Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het grootste deel van huidig onderzoek naar management praktijken, die gebruikt worden in hoger onderwijs, focust op organisatorische outcomes. Ons doel is om de relatie tussen enerzijds het “employee performance management ” (EPM) systeem en anderzijds de organisatorische performantie te identificeren, dit via de individuele performantie. Uit onze uitgebreide literatuurstudie kunnen we drie onderzoeksvragen genereren. : 1. “In welke mate is een EPM-systeem geïmplementeerd in hoger onderwijs?” 2. “Wat is de impact van een EPM-systeem op de performantie van het team binnen deze context?” 3. “Wat is de rol van de lijnmanager in deze context?”We konden een aantal interessante conclusies trekken uit dit onderzoek. Ten eerste kunnen we besluiten dat aandacht voor opvolging, onderdeel van een EPM-systeem (planning, opvolging en evaluatie), een positieve invloed heeft op organisatorische performantie. Ten tweede merkten we de positieve invloed op die verticale afstemming uitoefent op organisatorische performantie. Ten derde toonden we de positief mediërende rol van betrokkenheid en tevredenheid op de relatie tussen verticale afstemming en organisatorische performantie aan. Wanneer hoger onderwijs instellingen optimaal willen profiteren van een geïmplementeerd EPM-systeem, dienen ze een gevoel van betrokkenheid en tevredenheid te creëren bij hun medewerkers.
Betrokkenheid. --- Distributieve rechtvaardigheid. --- Employee performance management. --- Hoger onderwijs. --- Organisatorische performantie. --- S189-organisatiewetenschappen. --- Tevredenheid. --- Verticale afstemming. --- Welzijn.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|