Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek Ontwikkelingspsychologie voor Zorg en Welzijn biedt informatie over de menselijke ontwikkeling en gaat daarnaast specifiek in op cliënten met een beperking, bij wie de ontwikkeling anders verloopt.De lezer, student of professional in de zorg krijgt een compleet beeld van hoe de ontwikkeling anders dan gebruikelijk kan verlopen, omdat zowel theoretische als praktische informatie steeds gecombineerd wordt. Alleen met de juiste kennis kunnen cliënten die zorg nodig hebben, op een goede manier begeleid worden, en dat is het uiteindelijke doel van dit boek. De vele praktijkvoorbeelden geven richting bij het inschatten van en handelen tijdens cliëntsituaties die als moeilijk of uitdagend kunnen worden ervaren.Dit boek is tot stand gekomen met dank aan professionals, psychologen en orthopedagogen van zorginstellingen en instanties uit de beroepspraktijk zoals Cordaan, Bartiméus, Ons Tweede Thuis, Rutgers Kenniscentrum Seksualiteit en de Vrije Universiteit Amsterdam. Het boek levert precies die kennis waar de beroepspraktijk om vraagt, en is daarom een uitstekende bron van informatie.https://www.standaardboekhandel.be/p/ontwikkelingspsychologie-voor-zorg-en-welzijn-9789082998771
Ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsprobleem --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Diversiteit --- Ontwikkelingslijn --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie voor het basisonderwijs selecteert met de grootste zorg de belangrijkste ontwikkelingsdomeinen en ontwikkelingstheorieën relevant voor de basisschool (kleuter- en lager onderwijs). Door de vele voorbeelden uit het dagelijkse schoolgebeuren gegrepen, de talrijke observatietips en de tips voor de leerkracht is dit boek heel toegankelijk en zie je als lezer duidelijk de verbanden met de praktijk van de basisschool. Op die manier biedt het boek leerkrachten (al dan niet in opleiding) diverse mogelijkheden om het gedrag van kinderen gerichter te observeren en de beginsituatie van klas en leerling beter te bepalen. Dankzij een grondiger kennis van de ontwikkeling van kinderen (met bijbehorende problemen) kunnen leerkrachten een betere didactiek uittekenen en lesdoelen gerichter formuleren. De opbouw van het boek gebeurde in thema?s (ontwikkelingslijnen per onderwerp) omdat het onderwijs vaak thematisch naar kinderen kijkt. Enkele voorbeelden: de ontwikkeling van lichamelijke functies en gezondheid, de ontwikkeling van het brein en breindidactiek, de ontwikkeling van de intelligentie en presteren op school, de ontwikkeling van het psychisch functioneren en welbevinden op school, ... Elk hoofdstuk biedt de lezer concrete leerdoelen, opdrachten, samenvattingen en kernwoorden om de inhouden beter te kunnen verwerken. Op die manier is het ook mogelijk om op zelfstandige basis de inhouden van het boek door te nemen (bijvoorbeeld voor studenten afstandsonderwijs). Daarnaast is het boek verrijkt met tal van videofragmenten, oefeningen en toepassingen op het digitale leerplatform Sofia. (flaptekst)
Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Observatie --- Ontwikkelingslijnen --- Basisonderwijs --- Lichamelijke ontwikkeling --- Brein --- ADHD --- Waarneming --- Motorische ontwikkeling --- Denkontwikkeling --- Reflectie --- Intellectuele ontwikkeling --- Prestaties --- Hoogbegaafde kinderen --- Taalverwerving --- Taalproblemen --- Persoonlijke ontwikkeling --- Identiteitsontwikkeling --- Genderidentiteit --- Morele ontwikkeling --- Hechting --- Hechtingsproblemen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Autisme --- Psychosociale ontwikkeling --- Welbevinden --- Faalangst --- Agressie --- Developmental psychology --- Kindergarten --- Primary education --- ontwikkeling van het kind --- basisonderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- Kind --- Ontwikkelingslijn --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Prestatie --- Hoogbegaafdheid --- Taalprobleem --- Waardevorming --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociaal leren --- Spel --- Onderwijs --- Patiënt --- Autismespectrumstoornis --- 772 Basisonderwijs
Choose an application
De noordenwindheks is een 'dubbelboek' over twee in elkaar grijpende levens. Je kunt zelf kiezen met welk verhaal je begint. Rifka Verdigaal woont met haar oom op een etage waar honderden klokken staan. Ze heeft een geweldige fantasie, maar ze is ziek. Als haar ziekte erger wordt, moet ze naar het ziekenhuis. Daar komt ze in een kamer te liggen met een jongen, Mori. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Ze kan hem dus niet zien, maar wel met hem spreken. Ze gaat hem verhalen vertellen, en zo leren ze elkaar kennen op een heel bijzondere manier. Mori Brunèl is verlegen - zó verlegen dat hij voortdurend dingen kapotmaakt. Tot overmaat van ramp wordt hij ziek en moet naar het ziekenhuis. Hij komt in een kamer te liggen met het meisje Rifka. Maar ... hij kan haar niet zien. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Zo leert hij haar kennen op een heel bijzondere manier: door de verhalen die ze elkaar vertellen.
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Kindergarten --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- kindvolgsysteem --- klasscreening --- motorische vaardigheden --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- motoriek --- 471.4 --- 616.5 --- Betrokkenheid --- Bewegingsopvoeding --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- Bewegingsproblemen --- Concordantielijnen --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- Motoriek --- Motorische vaardigheden --- Observatielijsten --- Ontwikkelingslijn --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingsorganen --- kindvolgsystemen --- kleuters --- ontwikkelingsdoelen --- 796.041 --- Bewegingsonderwijs --- Brochure --- Observatietechnieken --- 471.5 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- Bewegingsopvoeding: didactiek kleuterschool --- Kindvolgsysteem: kleuters --- didactiek --- Didactiek; algemeen --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Leerplannen --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Ontwikkelingsdoel --- Leerplan --- Kind
Choose an application
Kijk, Kies, Doe is vooral een praktisch boek. Het gaat niet alleen over wat u in het omgaan met kinderen in de eerste levensjaren kunt doen. U vindt er ook aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt stimuleren. Wat zijn nu goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ? Allemaal vragen over het hoe, waar in Kijk, Kies, Doe rekening mee is gehouden. De activiteiten kunt u zonder veel extra inspanning en voorbereiding organiseren. Op een speelse wijze en met plezier! Want plezier voor u en het jonge kind is de belangrijkste voorwaarde voor verdere ontwikkeling. (Bron: www.educatieshop.nl)
Schoolbooks - Didactic material --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontwikkeling --- Peuters --- kleuters --- Ontwikkelingsmaterialen (Speelleermiddelen) --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Didactiek; algemeen --- Ontwikkelingslijnen --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- Wiskundige initiatie --- Logisch denken --- Motoriek --- Bewegingsopvoeding --- Tekenen --- Beeldopvoeding --- Taalopvoeding --- Spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Ontluikende geletterdheid --- Oriëntatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Lichaamsschema --- Waarneming --- Auditieve discriminatie --- Visuele discriminatie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfbeeld --- Relaties tussen kinderen --- Spelontwikkeling --- Zelfstandigheid --- Handelingsplannen --- Speelleerkansen --- Didactics of Kindergarten --- ontwikkeling --- ontwikkeling van het kind --- psychomotorische ontwikkeling --- sensomotorische ontwikkeling --- emotionele ontwikkeling --- kleuterdidactiek --- sociale ontwikkeling --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Ontwikkelingslijn --- Handelingsplan --- Beeldeducatie --- Auditieve ontwikkeling --- Speelleerkans --- Woordenschat --- Didactics of social education --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|