Narrow your search

Library

UGent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
De impact van HRM op performantie in het hoger onderwijs. Een onderzoek naar de determinerende rol van het management
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het grootste deel van huidig onderzoek naar management praktijken, die gebruikt worden in hoger onderwijs, focust op organisatorische outcomes. Ons doel is om de relatie tussen enerzijds het “employee performance management ” (EPM) systeem en anderzijds de organisatorische performantie te identificeren, dit via de individuele performantie. Uit onze uitgebreide literatuurstudie kunnen we drie onderzoeksvragen genereren. : 1. “In welke mate is een EPM-systeem geïmplementeerd in hoger onderwijs?” 2. “Wat is de impact van een EPM-systeem op de performantie van het team binnen deze context?” 3. “Wat is de rol van de lijnmanager in deze context?”We konden een aantal interessante conclusies trekken uit dit onderzoek. Ten eerste kunnen we besluiten dat aandacht voor opvolging, onderdeel van een EPM-systeem (planning, opvolging en evaluatie), een positieve invloed heeft op organisatorische performantie. Ten tweede merkten we de positieve invloed op die verticale afstemming uitoefent op organisatorische performantie. Ten derde toonden we de positief mediërende rol van betrokkenheid en tevredenheid op de relatie tussen verticale afstemming en organisatorische performantie aan. Wanneer hoger onderwijs instellingen optimaal willen profiteren van een geïmplementeerd EPM-systeem, dienen ze een gevoel van betrokkenheid en tevredenheid te creëren bij hun medewerkers.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by