Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Voor velen voelt ouderschap niet meer als vanzelfsprekend aan. Kinderen lijken ook minder aan te nemen van volwassenen en hebben minder ontzag voor ouders en andere opvoeders. Vaak nemen leeftijdgenoten de belangrijkste plaats in hun leven in. Zij zijn de nieuwe referentie van onze kinderen bij het vormen van hun gedrag, identiteit, normen en waarden. Dit alles wordt nog versterkt door de alomtegenwoordige sociale media. Kinderen raken daardoor in de war en de hechtheid van het gezin wordt ondergraven.In Laat je kind niet los legt dr. Neufeld uit hoe deze oriëntatie op leeftijdgenoten de natuurlijke leiderschapsrol van de opvoeders, die kinderen nodig hebben om zich ten volle te ontplooien en van hen te leren, ondermijnt. Een hechte band is de sleutel. Hij legt uit hoe je moeilijke situaties aanpakt en hoe je de relatie met je kinderen kunt versterken of herstellen. Zij ontwikkelen zich het best tot onafhankelijkheid en veerkracht vanuit die veilige relatie. Een kind moet zijn ouders vertrouwen en op hen kunnen leunen totdat het zelf een eigen persoon is geworden. Ouders moeten daarom weten hoe ze dat vertrouwen krijgen.https://www.standaardboekhandel.be/p/laat-je-kind-niet-los-9789022338650
Hechting --- Hechtingsstoornissen --- Opvoedingsproblemen --- Opvoedingspsychologie --- Ouderschap --- Relatie ouder - kind --- Hechting (psychologie) --- Relationele ontwikkeling --- Opvoeding --- Vertrouwen
Choose an application
Wanneer ben je een goede ouder? Het beeld dat sterk leeft in onze prestatiegerichte maatschappij is dat je er als ouder voor moet zorgen dat je kind zich kan ontwikkelen tot een zelfredzame en op alle vlakken succesvolle volwassene. Iedere ouder doet zijn uiterste best om aan die verwachtingen te voldoen. Maar voor de druk die dat met zich meebrengt hebben we in onze samenleving geen naam, zoals een burn-out de moeilijke relatie van een werknemer tot zijn werk beschrijft. In Goed genoeg? presenteert Inge De Waele geen bundeltje kant-en-klare opvoedadviezen. Wel leert ze ouders het spanningsveld tussen ouder en kind te omarmen. Het boek biedt ouders een nieuwe invalshoek om op constructieve wijze met conflicten in het opvoedingsproces om te gaan en helpt bij het ontwikkelen van de kunst om het gemeenschappelijke in de verschillen te ontdekken.
Opvoeding. --- Ouderschap. --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- opvoeding --- ouderschap --- Opvoeding --- Ouderschap --- 433 --- Opvoeding in de praktijk --- Parenthood --- Psychological aspects --- Kinderen --- Opvoedingspsychologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs
Choose an application
onderwijspsychologie --- opvoeding --- 37 --- 159.9:37 --- 419.3 --- Onderwijs --- Opvoedingspsychologie --- Pedagogische psychologie --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- 419.3 ) * PEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE --- onderwijs --- pedagogische psychologie --- Educational psychology --- psychologie --- Psychology
Choose an application
Teaching --- sociale opvoeding --- onderwijs --- opvoeding --- Educational psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- #gsdbP --- #GBIB:IDGP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Psychologie Psychologie --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- 419.3 --- onderwijspsychologie (ler) --- 432 --- Pedagogische psychologie --- Onderwijspsychologie --- Opvoedingspsychologie --- 37.022 --- persoonlijkheidsvorming --- onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- empathie --- persoonlijkheidsleer --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--?.022 --- 37.03 --- 371 --- 159.95 --- 159.94 --- 159.93 --- 37.022 Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--?.022 --- pedagogische psychologie --- #GGSB: Psychologie --- Psychologie
Choose an application
In the twenty-first century, being able to collaborate effectively is important at all ages, in everyday life, education and work, within and across diverse cultural settings. People are increasingly linked by networks that are not only means for working and learning together, but are also ways of maintaining social and emotional support. Collaborating with others requires not only elaborating new ideas together, but also being able to manage interpersonal relations. In order to design and facilitate effective collaborative situations, the challenge is therefore to understand the interrelations between social, affective and cognitive dimensions of interactions in groups.Affective Learning Together contains in-depth theoretical reviews and case studies of group learning in a variety of educational situations and taught disciplines, from small groups working in the secondary school classroom, to teams of medical students and more informal working groups at university level. Contributors provide detailed analyses of the dynamics of interpersonal relations and affects, in relation with processes of meaning and knowledge elaboration, including discussion of: the variety of social learning situations and experiences; social identities in group learning; emotion, motivation and knowledge elaboration; conflict, arguments and interpersonal tensions in group learning.Bringing together a broad range of contributions from internationally recognised researchers who are seeking to broaden, deepen and integrate the field of research on collaborative learning, this book is essential reading for all serious students of contemporary educational research and practice.
Affective education. --- Education --- Educational psychology. --- Emotions. --- Groepswerk --- Group work in education. --- Learning --- Opvoedingspsychologie. --- Team learning approach in education. --- Educational Psychology. --- General. --- Research. --- onderwijs en opvoeding. --- Social aspects. --- Affective education --- Educational psychology --- Emotions --- Group work in education --- Team learning approach in education --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O430 --- Learning teams --- Cooperative learning --- Group method in teaching --- Group teaching --- Teaching --- Feelings --- Human emotions --- Passions --- Psychology --- Affect (Psychology) --- Affective neuroscience --- Apathy --- Pathognomy --- Learning process --- Comprehension --- Psychology, Educational --- Child psychology --- Affective domain --- Affective learning --- Social aspects --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Leergedrag: emotioneel gedrag --- Learning -- Social aspects. --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|