Listing 1 - 10 of 149 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Schoolleiders --- Professionalisering --- 450.7 --- Opleiding en bijscholing --- #gsdbP
Choose an application
450.7 --- Basiscompetenties --- Competenties --- Leraren --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Competenties) --- (zie ook: Basiscompetenties)
Choose an application
Succesvolle coaches zijn meesters in het leggen en onderhouden van contact. Ze nemen echt de tijd om te luisteren. En ze hanteren een duidelijke structuur in hun gesprekken. Dat beschrijft Martie Slooter in Het geheim van een goede coach.Het boek behandelt de zeven fases van het coachingsgesprek stap voor stap. Door te werken met dit heldere model creëren coaches ruimte om verschillende interventiemethodieken toe te passen en optimaal gebruik te maken van hun expertise en intuïtie. Zo helpen zij gecoachten daadwerkelijk verder in hun leerproces.
450.7 --- Coachen --- Opleiding en bijscholing --- Coaching --- Personeelsmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Gesprekstechnieken --- gesprek --- Lerarenopleiding --- Gesprekstechniek
Choose an application
In de handleiding voor de mentor-coach staan concrete tips rond het uitbouwen van een coachingtraject. Daarnaast bevat ze achtergrondinformatie die de aangereikte oefeningen in het werkboek kaderen binnen het theortische discours; Elke oefening bevat ook extra materiaal om ze verder uit te diepen.
Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- mentoren --- lerarenopleiding --- reflectie (psychologie) --- Coachen --- Lerarenopleiding --- 450.7 --- Beginnende leraren --- Mentoren --- coachen --- KHCA --- mentoring --- onderwijs --- reflectie --- Opleiding en bijscholing --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Lerarenbegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Coaching --- Mentor
Choose an application
Coachen --- Lerarenopleiding --- Onderhandelen --- Coaching --- 450.7 --- Beginnende leraren --- Mentoren --- Opleiding en bijscholing --- coaching --- mentoring --- onderwijs --- reflectie --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- reflectie (psychologie)
Choose an application
Werk elke dag aan een kleine of grote verandering.Durf bekend terrein te verlaten.Denk aan wie je als leerkracht heel graag wilt zijn.Creëer je eigen verhaal.Zó blijf je een sterke leerkracht biedt je een praktisch concept om je motivatie voor je job in het onderwijs hoog te houden. Auteur Johan Dehandschutter heeft 35 jaar ervaring als leraar in het secundair onderwijs en 10 jaar als mentor van zijn startende collega?s. Hij legt in een heldere taal uit hoe motivatie werkt en hoe je die inzichten kunt toepassen in je eigen onderwijspraktijk. Het boek is een bruikbaar instrument met overzichtelijke schema's, puntsgewijze samenvattingen en praktische invulroosters. Het biedt inspiratie voor alle dimensies van het leraarschap. Met de bijgevoegde actiefiches kun je je motivatie concreet vormgeven. Het boek bevat verschillende getuigenissen van leerkrachten die hun eigen motivatie sterk hebben ontwikkeld.Neem dit boek mee in je boekentas. Het is geschreven in korte fragmenten zodat je er altijd, wanneer het je even past, een stuk motivatie uit kunt putten. (Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463440257/Zo-blijf-je-een-sterke-leerkracht)
leraren --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- Leraren --- onderwijsonderzoek --- lerarenopleiding --- motivatie --- Opleiding en bijscholing --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- lerarenberoep --- Lerarenbegeleiding --- Arbeidsmotivatie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Teacher education. Teacher's profession --- Motivatie --- Leraar --- Directie --- leraarschap
Choose an application
Choose an application
8-90-232-4381-6
lerarenberoep --- leraren --- Teaching --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- veranderingsmanagement --- Netherlands --- basiscompetenties --- 450.4 --- 450.7 --- Leraren --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijskunde --- Opleiding en bijscholing --- Leraar --- Directie
Choose an application
Praktijkonderzoek heeft inmiddels een plaats gevonden op opleidingen op hogeschoolniveau. Op de hogeschool Windesheim vindt er jaarlijks een symposium plaats voor studentonderzoek van de masteropleiding Speciale Onderwijszorg. Vijf van deze studentonderzoeken zijn ter gelegenheid van dit symposium, de zogenaamde Vlootschouw, gebundeld in dit boek. Naast de praktijkonderzoeken zijn ook een drietal docentbijdragen opgenomen. Zij gaan nader in op de meerwaarde van het uitvoeren van praktijkonderzoek. Wat heeft de student aan een praktijkonderzoek tijdens de opleiding en wat blijft hiervan over na het afronden van de studie? Welke waarde heeft het praktijkonderzoek voor de scholen en op welke manier kan het een plek krijgen in schoolontwikkeling? (Bron: covertekst)
Teachers --- Professional ethics --- Praktijkonderzoek --- Professionalisering --- 450.7 --- 489 --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Hoger onderwijs; algemeen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- Leraar --- Onderzoeksvaardigheid --- Directie
Choose an application
Van leraren wordt veel verwacht. Enerzijds zorgen voor onderwijs, anderzijds staan ze in voor de algemene opvoeding tot jongvolwassen burgers en heeft hun eigen persoonlijkheid een grote impact op leerlingen. Wie zijn leraren? Wie zouden ze moeten zijn? Een team van Nederlandse en Belgische specialisten brengt deze problematiek in beeld, na discussies met een zeer gevarieerde groep leraren, begeleiders en schoolleiders. (Bron: covertekst)
Listing 1 - 10 of 149 | << page >> |
Sort by
|