Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De afgelopen jaren is het aantal leerlingen met specifieke didactische behoeften op de basisschool sterk toegenomen. Niet alleen door de instroom van anderstalige leerlingen, maar ook door de maatregelen in het kader van Weer Samen Naar School. Deze maatregelen hebben onder andere tot gevolg dat er steeds meer leerlingen met ernstige problemen binnen het basisonderwijs moeten worden opgevangen. Dit heeft consequenties voor de dagelijkse praktijk van het lesgeven en de organisatie van de leerlingenzorg binnen de school. Het Praktijkboek leerlingenzorg belicht deze aspecten uitvoerig en geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in de school. Een onmisbaar boek voor zowel aanstaande en beginnende als meer ervaren leerkrachten die hun kennis willen opfrissen en aanvullen.
Leerproblemen --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Didactiek --- Anderstaligen --- Hoogbegaafde kinderen --- Basisonderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Basisonderwijs --- 464 --- 467 --- 474.23 --- Adaptief onderwijs --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Basisschool --- Bissen --- Cooperative learning --- Hoogbegaafden --- Hoogbegaafdheid --- Hulpklas --- Interne begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingzorg --- Orthotheek --- Taalproblemen --- Verschillen --- Weer samen naar school --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 474.23 ) Didactische principes --- anderstalige kinderen --- hoogbegaafde kinderen --- hulp geven --- leerlingvolgsystemen --- zorgverbreding --- Nederland --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- didactiek. --- basisonderwijs. --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Primary education --- Pupil counseling. Pupil guidance
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|