Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wanneer je opmerkt dat jouw jonge kind zich sneller ontwikkelt dan andere kinderen, roept dat vaak vragen op. Je kind leert razendsnel, neemt de wereld intens in zich op en lijkt het leven in een hogere versnelling te beleven. Wat een energie! Maar wat heeft je kind eigenlijk nodig in zijn of haar ontwikkeling? Dat is niet altijd makkelijk te doorgronden.Met wie bespreek je de ontwikkeling van je kind wanneer het zich anders ontwikkelt dan zijn leeftijdsgenootjes? En wat kun jij als ouder doen om je kind op jonge leeftijd te ondersteunen én uit te dagen?Dit boek biedt antwoorden, stelt vragen, geeft handige tips en staat bol van praktijkvoorbeelden, zodat jij jouw pientere kind beter kunt begrijpen.Esther Grit-Tegelaar begeleidt peuters met een ontwikkelingsvoorsprong en ondersteunt ouders daarbij. Als moeder van drie hoogbegaafde kinderen, kan ze bogen op zowel professionele als persoonlijke ervaringen.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/mijn-kind-heeft-haast-9789463193108
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Hoogbegaafdheid --- Meervoudige intelligentie
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Hoogbegaafdheid --- Meervoudige intelligentie
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Hoogbegaafdheid --- Meervoudige intelligentie
Choose an application
Ontwikkelingsvoorsprong --- Hoogbegaafdheid --- Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs --- k.o.
Choose an application
Orthopedagogics --- hoogbegaafdheid --- Hoogbegaafde kinderen --- Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- Hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Signalering --- Onderpresteren --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Peuters en kleuters die voorlopen in hun ontwikkeling ten opzichte van leeftijdsgenoten kunnen tegelijkertijd ingewikkeld en/of ongewenst gedrag laten zien. Het feit dat deze twee aspecten met elkaar verband houden is lang niet voor iedereen even duidelijk. Ondersteuning of correcties die bij de meeste kinderen goed werken, blijken bij deze kinderen weinig effect te hebben of zelfs tegengesteld te werken.Uitgangspunt van het boek Uitdagende peuters en kleuters uitdagen is om kennis en inzicht te geven in het gedrag en de behoeften van pientere peuters en kleuters. Daarnaast biedt het praktische handvatten voor een passende begeleiding van deze kinderen in de groep.In het boek wordt uitgelegd wat een ontwikkelingsvoorsprong is en hoe deze te herkennen. Er wordt beschreven hoe en waarom de ontwikkeling bij uitdagende peuters en kleuters anders verloopt dan bij andere kinderen. Hierbij wordt er een koppeling gelegd tussen diverse theorieën en de praktijk.Voorkomen is beter dan genezen. De auteurs geven een leidraad om preventief te kunnen handelen door een uitgebreide intake, een uitdagende omgeving en het stellen van doelen.Voor pientere peuters en kleuters met hardnekkig en ongewenst gedrag biedt het boek een praktische aanpak met ?De Pientere Blik?. Uiteenlopende gedragingen komen aan bod. Dit alles wordt verduidelijkt aan de hand van praktische voorbeelden. Uitdagende peuters en kleuters uitdagen is een boek dat aansluit bij de praktijk en bedoeld is voor alle professionals die voor peuters en kleuters werken en voor ouders van pientere kinderen.
Gedrag --- Gedragsprobleem --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Peuter --- Kleuter --- Hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingspsychologie --- Preventieve zorg --- Developmental psychology --- leermoeilijkheden --- kleuters --- peuters --- ontwikkelingsproblemen --- gedragsproblemen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- hoogbegaafdheid
Choose an application
Om hun talenten maximaal te kunnen ontplooien, moeten hoogbegaafde kinderen vroegtijdig onderkend worden. Dan kunnen ze een begeleiding en stimulering op maat krijgen. De typische ontwikkelingsproblemen van hoogbegaafde kinderen en adolescenten komen uitvoerig aan de orde, net als de diverse versnellingsen verrijkingsmaatregelen die op school kunnen worden toegepast. De basis van iedere opvoeding wordt in het gezin gelegd tijdens de vroege kinderjaren. Hoogbegaafde kinderen ontwikkelen zich anders. Daarom is het belangrijk dat ouders vroeg een inzicht verwerven in dit ontwikkelingsproces. Dit boek rekent af met enkele hardnekkige vooroordelen over hoogbegaafdheid, zoals: deze kinderen zullen er wel vanzelf komen, je houdt dit potje het best gedekt, zoniet krijg je onhandelbare en arrogante jongeren, deze kinderen zijn in alles goed en halen steeds de beste resultaten. Hoe verkeerd deze laatste opvatting wel is, wordt uitdrukkelijk behandeld in de hoofdstukken over onderpresteren. Nogal wat hoogbegaafde leerlingen worden onderpresteerders bij gebrek aan begrip en steun vanuit de omgeving. Dit proces is niet alleen dramatisch ter wille van de verminderde prestaties, maar vooral wegens het verwoestende effect op de persoonlijkheid van het kind.
Hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen --- Gifted children --- Education --- Psychology --- Hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Onderpresteren --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Het onderwijsaanbod voor kinderen die het leren makkelijk afgaat, ligt minder voor de hand: het gaat toch goed? Waarom zou je er een probleem van maken? Maar elk kind heeft behoefte aan lesaanbod op eigen niveau. Wordt aan die behoefte onvoldoende voldaan, dan kunnen problemen ontstaan. Kinderen die sneller dan gemiddeld leren, maar zich aanpassen aan het gemiddelde, functioneren onder hun niveau. Dat kan problemen geven op het gebied van leervaardigheden (ze verleren het leren), motivatie, sociale vaardigheden en zelfbeeld. Bij niet aanpassen kunnen ze uit verveling hinderlijk gedrag vertonen of veel tijd met hun gedachten ergens anders zijn.
462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Basisonderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kleuters --- Orthopedagogics --- zorgverbreding --- hoogbegaafdheid --- lager onderwijs --- Primary education --- Leerstrategieën --- Differentiatie --- Leerstrategie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|