Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
For 35 leading painters who lived in France during the first century of modern art, this paper uses textbook illustrations as the basis for measuring the importance of both painters and individual paintings. The rankings pose an interesting puzzle: why do some of the greatest artists not produce famous paintings, and why do some relatively minor artists produce some of the most famous individual paintings? The answer may lie in an important difference in approach between experimental and conceptual painters. Experimental artists work incrementally, their innovations appear gradually, and they generally do their best work late in their careers; conceptual artists innovate more suddenly, produce individual breakthrough works, and usually do their best work early in their careers. This paper demonstrates that artistic success can usefully be quantified, and that doing so increases our understanding of the working methods of modern painters.
Choose an application
Livre-somme d’un grand spécialiste de la parole poétique et du langage qui interroge ici la littérarure mondiale en remontant à la Genèse d’un point de vue phénoménologique et résolument anti-structuraliste. L’originalité est simple déguisement ou variante dans le mode de parler et non pas création d’une chose nouvelle tandis que l’originarité introduit bel et bien une transfiguration dans le réel en découvrant dans la chose dont il est question une possibilité nouvelle qui la change et en même temps ajoute à la complexité de l’ensemble des relations qu’elle noue avec le monde. Se tournant vers l’herméneutique associée à l’hermétique pour pallier les insuffisances de l’approche structuraliste du langage et les considérations mécanicistes des rapports entre les êtres, toutes les recherches de l’auteur, tant en poésie qu’en philosophie du langage, considèrent les relations qui se nouent entre les êtres et les choses pour en saisir le sens au sein d’une structure qui est toujours en devenir ou en déclin.
Originality (Aesthetics) --- Logos (Philosophy) --- Living world --- Ontology
Choose an application
Choose an application
Tracing the thread of ""decreation"" in Chinese thought, from constantly changing classical masterpieces to fake cell phones that are better than the original.
Originality (Aesthetics) --- PHILOSOPHY / General --- ART / Criticism & Theory
Choose an application
L'insolite ne manque pas de se manifester dans les pratiques artistiques de façon souvent salutaire. En effet, quel serait l'intérêt d'un art qui ne chercherait pas à s'extraire de la répétition, du connu ou du déjà vu ? L'insolite dans l'oeuvre peut se manifester au travers d'un détail curieux, anachronique, ou de manière plus visible et transgressive. La présence de l'insolite dans l'art est souvent la marque d'une originalité voire d'une audace.
Originality in art --- Originality (Aesthetics) --- Creation (Literary, artistic, etc)
Choose an application
Ce volume explore le découpage en tant que mode de créativité contemporaine et important modèle mondial de production culturelle. Le terme découpage sert de conteneur ouvert pour une longue liste de termes et d'actions qui décrivent la combinaison et le réassemblage de motifs, fragments, images et idées existants d'origines diverses et déconnectés dans des entités nouvellement synthétisées. Refusant toute cohérence disciplinaire, ce livre rassemble des textes d'époques et d'origines multiples. Dans le même temps, les contributeurs partagent une urgence à remettre en cause la dichotomie de la création originale et de l'appropriation dérivée. De cette façon, le livre lui-même est un découpage d'essais et d'articles publiés précédemment qui, à leur proximité, permettent de multiples lectures. Il vise à traduire le sujet dans un discours sociétal plus large pour servir à la fois de source d'inspiration et de plateforme de réflexion critique This volume investigates the cut-up as a contemporary mode of creativity and important global model of cultural production. The term cut-up serves as an open container for a long list of terms and actions that describe the combination and reassembly of existing motifs, fragments, images, and ideas from diverse and disconnected origins into newly synthesized entities. Refusing any disciplinary coherence, this book assembles texts from multifarious eras and origins. At the same time, the contributors share an urgency to question the dichotomy of original creation and derivative appropriation. In this way the book itself is a cut-up of previously published essays and articles that in their proximity allow for multiple readings to arise. It aims to translate the topic into a wider societal discourse to serve as both a source of inspiration and a platform for critical reflection
Originality (Aesthetics) --- Originality in art --- Creation in art --- Cut-ups (Literary form) --- Collage
Choose an application
Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability --- Originality (Aesthetics) --- Création (Arts) --- Créativité --- Originalité (Esthétique)
Choose an application
In an era of intensifying globalization and transnational connectivity, the dynamics of cultural production and the very notion of creativity are in transition. Exploring creative practices in various settings, the book does not only call attention to the spread of modernist discourses of creativity, from the colonial era to the current obsession with ‘innovation’ in neo-liberal capitalist cultural politics, but also to the less visible practices of copying, recycling and reproduction that occur as part and parcel of creative improvization.
Creation (Literary, artistic, etc.) --- Originality (Aesthetics) --- Material culture --- Culture and globalization. --- Social aspects.
Choose an application
French literature --- Literary form --- Originality (Aesthetics) --- Canon (Literature) --- History and criticism --- Theory, etc. --- French literature - History and criticism - Theory, etc. - Congresses. --- Literary form - Congresses. --- Originality (Aesthetics) - Congresses. --- Canon (Literature) - Congresses. --- Acqui 2006
Choose an application
Aesthetics --- Theory of knowledge --- anno 1600-1699 --- anno 1700-1799 --- Aesthetics, Modern --- Knowledge, Theory of --- Origin (Philosophy) --- Originality (Aesthetics) --- History --- Philosophy
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|