Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- didactiek --- hoogbegaafdheid --- oudercontact
Choose an application
Choose an application
Relatie school - ouder --- Oudercontact --- Ontwikkelingsgericht onderwijs
Choose an application
B.T.F.Aggy Langedijk maakt duidelijk dat contact met ouders voor de medewerkers van een kinderdagverblijf of basisschool belangrijk is. Zij geeft voor de leidsters ook een toegankelijke handleiding. Dit boek kan echter ook voor leerkrachten en bijvoorbeeld sport- en spelleiders veel informatie geven. Allerlei gesprekken worden met voorbereiding en voorbeelden toegelicht. Als studieboek voor bijvoorbeeld een SPW-opleiding is deze uitgave zeer geschikt, omdat er diverse realistische opdrachten in staan. Een greep uit de onderwerpen: 'Als ouders klagen', 'Ouders bereiken is een kwestie van organiseren', 'Ouders houden zich niet aan afspraken' of slechtnieuwsgesprekken voorbereiden. Kortom, een leesbaar boek voor een breed publiek van professionals dat kinderen opvangt en begeleidt en daarbij positief wil communiceren met de ouders.Wie dagelijks met kinderen werkt, heeft ook te maken met degenen die achter het kind staan: de ouders of verzorgers. En die zijn van groot belang als het er om gaat hoe er over jouw werk of jouw kinderopvang-organisatie wordt gepraat of gedacht. Immers, zij zijn het die in belangrijke mate het beeld bepalen dat de buitenwereld heeft van de organisatie waar jij werkt.Goed gestructureerde en heldere communicatie vanuit de doelstellingen van de organisatie is een aandachtspunt dat hoog op de ranglijst dient te staan van een ieder die wil dat er positief wordt geoordeeld over de kinderopvang waar hij of zij werkt.Aggy Langedijk heeft in Communiceren met ouders? Maak er werk van! alle aspecten van de zo belangrijke communicatie met ouders op een rijtje gezet. Met vele adviezen en voorbeelden uit haar jarenlange praktijk als communicatieadviseur en -trainer op scholen en in de kinderopvang. Het is een makkelijk leesbaar en instructief werkboek geworden voor ieder die op enigerlei wijze sturing geeft aan de verdere ontwikkeling van een gezond kinderopvangbedrijf en haar medewerkers. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088501142/communiceren-met-ouders-maak-er-werk-van-aggy-langedijk
Communicatie --- Relatie school - ouder --- Oudercontact --- Kinderopvang
Choose an application
Pictogram --- Woordenboek --- Relatie school - ouder --- Oudercontact --- Communicatiemiddel
Choose an application
Opvoeding --- Voeding --- Relatie school - ouder --- Oudercontact
Choose an application
Kleuteronderwijs --- 458.1 --- Oudercontact --- kleuterschool: oudercontact --- Organisatie - Management --- Kindergarten --- ouderparticipatie --- School management
Choose an application
Dit rapport bundelt de resultaten van de verschillende deelstudies die opgezet zijn om het door Mutant uitgevoerde ontwikkelproject 'Ouders en Diversiteit' te ondersteunen. Het bevat een overzicht van literatuur over ouderparticipatie bij de opvang van kinderen op kindercentra en (voor)scholen dat tevens de plaats die het MUTANT project daarin inneemt schetst. Ook biedt het een operationalisering van de begrippen samen leven, samen doen en samen denken in een meetlint om de aandacht voor diversiteit in ouderbetrokkenheid te meten. Tenslotte doet het verslag van de kwalitatieve interviews met ouders en leidsters om hun ervaringen en belangen in de samenwerking in beeld te brengen.
Social policy and particular groups --- kinderopvang --- ouderparticipatie --- oudercontact --- diversiteit
Choose an application
Iedere leerkracht voert gesprekken met ouders. Rond het uitdelen van rapporten worden op school avonden georganiseerd waarop, in gesprekjes van tien minuten, ouders en leerkracht elkaar ontmoeten. Deze publicatie geeft leerkrachten concrete handvatten over de wijze waarop ze zo'n gesprek kunnen voeren en bevat een twintigtal veelgestelde vragen waarop heldere antwoorden worden gegeven. Het contact tussen school en ouders betreffende het kind, de leerling, is heel wezenlijk. Scholen vullen die contacten op diverse manieren in. Het gaat dan om zorgvuldige voorbereiding en uitvoering. Zo vinden leerkrachten het houden van gesprekken (de tienminutengesprekken) soms erg moeilijk. Het boekje zet een aantal vragen en suggesties op een rijtje. Hoe zorg je ervoor dat in de gesprekken de leerling centraal staat en daardoor sterker wordt? Er zijn meer voetangels en klemmen dan menigeen denkt. In een goede toonzetting geeft de auteur begeleiding aan de leerkracht in het basis- en voortgezet onderwijs en ook aan de schoolleiding.Voor hen is het boekje vooral bedoeld.
Ouderavonden. --- Communicatie --- Onderwijs. --- oudercontact --- #PBIB:+110.10 --- 458.1 --- Ouderavonden --- Ouders --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Oudercontacten --- Relatie ouder - school --- Gesprekstechnieken --- Mondelinge communicatie --- Oudercontact --- Relatie school - ouder --- Gesprekstechniek --- Gesprek
Choose an application
De Zilveren Weken is de naam voor de groepsvormingsperiode na de kerstvakantie. Het onderhouden van je groep is natuurlijk een continu proces en na een pauze kan het fijn zijn om jouw groep weer een oppepper te geven. Bepaalde afspraken versloffen of zijn minder relevant of handig gebleken. Er kunnen verschuivingen binnen of voor de groep plaats hebben gevonden of misschien is er sprake geweest van een periode met afwisseling tussen thuis- en fysiek onderwijs. Dergelijke omstandigheden hebben invloed op de sfeer in de groep en daarmee op het taakgericht werken en dus op de resultaten.De Zilveren Weken periode is bij uitstek geschikt om terug te blikken en vooruit te kijken. Deze weken staan in het teken van meer doen van wat werkt en dat wat niet werkt anders te doen of achterwege te laten. In deze periode wordt er iets anders van je gevraagd dan aan het begin van het schooljaar. Op het gelegde fundament in De Gouden Weken kun je nu sneller en meer diepgang bereiken.De Zilveren (en Bronzen) Weken zit boordevol nieuwe spelvormen, evaluatievormen, coöperatieve werkvormen, energizers voor thuisonderwijs en kant-en-klare voorbeeldroosters voor kleuters, onder-, midden-, bovenbouw en vo. De werkvormen passen bij de meest recente inzichten uit de theorie en wetenschap, vertaald naar de onderwijspraktijk. Kortom, een doordacht programma.https://www.eduforce.nl/de-zilveren-weken-59890.html
Klassenmanagement --- Groepsvorming --- Groepsdynamiek --- Ouderbetrokkenheid --- Ouderparticipatie --- Relatie leraar - leerling --- Oudercontact --- Interactie --- Klasklimaat --- School management
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|