Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Toverstapels is een zelfcontrolerend spel waarbij kinderen spelenderwijs kunnen oefenen met het leren en automatiseren van zowel optel- en aftreksommen als tafels. Door de visualisatie van de sommen kunnen leerlingen snel en gemakkelijk zelf hiermee aan de slag met weinig tot geen hulp nodig van de leerkracht. Deze spellen kunnen gebruikt worden als aanvulling op de lesmethode en als remediëring bij langzame of moeizame rekenaars(https://www.schoolsupport.nl/nl/pageid/Toverstapels)
Hoofdrekenen --- Optellen(Bewerkingen) --- Aftrekken(Bewerkingen) --- wiskunde --- rekenen --- optellen --- aftrekken --- Games --- Rekenen --- Wiskunde --- Optellen --- Aftrekken --- Rekenen tot 20 --- Remediëring
Choose an application
Arithmétique --- Manuels scolaires --- Rekenkunde --- Schoolboeken --- 512 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Delen(Bewerkingen) --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Optellen(Bewerkingen) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Wiskunde --- Wiskundeoefeningen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Met dit originele rekenspel oefenen kinderen van leerjaar 2 op een speelse manier de maaltafels en andere sommen. Met je rekenpaard leg je zo snel mogelijk het traject af door de sommen juist op te lossen. De hinderniskaarten zorgen voor extra uitdaging.
Aftrekken(Bewerkingen) --- Kaartspelen --- Optellen(Bewerkingen) --- Rekenen --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Games --- Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Wiskunde --- Optellen --- Aftrekken --- Vermenigvuldigen --- vzw Kompanjon
Choose an application
Rekenen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Optellen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aftrekken --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Toveren --- 1e leerjaar l.o --- 475.4 --- Handboek/cursus --- aftrekken --- handboek --- optellen --- rekenen --- Wiskunde: handboek lagere school --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
basisonderwijs --- rekenen --- 475.4 --- schoolboeken --- wiskunde --- Aanvankelijk rekenen --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Lager onderwijs --- Optellen(Bewerkingen) --- Schoolboeken --- Wiskunde --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Aftrekken --- Handboek/cursus --- Optellen --- Wiskunde: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Rekenen --- Rekenen tot 10 --- Basisonderwijs
Choose an application
Zit in de kasten bij formulieren.
Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Remediëring --- Hoofdrekenen --- Rekenen tot 10 --- Buitengewoon lager onderwijs --- Differentiatie --- Rekenen --- Aanvankelijk rekenen --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het spelbord heeft 2 spelkanten. Kant 1 is bedoeld voor het eerste en tweede leerjaar. Kant 2 is voor kinderen vanaf het derde leerjaar. Beide spelkanten hebben hun eigen spelregels en vragenkaartjes. Met het spel leren en oefenen leerlingen spelenderwijs allerlei rekenonderdelen. Met getallenfiches gaan ze al rekenend over het speelveld. Onderweg beantwoorden ze vragen uit verschillende categorieën (getallenkennis, bewerkingen, meten, metend rekenen en meetkunde).
#PBIB:+111.54 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- lager onderwijs --- wiskunde --- 475.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Bordspelen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Metend rekenen --- Optellen(Bewerkingen) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Lager onderwijs --- Rekenen --- Wiskunde --- Didactisch materiaal --- rekenen --- 475.57 --- Rekenvaardigheden --- Spelen --- Rekenen: didactische spellen --- Wiskunde: didactische spellen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (Rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wiskunde --- 475.4 --- schoolboeken --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Differentiatie --- Optellen(Bewerkingen) --- Remediëring --- Wiskunde --- 475.52 --- 510.3 --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Wiskunde; ba.o --- Remediëring
Choose an application
Aftrekken(Bewerkingen) --- Begin van het schooljaar --- Bouwen --- Delen(Bewerkingen) --- Dieren --- Geld --- Getallenkennis --- Lager onderwijs --- Meetkunde --- Mensen --- Metend rekenen --- Optellen(Bewerkingen) --- Planten --- Realistisch rekenen --- Televisie --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Vraagstukken --- Vrijetijdsbesteding --- Wiskunde --- didactisch materiaal --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde: handboek lagere school --- didactische set --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde)
Choose an application
Zicht hebben op de manier waarop basisschoolleerlingen leren rekenen vormt een belangrijke voorwaarde voor het geven van goed rekenonderwijs. De uitgave Rekenen met hele getallen op de basisschool biedt pabostudenten een praktisch leerboek met opdrachten om zich de leerlijn voor het rekenen met hele getallen eigen te maken. Deze uitgave biedt houvast bij het opbouwen van vakdidactische kennis en vaardigheden bij het leren rekenen van basisschoolleerlingen. Alle aspecten van het rekenen met hele getallen komen aan bod. Het volledige leerproces van groep 1 tot en met groep 8 wordt gevolgd. Het boek bevat hoofdstukken over groeiend getalbegrip, rekenen tot twintig en tot honderd, tafels, hoofdrekenen, schriftelijk rekenen, schatten, getallen en getalrelaties en rekenen met rekenmachine. Het boek is toegespitst op de aankomende leerkracht doordat er naast de beschrijvingen van leerlijnen, per rekenonderdeel concrete voorbeelden van rekenactiviteiten uit gangbare rekenmethoden opgenomen zijn. Daarnaast worden een practicum op eigen niveau met een reflectie en praktijkopdrachten voor studenten gegeven. De laatste jaren is er een hausse aan uitgaven over rekenen in de basisschool: van het wonder dat rekenen heet tot rekenregels, van het oefenen van rekenvaardigheden tot rekenen als integraal onderdeel van ontwikkelingsgericht leren, maar ook van brede leer- en ontwikkelingslijnen rekenen tot digitale (reken)hersentrainers. Deze uitgave geeft op overzichtelijke wijze een dwarsdoorsnede van dit alles: rekenen met hele getallen wordt op een theoretische, didactische en praktische wijze uitgewerkt. Elk hoofdstuk start met een practicum dat dwingt tot bezinning en nadenken over de behandelde thematiek. Dan is er aandacht voor rekenactiviteiten met kinderen, zelf rekenopdrachten ontwerpen, vervolgactiviteiten bedenken, kennis ontwikkelen ten aanzien van oplossingsstrategien en zelf rekenopgaven oplossen.Vervolgens is er aandacht voor hoofdrekenen groep 5-8; groeiend getalbegrip voorschoolse Periode; rekenen tot tien, twintig, honderd; tafels in groep 4 en 5; schriftelijk rekenen in groep 6-8; schattend rekenen in groep 6-8; rekenen met de rekenmachine in groep 7-8 n getallen en getalsrelaties in groep 5-8. Het hele elementaire rekenproces met hele getallen passeert de revue. Nog nooit werd het vak rekenen zo aanstekelijk leuk gepresenteerd aan (aankomende) leerkrachten Inhoudsopgave : 1 Hoofdrekenen in groep 5-8 1.1 Een practicum als start: Hoofdrekenen 1.2 Wat is hoofdrekenen? 1.3 Drie vormen van hoofdrekenen 1.4 De hoofdrekenles 1.5 Literatuurtips 2 Groeiend getalbegrip in voorschoolse periode en groep 1 en 2 2.1 Een practicum als start: Verschillende getallen 2.2 (Voor)schoolse periode: ontluikende gecijferdheid 2.3 Prentenboeken 2.4 Tellen in groep 1 en 2 2.5 Tellen-en-rekenen in groep 2 (3) 2.6 Ideenboeken en werkbladen voor het rekenen met kleuters 2.7 Literatuurtips 3 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd in groep 3 en 4 3.1 Een practicium als start: Tovervierkanten 3.2 Rekenen tot tien, tot twintig en tot honderd 3.3 Rekenen tot tien 3.4 Rekenen tot twintig 3.5 Rekenen tot honderd 3.6 Literatuurtips 4 Tafels in groep 4 en 5 4.1 Een practicum als start: Rekenen in de basisschool van Walt Disney 4.2 De zin van het leren van de tafels van vermenigvuldiging 4.3 Verschillende fasen bij het leren van de tafels 4.4 Drie niveaus van opereren 4.5 Delen 4.6 Oefenen van de tafels 4.7 Tafeldiploma 4.8 Literatuurtips
Rekenen --- Basisonderwijs. --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- basisonderwijs --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- rekenen --- tafels --- 475.4 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Optellen(Bewerkingen) --- Schattend rekenen --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- Wiskunde --- Aftrekken --- Didactiek --- Optellen --- Vermenigvuldigen --- aftrekken --- didactiek --- opstellen --- schattend rekenen --- vermenigvuldigen --- Leerlijnen --- Doelen --- Tussendoelen Annex Leerlijnen --- Leerlijn --- Doelstelling
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|