Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociale beïnvloeding biedt een eerste kennismaking met de belangrijkste facetten van de sociale psychologie. Het werk probeert te antwoorden op het hoe en het waarom van menselijk sociaal gedrag en de invloed die wij op elkaar uitoefenen.In deze tweede volledig herziene editie is ieder hoofdstuk herwerkt en aangevuld op grond van recente theoretische en methodologische ontwikkelingen
Sociale psychologie --- Gedrag --- Psychology. --- Psychology, Social. --- attitude --- Social psychology --- autonomie --- onmacht --- sociale psychologie --- agressie --- macht --- hulpverlening
Choose an application
residentiële hulp --- machtspatronen --- groepsbegeleiding --- onmacht --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- macht
Choose an application
603.1 --- filosofie --- sterven --- Filosofie --- dood --- geneeskunde --- levensverwachting --- onmacht --- Medische ethiek
Choose an application
613.3 --- casuïstiekmethode --- dilemma's --- hulpverleners --- hulpverlening --- onmacht --- verzorgende beroepen --- zorgverlening --- arbeidsbelasting --- coping --- emoties --- machtspatronen --- verpleegkunde --- waardenbeleving --- Beroep en opleiding
Choose an application
? Aangrijpende novelle met een onverwachte afloop? Magnifieke prenten die de onmacht van de personages weerspiegelen? Een koesterboek voor volwassenenEen pakkend verhaal over liefde en dementie.Een man en een vrouw zitten bij de dokter. De vrouw is teleurgesteld, haar man lijkt zo afwezig. Ze vraagt zich af of hij, die haar zo graag schilderde, haar nog wel ziet staan. Ze kijkt terug op hun leven en hun reizen. De vrouw wil de man terug uit de verhalen die ze vertelt. Maar waar is hij? En valt hij nog terug te halen?https://eenhoorn.be/boek/de-vrouw-van-de-schilder/
Illustraties --- Illustratietechnieken --- Boekillustratie --- Herinneringen --- Geheugenstoornissen --- Relaties --- Dutch literature --- Illustratie --- Illustratietechniek --- Herinnering --- Geheugenstoornis --- Relatie --- Dementie --- Onmacht --- Liefde --- Novelle --- Verhaal --- Voorleesverhalen
Choose an application
C6 --- krant --- lager onderwijs (x) --- vrede --- vredesopvoeding --- 307.4 --- Conflicten --- Dagbladen (Kranten) --- Emoties(Gevoelens) --- Geweld --- Macht --- Sociale wetenschappen --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 478.1 --- 478.9 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Brochure --- Emoties (Gevoelens) --- Lager onderwijs --- Onmacht --- Pesten --- Vrede --- Vredesopvoeding --- Macht en onmacht --- Agressie --- Vredesweek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Sociaal conflict --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Onmacht is ons onvermogen om grip te krijgen op ons onvermogenJaap van 't Hek en Leike van Oss schrijven graag over wat zij om zich heen zien, maar waar nog geen taal voor is. In Onmacht duiken ze in de taaie, moeilijk pakbare en niet makkelijk te hanteren veranderingen die ontstaan als de fundamenten van samenleven en organiseren gaan schuiven. De onmacht die onze maatschappij en organisaties binnensijpelt. Zij beschrijven hoe moeilijk het is voor mensen om uit dat type onmacht weg te komen en hoe moeilijk het is voor bestuurders en managers om het gevoel van onmacht in organisaties op te lossen.Onmacht is improductief en destructief. Er is niemand die ernaar verlangt en het zit ons geweldig in de weg. De auteurs zijn niet zo naïef dat ze denken dat alle onmacht de wereld uit kan. We produceren het vaak zelf, door hoe we organiseren, veranderen, samenwerken, denken en doen. We kunnen er daarom wel iets aan doen. Zonder naïviteit, maar met nieuwsgierigheid en een meervoudige blik, nemen Jaap van 't Hek en Leike van Oss onmacht onder de loep. Verwacht geen eenduidige oplossingen of eenvoudige antwoorden. Daarvoor is de materie te complex. En als er simpele antwoorden waren, hadden Jaap en Leike nooit de moeite genomen om zich erover te buigen.Jaap van 't Hek en Leike van Oss zijn organisatieadviseurs en auteurs. Onmacht is hun vijfde boek. Eerder schreven zij onder meer Onderweg, dat door de Ooa (beroepsvereniging voor organisatiekundigen en -adviseurs) werd uitgeroepen tot Boek van het Jaar. Het stond tevens op de shortlist voor Managementboek van het Jaar. Bron : http://www.bol.com
Samenleving --- Onmacht --- Organisatiemanagement --- Organization theory --- bedrijfskunde --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB: --- 316.4.052 "18/19" --- 316.4.052 "18/19" Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties--Hedendaagse Tijd --- Integrerende processen. Sociale controle. Sociale sancties--Hedendaagse Tijd --- Organisatiesociologie: algemeen
Choose an application
Zo schreeuwt Bela tegen Belo. Grote, boze Bela is de baas. Hij beveelt Belo de zware stenen bovenop de berg te helpen duwen. Het is een zwaar karwei. Belo, een klein broos figuurtje doet angstvallig wat Bela zegt. Maar het lukt hem niet. Op een dag wil Belo niet meer. Bela beseft dat hij er dreigt alleen voor te staan. Zo ontstaat een creatieve samenwerking. Mét resultaat.
Dutch literature --- helpen (themawoord fictie) --- bang zijn (themawoord fictie) --- clowns (themawoord fictie) --- slim (themawoord fictie) --- taal (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Macht --- Onmacht --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Machtsmisbruik. --- Vrede. --- #PBIB:+105.91 --- #PBIB:+107.22 --- jeugdliteratuur --- kort verhaal --- machtsstructuren --- prentenboek --- vrede --- 858 Geweld --- 861 Vredesbeweging --- 862 Vredesopvoeding --- 863 Pacifisme --- 478.1 --- macht --- vredesopvoeding --- Conflicten --- Emoties(Gevoelens) --- Fiction --- Geweld --- Jeugdboeken --- Agressie --- Emoties (Gevoelens) --- Vredesopvoeding --- kinderen 4-8 jaar --- onmacht --- prentenboeken --- samenwerking --- Gevoelens- gedrag --- Machtsmisbruik ; verhalen --- Machtsmisbruik --- Prentenboeken ; informatief --- Prentenboeken ; verhalend --- Macht : prentenboek --- Onmacht : prentenboek --- Weerbaarheid - prentenboek --- Prentenboek 6+ --- 000382.jpg --- Baas spelen --- Gedrag --- Omgang met anderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding
Choose an application
Sam is een jongen zoals er vele jongens zijn, en ook meisjes. Soms denkt Sam dat hij alles kan. En durft hij ook alles. Hij zweeft dan in zijn hoofd en krijgt het hoog in zijn bol. Dat vinden anderen niet leuk. Maar soms voelt Sam zich helemaal niet lekker. Hij is die dag lusteloos, verdrietig, zelfs angstig. Dan kruipt hij liever weg in bed. Hij wil het liefst alleen zijn. Dat vinden anderen ook niet leuk.Dit prentenboek helpt om ervaringen van almacht en onmacht bij kinderen en volwassenen bespreekbaar te maken. Deze gevoelens gaan soms voorbij, maar ze kunnen ook geregeld terugkeren of blijven overheersen. Ze ondermijnen dan het welbevinden van het kind of de volwassene.Ouders, grote zus en broer, juffen en meesters, begeleiders, hulpverleners, & krijgen op een website toegelicht wanneer, waarom en hoe ze dit boek kunnen gebruiken. Ze vinden er ook suggesties en werkbladen.
stemmingen --- depressie --- kinderen --- kinderboeken --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- 467 --- bipolaire stoornissen --- Emotionele stoornissen ; kinderen --- Prentenboeken ; informatief --- Gelukkig zijn ; verhalen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 616.2 --- Kinderen --- Emoties --- Onmacht --- Hulpverlening --- Stemmingen --- Volwassenen --- Kind --- Emotie --- Humeur --- Volwassene --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- angst --- verdriet
Choose an application
1 op de 4 kinderen komt in aanraking met een of meerdere vormen van geweld in het gezin, door ruzies, (v)echtscheiding, partnergeweld, overmatig straffen, onmacht van de ouders... Dit laat bij elk kind sporen na, ook als ze enkel getuige zijn. Bij jonge kinderen missen we geregeld de signalen van intrafamiliaal geweld. Vaak omdat we niet weten hoe we met jonge kinderen over dit thema kunnen spreken en omdat jonge kinderen weinig taal hebben om te verwoorden wat er in hen omgaat. Babo is een methodiek om met jonge kinderen (3-8 jaar) in gesprek te gaan over het gezin, kinderen weerbaarder te maken (preventie) en geweld in het gezin bespreekbaar te maken (interventie). Babo geeft je de mogelijkheid om ook de allerkleinsten aan het woord te laten, individueel, in groep of samen met het gezin. De methodiek van Babo is ontwikkeld voor alle professionals die beroepsmatig met jonge kinderen in aanraking komen (leerkrachten, hulp- en zorgverleners). Centraal in de methodiek staat de figuur Babo. Hij nodigt jonge kinderen uit om stil te staan bij het leven in een gezin en geweld in het gezin bespreekbaar te maken. Aan de hand van tekeningen, doe-opdrachten, een handpop en verhalen met Babo in de hoofdrol, vertellen jonge kinderen over de afspraken en gewoonten in hun gezin, over fjne en moeilijke gezinssituaties en over hun ervaren emoties. Babo oefent met jonge kinderen in het kunnen aangeven van grenzen en opkomen voor zichzelf in het gezin. Bovendien reikt Babo je concrete tools aan om zorgwekkende gezinssituaties en intrafamiliaal geweld vroegtijdig te detecteren en te bespreken met kinderen en ouders. Met de aangereikte werkvormen kan je een aanbod op maat uitwerken en integreren in de dagelijkse werking met jonge kinderen.(http://www.maklu.be/MakluEnGarant/Order.aspx?id=9789044137361)
Games --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- kindermishandeling --- huiselijk geweld --- gezinsproblematiek --- Social problems --- Age group sociology --- Social welfare methods --- Methodiek --- Kleuter --- Taboe --- Geweld --- Gezin --- Intrafamiliaal geweld --- Preventie --- Signalering --- Begeleiding --- Communicatie --- Handpop --- Ruzie --- Partnergeweld --- Ouders --- Onmacht --- Echtscheiding --- Verwaarlozing --- Hulpverlening --- Stigma --- Werkvorm --- Behoefte --- Norm (gedragsregel) --- Kind --- Assertiviteit --- Interventie --- Gezinsbegeleiding --- Psychische verwaarlozing --- Verdraagzaamheid --- Emotieregulatie --- Stressvenster --- Psychotrauma --- systeem --- Mentalisatie --- Narratieve therapie --- Emotie --- Afspraak --- Herstelgesprek
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|