Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Not all collaboration is smart. Make sure you do it right. Professional service firms face a serious challenge. Their clients increasingly need them to solve complex problems--everything from regulatory compliance to cybersecurity, the kinds of problems that only teams of multidisciplinary experts can tackle. Yet most firms have carved up their highly specialized, professional experts into narrowly defined practice areas, and collaborating across these silos is often messy, risky, and expensive. Unless you know why you're collaborating and how to do it effectively, it may not be smart at all. That's especially true for partners who have built their reputations and client rosters independently, not by working with peers. In Smart Collaboration, Heidi K. Gardner shows that firms earn higher margins, inspire greater client loyalty, attract and retain the best talent, and gain a competitive edge when specialists collaborate across functional boundaries. Gardner, a former McKinsey consultant and Harvard Business School professor now lecturing at Harvard Law School, has spent over a decade conducting in-depth studies of numerous global professional service firms. Her research with clients and the empirical results of her studies demonstrate clearly and convincingly that collaboration pays, for both professionals and their firms. But Gardner also offers powerful prescriptions for how leaders can foster collaboration, move to higher-margin work, increase client satisfaction, improve lateral hiring, decrease enterprise risk, engage workers to contribute their utmost, break down silos, and boost their bottom line. With case studies and real-world insights, Smart Collaboration delivers an authoritative case for the value of collaboration to today's professionals, their firms, and their clients and shows you exactly how to achieve it.
Choose an application
Studieboek op hbo-niveau. Management en Organisatie biedt een volledige, praktijkgerichte en levendige kennismaking met het vakgebied organisatiekunde. Daarbij is veel aandacht geschonken aan actualiteit, wat tot uiting komt in de aansprekende artikelen en praktijkvoorbeelden. Dankzij de toegankelijke schrijfstijl is het boek een bondig alternatief voor de 'zwaardere' boeken over dit vakgebied.Dit boek volgt een model van Management & Organisatie dat als een heldere rode draad de noodzakelijke samenhang toont tussen de deelgebieden: strategie, management, structuur, cultuur, processen en medewerkers. De aandacht voor cultuur en het opzetten en verbeteren van klantgerichte processen wordt in drie hoofdstukken onderstreept.Ieder hoofdstuk begint met leerdoelen. In de tekst van het hoofdstuk zijn onderwerpen eveneens gegroepeerd in een logische opbouw. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een schematische samenvatting die ook weer is toegespitst op die leerdoelen. Met de oefenvragen kan het begrip van de leerstof direct worden getoetst. Dit maakt het boek ook uitstekend geschikt voor zelfstudie. ; Nieuw in deze editie: De tweede editie van Management en Organisatie is volledig geactualiseerd met nieuwe ontwikkelingen en passende praktijkvoorbeelden. In deze editie wordt, naast grote internationaal opererende ondernemingen, expliciet aandacht geschonken aan startende, kleine en middelgrote ondernemingen. Ook de invloed van ICT-ontwikkelingen en nieuwe organisatievormen worden besproken, zoals het agile organiseren, de holacractie en het Spotify-model.Daarnaast is er veel meer aandacht in het boek en op de digitale leeromgeving MyLab voor de koppeling met de praktijk. In het boek komen er meer cases, opdrachten en aansprekende voorbeelden terug, gericht op grote bedrijven, maar ook op het mkb en start-ups en voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt. MyLab is onder andere uitgebreid met teamoefeningen die docenten kunnen inzetten in de lessen en meer toetsvragen. Zo zijn er, naast de bestaande 600 multiplechoicevragen, nu ook 500 multiplechoicevragen beschikbaar die het inzicht toetsen. ; Doelgroep: Dit boek is specifiek geschreven voor hbo-studenten van opleidingen zoals Bedrijfseconomie, Management, Economie & Recht, Commerciële Economie, Small Business & Retail Management, Technische Bedrijfskunde en Facility Management. Daarnaast kan het ook goed gebruikt worden voor opleidingen zoals Personeel en Arbeid en technische opleidingen die het vak Management en Organisatie in hun curriculum hebben opgenomen. (Bron: website uitgever)
organisatiepsychologie --- Organisatieleer: management --- OF 1 2020-2021 --- VP MBA 2020-2021 --- OO Bedrijfsmanagement --- OO Bedrijfsmanagement (*) --- interne communicatie --- organisatiekunde --- management --- PXL-Handboeken --- PXL-Business 2020 --- 658.01 --- Organisatieleer --- Management --- OF 1 2021-2022 --- VP MBA 2021-2022 --- OF 1 2022-2023 --- VP MBA 2022-2023 --- OF 1 2023-2024 --- VP MBA 2023-2024
Choose an application
658 --- 65.01 --- 65.012.4 --- #SBIB:IO --- #SBIB:35H300 --- C3 --- gelegenheidspublicatie --- Vlerick, André (1919-1990) --- management --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Prise de décision Beslissen --- Organisation Organisatie --- Management Management --- Culture d'entreprise Bedrijfscultuur --- #KVHB:Management --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- bedrijfsorganisatie --- AA / International- internationaal --- 650 --- 650.1 )* MANAGEMENT --- organisatieleer --- organisatieprincipes --- bedrijfsvoering, effectiviteit --- bedrijven, management --- leiding geven --- Managementvaardigheden --- Organisatieleer: management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Organisatieleer: algemene werken --- Kunst en cultuur --- organisation de l'entreprise --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfskunde --- Organization theory --- Management --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Monograph
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|