Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Politiek --- Opiniepeiling --- Opinie --- Overheid --- Vlaanderen
Choose an application
Choose an application
Handels- en nijverheidsorganisatie --- Organisation commerciale et industrielle --- Sciences appliquées --- Toegepaste wetenschappen --- Opiniepeiling --- Opinion publique --- 659.4
Choose an application
Opiniepeiling --- Methodologie --- Democratie --- Politiek --- Philosophy of science --- Methods in social research (general) --- Political sociology --- Statistical science --- Netherlands
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Political systems --- Netherlands --- 321.727 <492> --- 32.019.52 --- #VCV monografie 2004 --- Constitutionele monarchie. Democratische regeringsvormen--Nederland --- Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen --- Monarchy --- Public opinion --- Public opinion.. --- 32.019.52 Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen --- 321.727 <492> Constitutionele monarchie. Democratische regeringsvormen--Nederland --- Kingdom (Monarchy) --- Executive power --- Political science --- Royalists --- Public opinion.
Choose an application
Mener une enquête, interroger des personnes sur leurs opinions, leurs pratiques, leur situation, leur passé, etc., est une opération souvent coûteuse en temps et en moyens, et les résultats de cette approche quantitative peuvent se révéler décevants. Pourtant, il existe des méthodes efficaces pour réaliser le dépouillement d'une enquête et ne pas se contenter des résultats superficiels. Cet ouvrage présente et explique plusieurs méthodes, en particulier l'analyse factorielle des correspondances et la régression logistique, qui, en utilisant des logiciels disponibles, permettent d'exploiter en profondeur les données d'une enquête
Social surveys --- Sociology --- Enquêtes sociales --- Sociologie --- Methodology --- Méthodologie --- Enquêtes sociales --- Méthodologie --- 32.019.52 <44> --- 311 --- Enquêtes Onderzoek --- Techniques d'enquêtes Onderzoekstechnieken --- Résultats d'enquêtes Onderzoeksresultaten --- 311 Statistische methoden --- Statistische methoden --- 32.019.52 <44> Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Frankrijk --- Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Frankrijk --- Analyse de données --- SCIENCES SOCIALES --- METHODES STATISTIQUES
Choose an application
In de media komt het begrip 'publieke opinie', ook wel 'openbare mening' genoemd, vaak voor, soms in combinatie met begrippen als beeldvorming, imago of maatschappelijk draagvlak. Maar wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? De auteurs diepen de betekenis van dit complexe begrip uit en duiken in de geschiedenis van het denken over openbare mening. Ze gaan in op de verschillende deelnemers in de publieke opinie, de verschillende factoren in de totstandkoming ervan en de invloed van de publieke opinie op de media, de politieke agenda, het beleid en de uitvoering van besluiten. Ruime aandacht krijgt de manier waarop onderzoek naar de openbare mening wordt opgezet en uitgevoerd. Bureaus voor markt- en opinieonderzoek voeren veelal opinieonderzoek uit om vast te stellen wat de publieke opinie over een onderwerp is. Over de resultaten van dit onderzoek wordt vaak in de media gerapporteerd. In dit boek wordt besproken wat deze resultaten waard zijn en wat ze politici en communicatiewetenschappers opleveren
Media --- Publieke opinie --- Opinies --- Opiniepeilingen --- Sociologie --- Communicatie --- Beeldvorming --- #SBIB:309H271 --- 316.653 --- 316.653 Openbare mening. Publieke opinie --- Openbare mening. Publieke opinie --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Opinie --- Opiniepeiling --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Er gaat bijna geen week voorbij of de media en publieke opinie zijn plotseling in grote beroering over een nieuw ontstane kwestie of 'issue'. Hoe ontstaan hypes, scares, crises en andere omslagen in de publieke opinie en hoe kunnen betrokkenen hier beter mee omgaan? Het boek geeft een praktische en actuele kijk op de betrokken processen: hoe vind je de beste bondgenoten, wat is een goed betoog en hoe bereik je de media met indringende woorden, beelden en cijfers? Welke details zijn van belang en waar zitten de addertjes onder het gras? De auteur benadert 'kwesties' niet als een opeenstapeling van elementen die weinig veranderen, maar als een combinatie van patronen, waarin het geheel veel meer is dan de som van de delen. Het zijn juist vaak de kleine details die grote stemmingsomslagen kunnen veroorzaken
Publieke opinie --- Issue management --- Crisismanagement --- Reputaties --- Opinies --- Media --- Beeldvorming --- Opiniepeilingen --- #SBIB:309H1020 --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:309H270 --- Mediaboodschappen: algemene werken (met inbegrip van genres, taalgebruik en historiek) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Politieke communicatie: algemene werken --- Reputatie --- Opinie --- Opiniepeiling
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|