Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
NBD BiblionMart SeerdenVerzameling van honderd oude en nieuwe spelletjes ter bevordering van ontspanning en concentratie van kinderen in een groep. De spelletjes zijn gerubriceerd in de afdelingen: Vermindering spanning en onrust, Waarnemingsspelletjes, Kim-spelletjes (onder andere ook waarneming), Redactie- en concentratiespelletjes en Concentratie- en bewegingsspelletjes. De spelletjes kunnen gedaan worden met relatief weinig hulpmiddelen en met een minimum aan voorbereidingstijd. De beschrijving is eenvoudig, to the point en - waar nodig - voorzien van muziekschrift. Eenvoudige openlijntekeningen wisselen de tekst af. Spelletjes met titels als: Orkestrepetitie, Tomatensla, Koning Koest, Blinde kassiers, Wie ben ik?, Ribbel-Dibbel en Blinde acht zullen vele kinderen van zes tot zestien jaar aanspreken. De ervaring leert dat het achter de hand hebben van de meeste van de hier beschreven spellen menig 'dood' moment in een klas, bij het jongerenwerk en in de thuissituatie in korte tijd nieuw leven in kan blazen. Handige verzameling binnen iedere relatie met kinderen!
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- Didactics of primary education --- groepsvorming --- spellen --- Spelen --- 456.78 --- 616.01 --- 622.1 --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Ontspanning --- Waarneming --- 415.4 --- Concentratiespelen --- Ontspanningsspelen --- Reactiespelen --- Lichamelijke opvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Hogere geestelijke functies --- groepsspelen --- student-tutoring --- Kinderen. --- D31031.jpg --- onspanningspelen --- concentratiespelen --- Ontspanningsoefeningen --- Ergotherapie --- Concentratiestoornissen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Waarnemingsoefeningen --- 796.1 --- Spelregels --- 433.6 --- Spel --- Ontspanningsoefening --- Bewegingsspel --- Concentratiestoornis
Choose an application
Er bestaat geen spontaner en nieuwsgieriger wezen dan een kind. Maar kinderen die opgroeien, verliezen soms heel snel die natuurlijke spontaniteit. 'Halt! Even ademen' is een concreet handboek voor begeleiders en kinderen in en buiten de school om weer adem te halen en zichzelf te vinden.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- yoga --- meditatie --- Yoga ; kinderen --- Meditatie ; kinderen --- Yoga --- Exercises --- Handbooks, manuals, etc. --- Meditation --- Therapeutic use --- Alternative medicine --- Physical therapy for children --- Didactiek van sport en spel --- Fysiotherapie. Alternatieve geneeswijzen --- 460 --- basisonderwijs --- didactiek --- kinderen --- 478.4 --- Meditatie --- Ontspanningsoefeningen --- Relaxatie --- 796.04 --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Yoga : basisonderwijs --- Ontspanningsspelen --- 158.27 --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- zelfbewustzijn --- 616.2 --- Ademhaling --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- ontspanningsoefeningen --- 477.8 --- ontspanning --- orthopedagogiek --- Gezondheidseducatie --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Levenskunst --- Zelfbewustzijn --- Emoties --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek --- Emotie --- ademhalingsoefeningen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
NBD BiblionR.J. Volgers-DekkerEenvoudige, aantrekkelijke rustgevende spelletjes en oefeningen voor kinderen van 3-8 jaar die onrustig zijn door hun aanleg of voor kinderen die in momenten van rust de vele opgedane ervaringen kunnen verwerken. Diverse thema's komen aan de orde zoals beweging, rust, zintuigen, onderzoeken, concentratie, muziek en beweging. De spelletjes worden duidelijk uitgelegd en er worden meestal varianten aangegeven. De voorwaarden en het belang van rust en ontspanning voor de ontwikkeling van het kind wordt aan ouders en opvoeders helder uitgelegd in een stukje theorie met praktische toepassing. De gedachten van Montessori, Vrije School en Reggio Emilia zijn goed herkenbaar. Sfeervolle zwartwitte houtskool/aquarelachtige illustraties sluiten goed aan bij de beschreven spelletjes. De tweekoloms tekst en de ruime bladspiegel zijn aantrekkelijk. De bijlage bevat een literatuurlijst en muzieksuggesties. De auteur is opvoedkundige en ontspanningspedagoge. Zij is werkzaam als vakdocent op een school voor minder begaafde leerlingen in Stuttgart; zij publiceerde reeds tien boeken. Deze uitgave is bruikbaar in kinderdagverblijven, in de onderbouw van het basisonderwijs en het speciaal onderwijs.
spellen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- relaxatie --- Spelen --- 622.1 --- Bewegen op muziek --- Kennismakingsspelen --- Natuurbeleving --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spelen(Kinderspelen) --- Zintuigen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Bewegen --- Geluiden --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Muziek --- Ontspanning --- Ontspanningsspelen --- Reuk --- Smaak --- Speelplaats --- Tastzin --- Waarneming --- Waarnemingsoefeningen --- Zintuiglijk spel --- 477 --- Handboek/cursus --- 796.1 --- Ontspanningsoefeningen --- Relaxatie --- 433.6 --- 051526.jpg --- Ontspanningsspelletjes: kleuters --- Kinder- en gezelschapsspelen --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- spelactiviteiten --- Concentratie --- Bewegingsspelen --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- zintuigen --- bewegingsopvoeding --- Spel --- Bewegingsspel --- Waarnemingsoefening --- Kennismakingsspel
Choose an application
100 praktisch uitgewerkte muziek- en geluidsspelletjes, verdeeld over 10 categorieën, voor alle leeftijdsgroepen. Naast bekende categorieën als luisterspelen, concentratiespelen, expressiespelen en bewegingsspelen bevat dit boek ook geheel nieuwe spelvormen als ontspanningsspelen, klankspelen, interculturele spelen en spelprojecten. De meeste spelletjes dienen om sociale vaardigheden te ontwikkelen met muzikale middelen: leren luisteren, zich concentreren, zich creatief uiten, leren samenwerken enz. Bij sommige categoriën worden eveneens meer muzikale vaardigheden ontwikkeld. (Bron: uitgeverscatalogus)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muziek --- spellen --- Didactics of primary education --- 642 --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- 456.77 --- 622.1 --- Improvisatie --- Intercultureel --- Intercultureel-spel --- Luisteren-spelletjes --- Muziek --- Spel --- Spel-concentratie --- Spel-kennismaking --- Spel-muziek --- basisonderwijs --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- dans- en bewegingsspelen --- didactiek --- expressie- en improvisatiespelen --- muzikale opvoeding --- spelen --- interculturele spelen --- kaart- en bordspelen --- 477.7 --- klankspelen --- Handboek/cursus --- Dansen --- muziekspelen --- improvisatie --- ontspanningsspelen --- intercultureel --- ritmespelen --- intercultureel-spel --- spelprojecten --- luisteren-spelletjes --- spel --- spel-concentratie --- spel-kennismaking --- spel-muziek --- Afrika --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Intercultureel onderwijs --- Klanken --- Luisterspellen --- Marokko --- Muziekinstrumenten --- Muziekspelen --- Muzikale opvoeding --- Ritmiek --- Spelen --- Suriname --- Turkije --- 796.13 --- Spelbegeleiding --- Muziek: lagere school --- (zie ook: jazzdans) --- (zie ook: Mondiale vorming) --- 78.71 --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- bewegingsspelen --- circus --- concentratiespelen --- dansspelen --- kermis --- luisterspelletjes --- spelletjes --- vier jaargetijden --- wereldmuziek --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|