Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Scholen zijn voortdurend in beweging, omdat ze altijd gericht zijn op onderwijsverbetering. Maar veranderignen doorvoeren in scholen is niet altijd eenvoudig. Hoe stuurt u veranderingen aan, zodat deze daadwerkelijk stand houden? Dit boek is bedoeld voor iedereen die leidinggeeft aan (grote of kleine) veranderingen in het onderwijs. U krijgt inzicht in veranderingstrategieën en in de wijze waarop beleidsmatige, onderwijskundige keuzes kunnen worden vertaald naar het handelen van de leraar. De zogenoemde veranderdriehoek vormt de basis. Deze driehoek - die bestaat uit de veranderomgeving, de verandering en de verandereraar - geeft inzicht in de factoren die van invloed zijn op de verandering. Er is al veel geschreven over verandermanagement. In dit boek wordt het beschikbare gedachtegoed toepasbaar gemaakt voor het onderwijs. Theoretische informatie, inspirerende voorbeelden, praktische tips en concrete instrumenten wisselen elkaar af. Hiermee is het boek onmisbaar voor iedereen in het onderwijs die veranderingsprocessen aanstuurt en wezenlijke, blijvende onderwijsverbetering tot stand wil brengen. Scholen zijn voortdurend in beweging. Ze voeren kleine en grote veranderingen door om hun onderwijs te verbeteren. Het is niet altijd gemakkelijk leiding te geven aan veranderingen. Vaak hebben veranderingen alleen effect op de korte termijn of voor een beperkte groep mensen. Hoe stuurt u veranderingen aan, zodat deze blijvend effect hebben en het onderwijs daadwerkelijk verbeteren? (Bron: covertekst)
Veranderingsmanagement --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Kwaliteitszorg --- 454.2 --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsverbetering --- Verandermanagement --- Onderwijsverbetering --- Veranderingen --- 111026.jpg --- Onderwijsstrategieën --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Consultatieve leerlingbegeleiding: meer dan leerlingbesprekingen.Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Wat kan gedaan worden om leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs te bieden dat bij hen past, zonder dat leraren worden overbelast? Hoe kunnen schoolleiders en begeleiders leraren in hun directe werkomgeving ondersteuning bieden? Dit boek presenteert consultatieve leerlingbegeleiding als methodiek, waarbij de vragen van leraren over leerlingen consequent worden benaderd vanuit een onderwijsgezichtspunt. Consultatieve leerlingbegeleiding is ook een denkwijze over zorg en onderwijs, waarbij preventie voorop staat: de wens dat zoveel mogelijk leerlingen profiteren van het geboden onderwijs. Preventief werken vraagt om een gericht zorgbeleid van iedere school. Deze publicatie is geschreven voor begeleiders, leraren en schooldirecties in het basis- en het secundair onderwijs. Ze bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst de kenmerken van consultatieve leerlingbegeleiding, de plaats ervan in het zorgcontinuüm en de wijze waarop leraar en begeleider kunnen samenwerken. In het tweede deel ligt de nadruk op de betekenis van consultatieve leerlingbegeleiding voor leraren. In het derde deel wordt de methodiek onderbouwd en uitgewerkt als handreiking voor begeleiders. Deel vier staat in het teken van een preventieve zienswijze op zorg en onderwijs. Wat betekent dit voor scholen die consultatieve leerlingbegeleiding duurzaam willen invoeren?Bron: https://gompel-svacina.eu/product/consultatieve-leerlingbegeleiding-professionalisering-en-onderwijsverbetering/
leerlingbegeleiding --- 371.21 --- onderwijsverbetering --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Apprenticeship programs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Preventie --- Samenwerkingsverbanden --- Consultaties --- Professionalisering --- Samenwerkingsverband --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|