Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Wat a is, dat kan je niet weten : een pleidooi voor betekenisvolle algebra op school.
Author:
ISBN: 9070786001 Year: 2006 Publisher: Utrecht Freudenthal Instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Keuzebegeleiding bij de overstap van secundair naar hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9030168641 Year: 1999 Volume: 6 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren kiezen én leren leren worden als vakoverschrijdende eindtermen in opdracht gegeven aan het secundair onderwijs. In dit cahier voor didactiek wordt gepleit voor een geïntegreerde keuzebegeleiding van de leerlingen van de derde graad van het secundair onderwijs ddor samenwerking tussen leraars en medewerkers van centra voor leerlingenbegeleiding. Daarnaast is een optimale ondersteuning door professoren en diensten voor studieadvies van hogescholen en universiteit aangewezen. De aandacht gaat vooral naar het verwerven van een beter inzicht in mogelijkheden en beperkingen van de abituriënten én naar een optimale studeerstrategie. Dit zijn trouwens ook terecht verwachte begintermen voor verder studeren in het hoger onderwijs, zowel aan de hogescholen als aan de universiteiten. Een waaier van concrete werkmiddelen en instrumenten wordt aangereikt om bovengenoemde doelen te bereiken, rekening houdend met de psychologische attitudes van abituriënten.


Book
Tertiair onderwijs : een verkenning.
Author:
ISBN: 9789044121629 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)


Book
Goed begonnen : startersgids voor succesvol studeren aan hogeschool of universiteit
Authors: ---
ISBN: 9789028986626 Year: 2016 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het secundair onderwijs heb je een prima opleiding gekregen.Toch gaat het er op een hogeschool of universiteit heel anders aan toe dan je tot nu toe gewend bent. Daar kom je achter tijdens de eerste lesweek: docenten vragen je dingen te doen waarin je nauwelijks geoefend bent. Ze veronderstellen dat je dingen weet waarvan je soms nog nooit hebt gehoord. Ze verlangen dat je een houding aanneemt waar niemand je voor heeft klaargestoomd.Kortom, bij het aanvatten van een hogere studie zijn je kennis, je vaardigheden en je attitude nog pril. Maar niet getreurd; dit boek kan voor jou het verschil maken. Via praktische tips en wijze raad zorgen de auteurs voor een vlotte overgang naar het volgende onderwijsniveau. Ze leggen uit hoe je jezelf kan veranderen van een leerling in een onderzoekende student. Met de juiste ingesteldheid en een paar praktische basisvaardigheden is iedereen in staat om hogere studies aan te vatten met een hoge kans op slagen. Dit boek wijst je de weg. De rest is aan jou.Bron : http://www.pelckmanspro.be


Book
Goesting in leren en werken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128666 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het project (GoLeWe - Goesting in Leren en Werken werkten 7 hogescholen, 2 universitaire onderzoekscentra en 5 middelbare scholen uit de grensbrede regio Vlaanderen-Nederland samen. Het beeld dat deze projectpartners voor ogen hebben, is dat jongeren er zin in hebben om naar school te gaan en te leren. En later als ze afgestudeerd zijn: zin hebben en voldoening vinden in hun werk.Het Vlaamse woord 'goesting' drukt uit dat je zin in iets hebt vanuit je hart (je gevoel gaat er naar uit), je handen (die al gaan kriebelen) en vanuit een buikgevoel (een verlangen). Het hoofd volgt dan ook: je bent dan ook mentaal ingesteld op de dingen waarvoor je goesting hebt. Als je goesting hebt in je leren en werken, dan ben je gemotiveerd en enthousiast en zit je in je flow. Jongeren moeten hun kwaliteiten kunnen uitbouwen tot competenties die nodig zijn in de maatschappij en in het werkveld. Jongafgestudeerden moeten werk vinden dat aansluit bij hun eigen mogelijkheden, motivatie en ambities. Het boek behandelt themas omtrent de overgang naar hoger onderwijs, leren in het hoger onderwijs en samenwerking tussen hoger onderwijs en werkveld. Het inspireert onderwijsverantwoordelijken, coördinatoren, begeleiders, leraren en docenten van middelbaar en hoger onderwijs en verantwoordelijken van bedrijven en organisaties die overtuigd zijn van het belang van een nauwere samenwerking tussen onderwijs en werkveld


Book
Van secundair naar hoger onderwijs : is er een einde aan die jaarlijkse hecatombe?
Author:
ISBN: 9053502416 Year: 1993 Publisher: Leuven Garant


Book
De overgang van secundair naar hoger onderwijs : een follow-up van 6000 abituriënten. 1 : Uitgangspunten en dataverzameling.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033415933 9033415925 9033415941 Year: 1986 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taal @ hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789033479168 9033479168 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie naar het hoger onderwijs gaat, wordt geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Van de student wordt verwacht dat hij de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, gericht luisteren naar hoorcolleges, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste academische termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is beginnende studenten sneller vertrouwd te maken met de academische talige verwachtingen. Op die manier kunnen ze zich tijdens de colleges en de studies meer op de inhoud concentreren.

Keywords

Taalvaardigheid --- Wetenschappelijke publicaties. --- Eindwerken. --- Hoger onderwijs. --- taalvaardigheid --- studievaardigheden --- Science --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- Taalvaardigheid ; hoger onderwijs --- Wetenschappelijke publicaties --- Scripties --- 801.5 --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- 801.5 Grammatica --- Grammatica --- 316.772 --- Academic collection --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands --- Nederlands --- hoger onderwijs --- taal --- taalbeheersing --- taalonderwijs --- * 844.6 --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- taalgebruik --- taalzuivering --- wetenschappelijke taal --- 489.51 --- 808.1 --- Hoger onderwijs --- Luisteren --- Schrijven --- Spreken --- Wetenschappelijk taalgebruik --- hoorcolleges --- wetenschappelijk taalgebruik --- 844.6 --- Communicatie --- Nederlands 844.6 --- Rapporteren --- Taalgebruik --- S20100353.JPG --- sociale vaardigheden --- 316.772 Communicatievormen-- --- Communicatievormen-- --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Taalgebruik-Taalbeheersing-Taalzuivering --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 378 --- 007.2 --- 007 --- PXL-Central Office 2015 --- academisch schrijven --- Studiemethoden --- Literaire techniek --- Wetenschappelijk werk --- Lezen --- Schriftelijke communicatie --- Notuleren --- Wetenschappelijk schrijven --- Informatievaardigheden --- Studiemethode --- Scriptie --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie

Listing 1 - 9 of 9
Sort by