Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

KBR (2)

UCLL (2)

DocAtlas (1)

Hogeschool Gent (1)

KADOC (1)

KDG (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (2)

dissertation (1)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2003 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Leefsleutels
Author:
Publisher: Z.p. KLBO Voortgezette Lerarenopleiding voor Buitengewoon Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Samen denken in beroep : een trainingsprogramma voor beroepsscholen en beroepsopleidingen
Author:
ISBN: 9033451492 9789033451492 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een student/cursist kan in een school of opleidingscentrum niet alles leren wat later op de werkvloer zal moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen zichzelf wel vaardigheden aanleren die hen zullen helpen om nieuwe of complexe problemen op te lossen. Even belangrijk als het aanleren van technische aspecten van een beroep is het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden en van een goede werkhouding. Deze vaardigheden moeten bewust worden getraind, en het liefst binnen de technische beroepsaspecten. 'Samen denken in beroep' is zo'n geïntegreerd trainingsprogramma dat leerlingen/cursisten en leerkrachten/opleiders bewust leert omgaan met hun denken, voelen en handelen tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werk. Het trainingsprogramma kan worden toegepast in opleidingscentra, in het beroepsonderwijs en in het buitengewoon onderwijs waar de leerlingen worden voorbereid voor de gewone werkvloer of de beschermde werkplaats. (Bron: covertekst)


Book
Geïntegreerde algemene en sociale vorming en ontwikkelingsdoelen ASV-BuSO-OV3
Author:
ISBN: 9044114581 Year: 2003 Volume: 1 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vakgerichte en schoolse benaderingen motiveren leerlingen uit het buitengewoon/speciaal onderwijs niet erg en zijn weinig functioneel. Geïntegreerde algemene en sociale vorming - GASV daarentegen biedt meer kan op slagen. GASV wordt opgebouwd rond thema's die terdege rekening houden met de mogelijkheden, de interesses en de leef- en belevingswereld van de jongeren. Een rijke, krachtige, uitnodigende, motiverende en werkelijkheidsnabije leeromgeving is daarbij essentieel. De thema's moeten de ontwikkelingsdoelen en de handelingsplanning voluit tot hun recht laten komen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by