleiding --- HO (hoger onderwijs) --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- hoger onderwijs --- studiekeuze --- 489.51 --- Arbeidsmarkt --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Studiekeuze --- Studiemogelijkheden --- 37.048.4 --- Overgang secundair-hoger onderwijs --- Studie- en beroepsorientering (sbo) --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- studiekeuze hoger onderwijs (ler) --- 489.1 --- Hoger onderwijs ; studievoorlichting --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Studiekeuze ; hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Studiekeuze ; leerlingbegeleiding --- Pedagogie --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiegidsen --- leerlingbegeleiding --- Studiegidsen. --- leerlingbegeleiding. --- Leerlingbegeleiding. --- overgang s.o.-h.o
Choose an application
Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)
onderwijsbeleid --- School management --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 780 Hoger onderwijs --- Bouw 69 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- hoger onderwijs --- overgang secundair-hoger onderwijs --- 489.32 --- 489.51 --- Deeltijds leren --- HBO --- Onderwijs voor sociale promotie --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Tertiair onderwijs --- deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs sociale promotie --- tertiair onderwijs --- volwassenenvorming --- Beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- 489.1 --- hoger onderwijs (gez) --- 489.12 --- Hoger beroepsonderwijs --- 101156.jpg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- België --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vlaanderen --- algemeen --- Vlaanderen. --- algemeen. --- Postsecondary education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Adult education --- Hoger beroepsonderwijs 5 (Vlaanderen)
Choose an application
In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be
Hoger onderwijs ; studeren. --- Study methods --- studiebegeleiding --- studeren --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 371 --- Studeren --- Studievaardigheden --- overgang secundair onderwijs hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- 489.52 --- 489.51 --- 489.59 --- didactiek --- studiekeuze --- studievaardigheden --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 378 --- Studiebegeleiding --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Studiemethodiek --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- overgang secundair-hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- Hoger onderwijs. --- studiebegeleiding --- Higher education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- Studiebegeleiding ; hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- 489.51 --- 489.52 --- Hoger onderwijs --- Omgaan met verschillen --- Studiekeuze --- allochtonen --- anderstaligen --- buitenland --- diversiteit --- examen --- flexibilisering --- gehandicapten --- onderwijs --- student --- studietraject --- vluchtelingen --- werken --- 489.52 ) Studiebegeleiding --- studiekeuze --- $a378 --- Flexibilisering --- Studiekeuzebegeleiding --- Hoger onderwijs ; didactiek --- S2006796.JPG --- allochtone jongeren --- multiculturele samenleving --- studenten --- studieadvies --- Academic collection --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- 325 --- 378 --- 371.21 --- Diversiteit --- Zoek --- Trajectbegeleiding --- Flexibiliteit --- Inclusie --- Maatwerk --- Trajectbegeleiding (onderwijs)
Choose an application
In het project (GoLeWe - Goesting in Leren en Werken werkten 7 hogescholen, 2 universitaire onderzoekscentra en 5 middelbare scholen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. Het beeld dat deze projectpartners voor ogen hebben, is dat jongeren er zin in hebben om naar school te gaan en te leren. En later als ze afgestudeerd zijn: zin hebben en voldoening vinden in hun werk.Het Vlaamse woord 'goesting' drukt uit dat je zin in iets hebt vanuit je hart (je gevoel gaat er naar uit), je handen (die al gaan kriebelen) en vanuit een buikgevoel (een verlangen). Het hoofd volgt dan ook: je bent dan ook mentaal ingesteld op de dingen waarvoor je goesting hebt. Als je goesting hebt in je leren en werken, dan ben je gemotiveerd en enthousiast en zit je in je flow. Jongeren moeten hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatschappij en in het werkveld. Jongafgestudeerden moeten werk vinden dat aansluit bij hun eigen mogelijkheden, motivatie en ambities. Het boek behandelt themas omtrent de overgang naar hoger onderwijs, leren in het hoger onderwijs en samenwerking tussen hoger onderwijs en werkveld. Het inspireert onderwijsverantwoordelijken, coördinatoren, begeleiders, leraren en docenten van middelbaar en hoger onderwijs en verantwoordelijken van bedrijven en organisaties die overtuigd zijn van het belang van een nauwere samenwerking tussen onderwijs en werkveld
Arbeidsmotivatie. --- Motivatie --- Onderwijs en arbeidsmarkt. --- Onderwijs. --- leren leren --- aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- leerstijlen --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- studiesysteem --- studiemethoden --- motiverend onderwijs --- schoolverlaters --- schoolloopbaan --- leermotivaties --- didactische werkvormen --- Higher education --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiekeuze --- hoger onderwijs --- motivatie --- studiekeuze --- werkplekleren --- 489.5 --- samenwerking opleiding-werkveld --- studeren --- studie --- Communicatievaardigheden --- Levenslang leren --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Werkplekleren --- 489 --- Hoger onderwijs --- levenslang leren --- communicatievaardigheden --- overgang secundair onderwijs naar hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Arbeidsmotivatie --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs - studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- competentiegericht onderwijs --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Secundair onderwijs --- Overgang --- Leren leren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- ICT-vaardigheden --- Didactiek --- Provincie West-Vlaanderen --- Relatie onderwijs - werkveld --- Studiemethode
Choose an application
Secondary education --- SO (secundair onderwijs) --- Research on teaching --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Enseignement secondaire --- Enseignement supérieur et universitaire --- Flandre --- Hoger en universitair onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Vlaanderen --- 378 --- #PEDA *1.212.74:8 --- #PEDA <493> --- #A9411A --- 371.012 --- 373.5 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Secundair onderwijs 373.5 --- Universiteiten 378.4 --- 489.51 --- beroepskeuze --- didactiek --- hoger onderwijs --- ingangsexamens --- overgangsproblematiek --- slaagkansen --- studiekeuze --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- algemeen vormend onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Onderwijsonderzoek --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs --- algemeen --- België --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- België. --- Algemeen. --- College teaching --- Flanders (Belgium) --- Academic achievement --- Universities and colleges --- Admission
Choose an application
Secundair onderwijs en hoger onderwijs aansluiting Vlaanderen --- 373.512.127 --- #SBIB:316.334.1O290 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- C6 --- onderzoeksrapport --- secundair onderwijs --- verslaggeving --- 489.51 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- overgangsproblematiek --- 489.51 )* Overgangen binnen hoger onderwijs --- overgang s.o.-h.o. --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Abiturienten --- Evaluatie: secundair onderwijs --- Studiekeuze: hoger onderwijs --- studieresultaten --- leerlingen --- vrij onderwijs --- selectie van leerlingen --- studiekeuze --- Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- 371.21 --- 371.1 --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 373.512.127 Schoolloopbaan middelbaar onderwijs --- Algemeen. --- universitair onderwijs --- studenten --- Studiesucces: hoger onderwijs --- Secundair onderwijs en hoger onderwijs ; aansluiting ; Vlaanderen --- wetenschappelijk onderzoek --- 378 --- #SBIB:013.GIFT --- pedagogiek --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- Sociology of education --- Higher education --- SO (secundair onderwijs) --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- overgang s.o.-h.o --- Studiebegeleiding en beroepsoriëntering: algemeen --- Hoger en universitair onderwijs
Choose an application
Wie naar het hoger onderwijs gaat, wordt geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Van de student wordt verwacht dat hij de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, gericht luisteren naar hoorcolleges, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste academische termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is beginnende studenten sneller vertrouwd te maken met de academische talige verwachtingen. Op die manier kunnen ze zich tijdens de colleges en de studies meer op de inhoud concentreren.
Taalvaardigheid
---
Wetenschappelijke publicaties.
---
Eindwerken.
---
Hoger onderwijs.
---
taalvaardigheid
---
studievaardigheden
---
Science
---
schrijfvaardigheid
---
Didactics of higher education
---
Stilistics
---
Taalvaardigheid ; hoger onderwijs
---
Wetenschappelijke publicaties
---
Scripties
---
801.5
---
371.3
---
371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
801.5 Grammatica
---
Grammatica
---
316.772
---
Academic collection
---
#KVHA:Academisch schrijven; Nederlands
---
#KVHA:Taalkunde; Nederlands
---
#KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands
---
Nederlands
---
hoger onderwijs
---
taal
---
taalbeheersing
---
taalonderwijs
---
* 844.6
---
mondelinge communicatie
---
schriftelijke communicatie
---
taalgebruik
---
taalzuivering
---
wetenschappelijke taal
---
489.51
---
808.1
---
Hoger onderwijs
---
Luisteren
---
Schrijven
---
Spreken
---
Wetenschappelijk taalgebruik
---
hoorcolleges
---
wetenschappelijk taalgebruik
---
844.6
---
Communicatie
---
Nederlands 844.6
---
Rapporteren
---
Taalgebruik
---
S20100353.JPG
---
sociale vaardigheden
---
316.772 Communicatievormen--
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|