Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"Ten Steps to Complex Learning presents in ten steps a path from a training problem to a training solution in a way that students, practitioners, (both instructional designers and teachers) and researchers can understand and use"--
hoger onderwijs --- didactiek --- 371.3 --- 484.21 --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Didactische werkvormen --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- EDUCATION --- Instructional systems --- Design pédagogique --- General. --- Computers & Technology. --- Design. --- Instructional design --- Design --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen
Choose an application
ondernemingen --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- 37.014 --- 371.3 --- ondernemen --- ondernemerschap --- onderwijs --- onderwijsorganisatie --- onderwijsprocessen --- overheidsbeleid --- 360.8 --- onderneming --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- PXL-Central Office 2014 --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen --- Onderwijs --- Ondernemingszin --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- E-books --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
1. Het ICT-project van de Provinciale Hogeschool Limburg : een bewuste beleidskeuze 2. Laptops: een incentive voor onderwijsvernieuwing? 3. Een ondersteunende navorming: noodzakelijk! 4. Logistiek en infrastructuur 5. Enkele stappen in de externe communicatie over het laptopproject 6. Organisatorische aspecten bij het invoeren van de laptops 7. Ongecompliceerd onderwijs in ingewikkelde tijden : technologie in basis-, middelbaar en hoger onderwijs 8. De rol van Toshiba in het ICT-onderwijsproject
onderwijsvernieuwing --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- e-learning --- Computer. Automation --- Computers in het onderwijs --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Ordinateurs dans l'enseignement --- #A0311A --- 782 Niet-universitair hoger onderwijs --- ICT --- hoger onderwijs buiten de universiteit --- 371.3 --- 454.52 --- hoger onderwijs --- laptop --- 451.3 --- 455.4 --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Computer ondersteund onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Provinciale Hogeschool Limburg --- Provinciale Hogeschool Limburg. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Monograph
Choose an application
De wereld van onderwijs en opleiding is volop in de ban van nieuwe vormen van Ieren en jezelf ontwikkelen. Kernbegrippen zijn: zelfstandig werken en Ieren, samenwerkend Ieren, leren van vaardigheden, gebruiken van ict (computers), ontwikkelen van competenties, adaptief onderwijs, authentieke leersituaties, human resources development. Lerenden worden op nieuwe manieren aangesproken, moeten meer zelf verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerprocessen en de eigen loopbaan sturen. Docenten komen in andere rollen terecht: minder lesgeven, meer in teams werken, onderwijs ontwikkelen en organiseren, Ierenden coachen en hun ontwikkeling beoordelen. En managers en beleidsmakers ontdekken onderwijs, opleiding en ontwikkeling als belangrijk instrument. Het kan niet anders of onderwijskundigen en opleidingsdeskundigen zijn zelf in hun vak ook in ontwikkeling. Enerzijds beschikken zij over gevestigde kennis over het organiseren en bevorderen van leerprocessen, en kunnen zij deze kennis effectief inzetten. Anderzijds participeren zij als professionals in de spannende en maatschappelijk belangrijke zoektocht naar nieuwe wegen voor de opleiding en ontwikkeling van mensen, jong en minder jong, op school en daarbuiten.
Onderwijsleerprocessen. --- didactische processen --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- didactiek --- kennisoverdracht --- #PBIB:2002.1 --- #A0106A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 37.01 --- 37.02 --- 371.3 --- Competenties --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Leren leren --- Zelfstandig leren --- kennisverwerving --- leerlingenbegeleiding --- leerprocessen --- leren leren --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- 450.4 --- 489.4 --- leerprocessen (ler) --- Leren --- Schoolontwikkeling --- onderwijs --- leerpsychologie --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Onderwijskunde --- 371 --- 159.95 --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek --- Geschiedenis --- Onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Ontwikkeling --- Opvoedkunde
Choose an application
In dit boek gaat het om de lichaamstaal binnen de school en vooral in de klassituatie. Hoe interpreteren leerlingen, collega's of ouders bepaald non-verbaal gedrag van de docent? En hoe kan de leraar lichaamstaal gebruiken in zijn omgang met leerlingen? Hoe kan hij bepaalde non-verbale uitingen van leerlingen uitleggen? De auteur laat aan de hand van vele voorbeelden en fot's zien welke uitingen van lichaamstaal in dit verband relevant zijn. Met behulp van oefeningen kan de (aankomende) docent zichzelf trainen in het signaleren en analyseren van specifieke vormen vanlichaamstaal van met name leerlinge, maar ook collega's en ouders. Vooral komt aan de orde hoe hij met zijn eigen houding en gedrag de juiste boodschappen kan uitzenden. (Bron: inleiding)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- onderwijs --- lichaamstaal --- 305.8 --- 371.3 --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- communicatie --- didactiek --- doceren --- leidinggeven --- lesgeven --- vergaderen --- 415.3 --- Communicatie --- Leidinggeven --- Lichaamshouding --- Relatie leraar - leerling --- 415.2 --- Communicatie ; algemeen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Uitvoerende functies --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 415 --- Leerkracht-leerling --- Leiderschap --- Lesgeven --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Vergaderen --- Algemene psychologie --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In een bedrijf gaat men van elke investering het rendement na. Ook in de opleidingswereld groeit de behoefte om de effectiviteit en het rendement van leeractiviteiten te kunnen bepalen en optimaliseren. Hebben al die opleidingen wel effect? Dragen ze bij tot de organisatieresultaten? Leveren de leeractiviteiten financieel iets op? Dit boek helpt om deze vragen te beantwoorden. Het gaat over leren in bedrijven en organisaties, en hoe we de effecten daarvan kunnen meten. Die drang naar meten past in de moderne bedrijfsvoering, de zorg voor kwaliteit en voor toegevoegde waarde. In dit boek staan een aantal denkpisten en technieken beschreven die bruikbaar zijn om de effectiviteit van leerprocessen te beoordelen. Er wordt daarbij gekeken naar de kwaliteit van leerprocessen en vooral naar het resultaat ervan. De harde economische aanpak wordt niet geschuwd: hoeveel euro kost het leren, en hoeveel euro brengt het op? De kracht van dit boek zit in de vele praktijkvoorbeelden. Via de vele handige tips en tools wil het boek HR- of opleidingsverantwoordelijken ondersteunen bij het beoordelen van de effecten van leeractiviteiten en het becijferen van het opleidingsrendement.Met een woord vooraf door Luc Sels (K.U. Leuven).
didactische processen --- Didactics --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- HRM (human resource management) --- School management --- opleidingen --- 37 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:316.334.1O300 --- #SBIB:316.334.1O350 --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Leermethoden 371.3 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 371.26 --- 371.3 --- 378:331 --- evaluatie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs- en leermiddelen --- onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Doel en functie van het onderwijs en studeren: algemeen --- Onderwijs en economie --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- cultuur, personeel, talenten, team --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 37 Education --- Education
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren kan je zonder twijfel in elk vak integreren en in elk lokaal stimuleren. Toch kiezen veel scholen ervoor om een 'open leercentrum' in te richten: een ruim lokaal waarin leerlingen of studenten zelfstandig of in groepjes aan de slag kunnen gaan, waar ze toegang hebben tot diverse informatiebronnen, het internet, computers, een elektronische leeromgeving, ? Een ruimte bij uitstek waarin leerlingen hun eigen weg kunnen zoeken en hun leerzelfstandigheid kunnen oefenen. Dit boek wil scholen en leerkrachten inspireren bij de uitbouw van een open leercentrum en de ontwikkeling van een didactiek van begeleid zelfstandig leren. Enkele aanstekelijke praktijkvoorbeelden uit het basis-, secundair en hoger onderwijs, tonen hoe je in een open leercentrum kan werken en welke meerwaarde een open leercentrum te bieden heeft. Ook de praktische kant van de zaak komt aan bod: hoe kan je, met beperkte middelen, toch een open leercentrum inrichten? Enkele voorbeelden tonen welke infrastructurele en architecturale keuzes andere scholen maakten. De implementatie van begeleid zelfstandig leren en van een open leercentrum vergt ten slotte een sterk schoolbeleid met voldoende beleidsvoerend vermogen. Welke factoren binnen het schoolbeleid zorgen voor een succesvolle implementatie? En welke ondersteuning is welkom vanuit het onderwijsbeleid?
Didactiek. --- Openleercentra. --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- zelfgestuurd onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 454.2 --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- 371.212 --- 371.3 --- 454.21 --- 454.23 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Lerarenopleiding --- Open leercentra --- Secundair onderwijs --- leercentrum --- leeromgeving --- lerarenopleidingen --- onderwijsleermiddelen --- onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- openleercentrum --- secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Open school --- Studiebegeleiding --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 484.21 --- open leercentrum --- zelfstandig leren (ler) --- Leerprocessen --- Open leercentrum --- basisonderwijs --- leerkrachtenopleiding --- leerlingenbegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Didactische werkvormen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- ICT --- Hoger onderwijs --- 454 --- 458.2 --- zelfstandig leren --- Didactic strategies. --- didactische werkvormen. --- schoolbeleid. --- zelfgestuurd onderwijs. --- #gsdbP --- Open leercentum --- Didactische werkvorm
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De auteur leidt (aankomende) docenten langs mogelijkheden en instrumenten voor de permanente ontwikkeling van beroepscompetenties in het onderwijs. Lezers krijgen als het ware een praktische routekaart uitgereikt voor blijvend leren. Hoe het onderwijzen het best kan worden aangeleerd staat centraal in het hoofdstuk ëopleidingsconcepten´. Overige hoofdstukken zijn: van onderwijzen naar begeleiden; werken in het onderwijs; reflectie, de motor van het leerproces; begeleidingsinstrumenten, begeleidingsmethodiek; begeleiding van leraren in functie; loopbaanontwikkeling & begeleiding en een kijkje in de toekomst.
Lerarenopleiding. --- Onderwijskunde. --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijs --- beroepsvervolmaking --- Leraren ; opleidingen --- Lerarenbegeleiding --- 373 --- John Tressel --- begeleiding --- didactiek --- lerarenopleiding --- nascholing --- pedagogie --- 481.7 --- assessment --- coaching --- competenties --- doceren --- functioneringsgesprekken --- lerarenbegeleiding --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- pedagogiek --- personeelsbeleid --- portfolio's --- professionalisering --- supervisie --- taakbelasting --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- leraren --- onderwijsleerprocessen --- 371.3 --- Onderwijsleerprocessen --- onderwijspsychologie --- 450.4 --- Lerarenopleiding --- 377.8 --- Begeleiding --- Competenties --- Leraren --- Methodiek --- competentieontwikkeling --- leerkrachten --- leerkrachten, bijscholing --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Onderwijskunde --- 658.37 --- 371.22 --- Opleidingen --- Leerlingbegeleiding --- Leraar --- Opleiding --- Directie --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|