Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Leerkrachten willen met hun leerlingen vooropgestelde ontwikkelingsdoelstellingen bereiken. Het is niet altijd duidelijk wat de beste weg daarnaartoe is. Zeker niet voor leerlingen met beperkingen, zowel in buitengewoon/speciaal onderwijs als in het gewoon/regulier onderwijs. Deze publicatie geeft een beeld van hoe doelgericht kan worden gewerkt met deze leerlingen. Het hoofddoel is de kinderen te stimuleren in hun ontwikkeling. Daarom moet eerst worden bepaald wat belangrijk voor ze is. Het uitgangspunt is de beeldvorming van het kind. Hierbij spelen de verwachtingen van kinderen, ouders en maatschappij hun rol. Het hoofddoel moet worden bewaakt door gericht te werken. Dat kan door subdoelen te bepalen en te kaderen in het cyclisch en dynamisch proces van handelingsplanning. Daarop volgt de concrete uitwerking op school-, groeps- en kindniveau. Een uitgebreid deel van het boek is besteed aan een volledig uitgewerkt voorstel om ontwikkelingsdoelen te implementeren binnen een handelingsplanning.
Emotionele ontwikkeling --- Eindtermen --- Gehandicapten. --- Buitengewoon onderwijs --- Vlaanderen. --- Didactics --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- didactiek --- BUITENGEWOON ONDERWIJS -- 373 --- VLAANDEREN -- 373 --- ONTWIKKELINGSGERICHT WERKEN -- 373 --- Eindtermen ; buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Special education --- Learning disabilities --- Children with disabilities --- Education --- Development --- kinderen met beperkingen --- leerstoornissen --- 460.8 --- inclusief onderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- buitengewoon onderwijs (ler) --- 37.02 --- Didactiek --- Doelen --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsgericht werken --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogie --- Handelingsplannen --- Inclusief onderwijs --- Zorgverbreding --- 474.23 --- 376 --- 371.3 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes --- Vlaanderen --- Gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsdoelen --- Eindterm --- Kind met een handicap --- Handelingsplan --- Ontwikkelingsdoel --- Emigratie --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|