Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De eigenheid en kracht van elk kind in de klas naar voren halen, de diversiteit in de groep benutten en de multi-etnische samenleving een plaats geven in de klassenpraktijk. Dat was de inzet van de leerkrachten basisonderwijs die deelnamen aan netwerken Intercultureel Leren in de Klas. Hun belangrijkste praktijkervaringen vormen het hart van dit JSW-boek. De leerkrachten gaven glans aan alledaagse en herkenbare klassensituaties door ze net even uit te tillen boven het gewone. Daardoor lukt het hen. Het zijn stuk voor stuk kleine stapjes op weg naar een veilig en positief klassenklimaat voor alle leerlingen.
Onderzoekend leren --- Insect --- Tuin --- Kriebelbeestje --- Natuur --- Sorteren --- rekenen --- wiskunde --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leerprocessen --- Realistisch rekenen --- Wiskunde --- 471.42 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Psychologie --- Rekenen --- wiskunde: didactiek lagere school --- Cognitieve opvoeding --- (zie ook: realistische wiskunde) --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs --- 454.6 --- 474.6 --- Adaptief onderwijs --- Brede school --- Controle --- Intercultureel onderwijs --- Intercultureel --- Klasorganisatie --- Klassenmanagement --- Multicultureel --- Schoolklimaat --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Dit onderzoeksrapport gaat niet over de thematiek van de gezinssocialisatie. De doelstelling van deze studie is om na te gaan hoe ouders het gezinssocialisatieproces invullen. Het is de bedoeling om hun visies op en hun interpretaties van dit proces te achterhalen. Dit betekent dat we nagaan wat ouders belangrijk vinden dat hun kinderen leren over overnemen. Het is hierbij niet de intentie om normatieve uitspraken over de socialisatieprocessen te doen, en bepaalde processen goed of af te keuren.
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- migranten --- gezinssociologie --- socialisatie --- Italy --- Flanders --- Belgium --- Morocco --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #SBIB:316.356.2H2230 --- Gezin 314.6 --- Vrouwenproblematiek 396 --- Migranten 325.11 --- 370.018 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Gezinnen : opvoeding --- Opvoeding : migranten --- Opvoeding : sociologie --- S2006791.JPG --- allochtonen --- geluk --- gender --- gezin --- godsdienst --- ouder-kind relatie --- Gezinssociologie: socialisatie, gezin als pedagogisch milieu --- 325 --- 159.94 --- 159.91 --- 392.5 --- 2 --- 159.92 --- 301.17 --- E-books --- Migranten --- Gezinssociologie --- Socialisatie --- 370
Choose an application
De omgang van leerkrachten met migrantenleerlingen is meestal problematisch en leidt maar al te vaak tot misverstanden en zelfs conflicten. Toch is degelijk onderwijs voor allochtone leerlingen een noodzakelijke voorwaarde om zich weerbaar op te stellen in onze samenleving. Even noodzakelijk echter is dat leerkrachten en pedaaagogen inzicht krijgen in de specifieke leefwereld van deze jongeren. Dit boek is gericht op de praktijk van de leerkracht en biedt heel wat pedagogische tips. Maar ook voor professionelen uit het integratiewerk , hulpverleners, medewerkers van interculturele organisaties en geïnteresseerden in de migrantenthematiek is deze handleiding een zinvol hulpmiddel om de kloof tussen allochtonen en autochtonen te verkleinen. (Bron: cover boek)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Intercultureel onderwijs. --- Lerarenopleiding --- Migrantenkinderen --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Onderwijs: allochtonen --- Onderwijs: anderstaligen --- Migration. Refugees --- didactische processen --- Didactics --- allochtonen --- communicatie --- Social welfare methods --- interculturele communicatie --- intermenselijke relaties --- migrantenproblematiek --- Belgium --- 450.9 --- 454.6 --- 474.6 --- Allochtone kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijs --- Migranten ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- didactiek --- leerlinggedrag --- onderwijspolitiek --- Overige onderwerpen --- 377 --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A9701A --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- intercultureel onderwijs --- migrantenonderwijs --- onderwijs aan allochtone groepen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- MBE Magazijn beneden --- Migrant-onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Migratie --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- 376.7 --- Cultuurverschillen --- Islam --- Leerlingen --- Methodiek --- Migranten --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Migratie. Vluchtelingen --- Didactiek --- België --- Marokkanen --- Turken --- 484.6 --- 450.9 ) Onderwijs - overige onderwerpen --- democratisering van het onderwijs --- migranten in het onderwijs --- 813 Methodologie --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 884.4 West-Europa --- 454.6 ) Migrantenonderwijs --- migranten --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Allochtonen --- Pedagogiek --- Leraren --- Allochtoon --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Migrantenkind --- Leraar --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond --- Immigrant girls --- Boys --- Education --- Book
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|