Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Starten met marktonderzoek biedt mensen die planmatig en effectief marktonderzoek gaan doen of begeleiden een duidelijke wegwijzer. De heldere structuur, het stappenplan en de uitleg over veelvoorkomende problemen zorgen ervoor dat het onderzoek goed verloopt.Deze uitgave wordt ondersteund door de website www.startenmetmarktonderzoek.noordhoff.nl, met daarop een grote variatie aan oefenmateriaal en handige tools die meteen kunnen worden gebruikt.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Choose an application
Hoe doe je onderzoek? Welke vragen ga je stellen? Welke mensen doen aan je onderzoek mee? Hoe maak je een onderzoeksplan? Hoe maak je tabellen en grafieken? Welke conclusies zijn belangrijk? Hoe presenteer je de resultaten? Dit zijn slechts een paar vragen die je kunt stellen als je aan een onderzoeksproject begint. Daar gaat dit boek dan ook over. Je leert hoe een onderzoek eruitziet, en hoe je zelf een eenvoudig onderzoekje kunt uitvoeren. 'Onderzoeken doe je zo!' is een inleiding in de onderzoekspraktijk voor het beroepsonderwijs. In het bijzonder kan het worden gebruikt binnen de opleidingen juridisch, commercieel, ICT, financiële beroepen en informatiedienstverlening. Het boek kan als lesboek worden gebruikt en als naslagwerk bij het opzetten van een onderzoek.
Gegevensbeheer. --- Onderwijs --- Onderzoek. --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Rapporteren --- Presentaties --- onderzoek
Choose an application
In 'Wat is de vraag?' presenteren Erik De Kort en Durk Bosma een praktische aanpak en aantal krachtige tools die je helpen om een goed marktonderzoek op te zetten. Onder 'goed' marktonderzoek verstaan zij onderzoek dat daadwerkelijk gebruikt kan worden als fundament voor (marketing)beslissingen. Ze laten zien hoe je met een gedegen probleemanalyse vooraf, het verschil maakt tussen bruikbaar onderzoek en overbodig onderzoek.Iedereen die in zijn dagelijks werk met marktonderzoek te maken heeft, zal door dit boek geprikkeld worden. Nooit tevoren werd zo wordt duidelijk uitgelegd hoe je tot de juiste onderzoeksvragen komt. Het boek biedt een verfrissende kijk op wat wel en niet onderzocht kan worden en welke methodes zich daar het beste voor lenen. Nieuwe ontwikkelingen in marktonderzoek, zoals online kwalitatief onderzoek en river sampling komen aan bod en krijgen een heldere plek binnen het arsenaal van de onderzoeker.Bron : http://www.managementboek.nl
Marktonderzoek --- Marketingresearch --- Marketing --- Onderzoeksstrategieën --- Methodologie --- #KVHB:Marketing --- Onderzoeksstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Politics --- Methods in social research (general) --- Political science --- Research. --- Research --- Methodology. --- Onderzoeksstrategieën --- Politiek --- Onderzoeksstrategieën. --- Politiek. --- Political science - Research. --- Political science - Research - Methodology.
Choose an application
research --- Market research --- data acquisition --- Documentation and information --- Marktonderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Informatie --- Informatieverschaffing --- Methodologie --- Communicatie-onderzoek
Choose an application
Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeks-vaardigheden. Deze uitgave is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek dat Jan Leen heeft ontwikkeld voor het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus gekoppeld aan de onderzoekscyslus.Na hoofdstukken over het integraal model, typen praktijkgericht onderzoek en het verwerven van een onderzoeksopdracht worden de stappen uit de onderzoekscyclus behandeld: probleemanalyse en onderzoeksontwerp, dataverzameling en -analyse en rapporteren en presenteren van bevindingen. Het laatste hoofdstuk laat de student reflecteren op het onderzoeksproces. De belangrijkste wijziging in deze tweede, herziene druk is dat de doorlopende lijn tussen de verschillende hoofdstukken steviger is geworden. Er is meer uitleg over het theoretisch kader en doorlopende lijn tussen kader, conceptueel model en deelvragen.Daarnaast zijn de volgende wijzigingen doorgevoerd:- Meer aandacht voor het theoretische kader en voor het meten en testen- Bepaalde typen onderzoek zijn uitgebreid zoals verander- en ontwerpgericht onderzoek- Meer informatie over de toepassing van het conceptueel model- In de docentenhandleiding is meer uitleg over het theoretisch kader en doorlopende lijn tussen kader, conceptueel model en deelvragen.- Het webmateriaal is geactualiseerd en uitgebreid met een kennisclip over de onderzoekscyclus- De docentenhandleiding en de PowerPoints zijn geactualiseerd.Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is bedoeld voor studenten van bedrijfskundige opleidingen als Bedrijfskunde MER, Technische bedrijfskunde, Facility Management, Human Resource Management en Logistiek Management.Jan Leen is docent aan de opleiding Bedrijfskunde MER van de Hogeschool van Amsterdam. Jef Mertens was docent aan de Academie voor Business IT en Management van Avans Breda. Tevens is hij auteur van Praktijkonderzoek voor bachelors.Bron : http://www.coutinho.nl
Organization theory --- rapporteren --- bedrijfskunde --- probleemanalyse --- gegevensanalyse --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Praktijkonderzoek --- Management --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Een advocatenkantoor wil zijn cliënten adviseren over een nieuwe wet, een juridisch loket wil weten hoe ze een bepaalde doelgroep het beste kunnen voorlichten, en een groot bedrijf wil een juridisch proces digitaliseren, maar allemaal weten ze niet goed hoe. Praktijkgericht juridisch onderzoek richt zich op het oplossen van dit soort problemen.Onderzoek in de juridische praktijk is een toegankelijk en praktisch boek voor studenten die een (afstudeer)onderzoek uitvoeren voor een juridische hbo-opleiding. Hoe krijg je de onderzoeksvraag helder? Welke onderzoeksmethode(n) kies je? Hoe voer je een interview of enquête uit? Theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen wisselen elkaar af. Het boek volgt de stappen die je neemt tijdens het onderzoek: van opdrachtgeversgesprek tot het presenteren van de eindresultaten.Bron : http://www.coutinho.nl
Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Recht --- juridisch onderzoek --- Law --- recht --- handelingsgericht onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Mass communications --- communicatieonderzoek --- Communicatie --- Onderzoeksstrategieën --- Methodologie --- Onderzoek --- Communicatie-onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel ligt de focus op de analyse van de relatie tussen communicatie en onderzoek. Het tweede deel behandelt een aantal belangrijke theoretische en praktische zaken uit het onderzoeksveld, zoals het onderzoeksprincipe en het onderzoeksproces. Deel drie bevat een overzicht van de meest bekende vormen van communicatieonderzoek, waaronder pretesten, mediumbereikonderzoek en klantentevredenheidsonderzoek. Ook nieuwe ontwikkelingen komen aan bod, zoals de opkomst van social media en het toenemende belang van accountability. Communicatieonderzoek is geschikt voor studenten van communicatieopleidingen, omdat het een overzicht geeft van de professionele instrumenten waarover zij kunnen beschikken bij de analyse van communicatieproblemen. Daarnaast verschaft dit boek informatie aan communicatiemanagers die hun beleid willen verbeteren met behulp van onderzoek.Bron : http://www.boekenbank.be
Communicatiewetenschap. --- Marketing. --- Onderzoeksmethoden. --- communicatieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- Mass communications --- communicatie --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Communicatie-onderzoek --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Pratkijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek dat Jan Leen heeft ontwikkeld voor het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus gekoppeld aan de onderzoekscyclus. Na hoofdstukken over het integraal model, tupen praktijkgericht onderzoek en het verwerven van een onderzoeksopdracht worden de stappen uit d eonderzoekscyclus behandeld: probleemanalyse en onderzoeksontwerp, dataverzameling en - analyse en rapporteren en presenteren van bevindingen. Het laatste hoofdstuk laat de student reflecteren op het onderzoeksproces;
Wetenschappelijk onderzoek ; hoger onderwijs --- Bedrijfskunde --- 001.81 --- onderzoeksvaardigheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Praktijkonderzoek --- Management --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- onderzoekstechnieken --- stappenplan
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|